Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Trawa

Problem z ładowaniem

Polecane posty

Witam,

 

Niestety mój monster zaczął kaprysić. Od jakiegoś czasu staram się go wyleczyć ale jak narazie ze słabym rezultatem.

Pierwszym problemem był uszkodzony alternator miał przebicie i jedna z 3 faz nie ładowała - regeneracja alternatora rozwiązała problem. Po załeżeniu go ładowanie wróciło do normy 13,4 na wolnych i 14,2 przy ok 5 tyś obr/min więc niby ok ale wystarczy potrzymać go dłużej na obrotach i ładowanie znika :(

Nie mam pojecia gdzie szukać przyczyny - RATUNKU

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aku jest raczej ok, bo po naładowaniu mozna przejechac troche km. Wczoraj zrobilem ok 200 zanim sie prąd skończył. Najgorsze było to że stało sie to ok 150 km od domu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aku jest raczej ok, bo po naładowaniu mozna przejechac troche km. Wczoraj zrobilem ok 200 zanim sie prąd skończył. Najgorsze było to że stało sie to ok 150 km od domu.

Kup nowy  aku. Po zimie jak stał to z pewnością szlag go trafił, nawet jak go pomyślnie doładowałeś (na pozór powinno być wszystko ok..)- to mój przypadek.

I nie oszczędzaj, monster potrzebuje kopa na rozruchu. Najlepiej jak w oryginale Yuasa i będziesz miał spokój bez niespodzianek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Akumulator służy tylko  do rozruchu.Podczas pracy silnika motocykl zasila alternator.Problem masz z alternatorem lub regulatorem napięcia.

Edytowano przez andrzej1975

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Akumulator służy tylko  do rozruchu.Podczas pracy silnika motocykl zasila alternator.Problem masz z alternatorem lub regulatorem napięcia.

Nie tylko do rozruchu, ale reszta się zgadza, objawy wskazują na problem z układem ładowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pomijam podtrzymanie pamięci ecu,zegar i awaryjne w niektórych sprzętach.Chodzi mi o to że kolega ma sprawne aku a problem ma z doładowaniem podczas jazdy.Niepotrzebny ew.wydatek na nowe aku lepiej spożytkować inaczej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no i zagadka jest rozwiązana :) powodem braku ładowania był jednak alternator ale po założeniu nowego okazało się też że regulator napięcia nie działa tak jak powinien więc wymienione zostały oba elementy i już można się cieszyć jazdą :) ewentualnie jest taka możliwość że którąś z części wymieniłem niepotrzebnie ale cel uświęca środki - działa :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czasami uszkodzone uzwojenie alternatora potrafi uszkodzić regulator, który to może uszkodzić sprawne uzwojenie.

I koło się zamyka.

Do tego warto przy okazji sprawdzić przewody zasilające i masowe, między regulatorem a akumulatorem nie powinna byćwiększa różnica jak 0,5V.

Sprawdzenie napięcia ładowania przy kostce regulatora i przy klemach aku.

Jeśli jet większa różnica instalacja do sprawdezenia i usunięcia usterki.

 

Po za tym w manualu jest opisane jak teoretycznie sprawdzić uzwojenie i regulator.

Edytowano przez Misiek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w moim monsterze 620  z alternatora 3 fazowego wychodzi prąd ok. 4-5V na każdą fazę (na 1 kabelku z 3) a powinno być na każdym ok. 14V ????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.