Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

linekr

Przelotowe wydechy. kilka pytań

Polecane posty

Witajcie bracia i siostry.

Zastanawiam się czy nie zrobić przelotowych wydechów. Chciałbym zrobić to sam, żeby się pobawić, ale nie wiem jak to zrobić. Ma ktoś pojęcie. Jakie są konsekwencje takiego kroku dla silnika. 

Może ktoś ma szczegółowe wytyczne???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przeszukaj forum - masa tekstu poszła na ten temat - sam możesz jedynie mechaniczne tematy zrobić - reszta musi być poparta pomiarami AFR... Jeśli masz na myśli patroszenie ori wydechów to jest człowiek w Polsce który za przyzwoitą kasę robi to , ale późniejsze dogranie elektroniki po nowe "środowisko" pracy to już wyższa szkoła jazdy.. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem Honde VT 500 z przerobionymi (przelotowymi) wydechami, i nikt nie mógł mi wyregulować gaźników pod te wydechy, przy większych prędkościach motocykl przerywał a poziom pływaka w komorze pływakowej gaźnika był ustawiono dużo wyżej niż mówił manual. Przy ustawieniach fabrycznych , motocykl dławił się już poniżej 100 km/h. Ja bym się w takie rozwiązania już nie bawił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sa magicy zajmujacy sie przerobkami a takze wiele przepisow w necie ale sama przerobka bez regulacji reszty to chyba pomylka.

Kiedys to popelnilem w 998 ale motocykl stracil znaczne 'dół'. Szybko je sprzedalem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem Honde VT 500 z przerobionymi (przelotowymi) wydechami, i nikt nie mógł mi wyregulować gaźników pod te wydechy

Pamiętam, jak kiedyś dawno temu w moim gaźnikowym XX-sie wymieniłem wydechy na dłubanie i filtr powietrza na K&Na - 3 albo 4 razy musiałem wyciągać gaźniki aby dojść do ładu z poziomami... A i tak nie było idealnie. Masakra.

 

Nie polecam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość siwy   
Gość siwy

Znam kogos, kto bez problemu doreguluje do otwartych wydechow. Ale niestety w Norymberdze.

Inna sprawa jest maly sens takiej operacji, wynik w sumie nie adekwatny do calego "zachodu". Lepiej dobrac do motocykla ladnie grajace akcesorjne wydechy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przypominam że akcesoryjny wydech również jest przelotowy i nadal wymaga ingerencji w ustawienia silnika by prawidłowo pracował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie chciałem to napisać. Mam dedykowane Remusy, po których założeniu nie było kalibracji. Co jakiś czas mam strzał w rurę a i dół obrotów jakiś taki....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie chciałem to napisać. Mam dedykowane Remusy, po których założeniu nie było kalibracji. Co jakiś czas mam strzał w rurę a i dół obrotów jakiś taki....

a jeździsz z db kilerami czy bez?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trudno mi powiedzieć bo nie posiadam ich w ogóle. Wiem tylko tyle, że występujące objawy są prawdopodobnie owocem nigdy (!)  nie wykonanej regulacji przez poprzedniego właściciela.
Moim skromnym zdaniem zabawa z wydechami=obowiązkowe korekty. W innym wypadku to karygodne zaniedbanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co jak się kupi używane wydechy , bez filtra powietrza pod te wydechy ? Jest problem później regulacją ?

 

Wysłane z mojego GT-P3100 przy użyciu Tapatalka

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co jak się kupi używane wydechy , bez filtra powietrza pod te wydechy ? Jest problem później regulacją ?

 

Wysłane z mojego GT-P3100 przy użyciu Tapatalka

Strojenie mieszanki paliwowo powietrznej wykonuje sie do komponentow zainstalowanych w motocyklu. Nie ma czegos takiego jak filtr powietrza dedykowany pod konkretny wydech. Mozesz miec filtr wysokoprzepustowy a wydech stock albo na odwrot - filtr stock a wydech aftermarket. Mozesz tez miec dowolna konfiguracje filtra aftermarket firmy A, B lub C i to samo z wydechem - dowolna firma. Do danej konfiguracji dolot/wydech stroi sie silnik. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wtrącę się - mam przelotowe carbony, po zakupie moto ( przyprowadzony z Itali ) pojechałem do servisu prosiłem o sprawdzenie co też ciekawego nabyłem , mechanik stwierdził że jest wszystko ok , szacunek dla mechanika bo wpuścił na warsztat i wyjaśnił co by było ja by moto było katowane , ale coś z mieszanką mu nie pasowało i zmienił ustawienia , wyjechałem z servisu i brak mocy , strzelanie w tłumik i zawrotka do servisu, wrócił do ustawień poprzednich i próba , wszystko jest ok moc i praca na 6. wynika z tego że poprzedni właściciel ustawił go pod przelotowe tłumiki , przy zakupie moto dostałem też orginalne tłumiki - inaczej się zachowuje na carbonach a inaczej na orginałach , więc zmiana tłumików napewno wymaga regulacji. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jak w temacie, pierwszy sezon na moto. Nabyłem Monstera 695, jest na wydechach termignoni bez db killerów i praktycznie przy każdym odpuszczaniu manetki z wyższych obrotów głośno strzela. Z tego co widzę zmienione są tylko puchy bo reszta układu jest fabryczna, filtr też.

Czy to są normalne objawy?

Silnik nie pracuje nie równo, na moje ucho i oko reszta jest ok oprócz tego strzelania.Powinienem zmienić filtr na K&N np?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sonda siedzi w kolektorze a jaki mam komputer to nie wiem

 

 

Z tego co widzę to zmienione są tylko puszki na carbonowe termignoni. Dźwięk jest rewelacyjny, te strzały też mi generalnie nie przeszkadzają ale nie wiem czy to tak ma być.

Jak sprawdzić jaki jest komputer?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę się mądralować, ale kiedyś mi się poluzowały śruby mocujące kolektor w poziomym cylindrze.

Gratis dostałem takie strzały przy zamykaniu manetki, że aż wstyd było jeździć.

Może zacząć sprawdzanie od spraw najbardziej prozaicznych ? ;)

Darek, jako wyższy level experience może uznawać, że to właściciel już sprawdził ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hm może żeby nie otwierać nowego tematu to zapytam tutaj - Do zrobienia przelotowych tłumików czy ogólnie zmiany wydechów w S2R 800 wypadałoby pozbyć się katalizatora, który swoją drogą brzydko wygląda :) - moje pytanie - lepiej jest przerobić aktualny układ czy majstrować nowy? Czy ktoś jest w stanie mi podpowiedzieć na co zwrócić uwagę lub ewentualnie ktoś możne zna kogoś kto się tym zajmuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.