Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
HotRod

Problem ze startem. M695

Polecane posty

Hej, 

 

Potrzebuje Waszej pomocy. Niestety nie bardzo się znam na mechanice i dopiero od kilku miesięcy bawię się w Ducati. 

Od kliku dni mam mały problem ze startem motocykla na zimnym silniku. Przy pierwszym odpaleniu zakręci ale jakoś ciężko ... odpali ... i albo złapie obroty albo zgaśnie. 

 

W czym może być tutaj problem? Jak silnik złapie temperaturę jest ok. Odpala bez problemu. 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Przy pierwszym odpaleniu zakręci ale jakoś ciężko ... odpali ... i albo złapie obroty albo zgaśnie. 

 

W czym może być tutaj problem? Jak silnik złapie temperaturę jest ok. Odpala bez problemu. 

Ciężko kręci  - naładuj akumulator

Jak już  odpali to albo złapie obroty albo nie złapie ? Podciągasz "ssanie " i powinien na obroty od razu wskoczyć jesli odpala hm .

Napisz coś więcej proszę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to mniej więcej tak. 

 

Chyba z 2 dni temu przy odpalaniu (dźwignia ssania otwarta) silnik odpalił ale w pierwszej sekundzie zakręcił dość ciężko. Myślałem że zgaśnie ale normalnie wkręcił się na 3 tyś obrotów. Tak jakby nie miał siły te pierwsze kilka ruchów tłokami wykonać zaraz po naciśnięciu startera. 

 

Dzisiaj rano było podobnie przed wyjazdem do pracy. Dojechałem do pracy. Moto przeczekało kilka godzin i znowu odpalanie.. Tym razem było jak poprzednio ale za pierwszym razem nie wystartował. Czyli dźwignia ssania otwarta, naciskam start, silnik może z sekundę popracował i zgasł. Naciskam drugi raz start, znowu dość ociężale zakręcił ale potem już wkręcił się na obroty i było ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wygląda to na "początek końca" akumulatora... jak prąd rozruchu jest słaby to przekaźnik przy spadku napięcia odłączy pozostałe "organy" i rozrusznik nie kręci , a moto nie odpali...

przy obecnych temperaturach przy poprawnie wyregulowanym silniku jak wracasz z pracy  (rano silnik był juz rozgarzany), to powinien się uruchamiac bez ssania  ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Te kilka godzin w pracy to troche skrot myslowy :) W pracy jestem po 11 lub 12 godzin. Motocykl stoi wtedy w garazu podziemnym i odpalam go okolo 21 godziny. Temperatura otoczenia jest wtedy chyba juz nie taka wysoka. Wtedy tez powinien odpalac bez ssania?

 

Ogolnie za wszystkie rady i podpowiedzi z gory dziekuje. Lubie ten moto ale niestety bardzo niewiele o nim jeszcze wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wygląda to na "początek końca" akumulatora... jak prąd rozruchu jest słaby to przekaźnik przy spadku napięcia odłączy pozostałe "organy" i rozrusznik nie kręci , a moto nie odpali...

przy obecnych temperaturach przy poprawnie wyregulowanym silniku jak wracasz z pracy  (rano silnik był juz rozgarzany), to powinien się uruchamiac bez ssania  :wink:

 

W Monsterze 695 jak masz chociaż lekko zwichrowane aku, to moto nie inicjuje w ogóle rozrusznika. Po przekreceniu kluczyka kontrolki, owszem 'robią check', ale nacisnięcie przyscisku startu ma efekt zerowy (ni ma sytuacji, że rozrusznik np. ciężko kręci)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jak byłem w pracy zrobiłem mały test. Zamiast czekać do 21 godziny jak zazwyczaj wychodzę, wyskoczyłem wcześniej na parking zobaczyć czy odpali tak jak pisał cinek78 bez ssania. 

 

Efekt? Pierwsze naciśnięcie startera... zapalił na chwilę i zgasł. Druga próba odpalił. Wygląda że na ssaniu i bez niego podobnie łapie za drugim razem. 

W poniedziałek mam wolny dzień więc będę miał chwilę żeby coś tam sprawdzić. Te coś tam to pewnie aku bo reszty na razie boje się dotykać :D

 

Znacie może jakieś książki o Monsterze serwisowe PL albo angielsku? Bo ja widziałem tylko wersje niemieckie a znam ten język bardzo bardzo słabo.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W Monsterze 695 jak masz chociaż lekko zwichrowane aku, to moto nie inicjuje w ogóle rozrusznika. Po przekreceniu kluczyka kontrolki, owszem 'robią check', ale nacisnięcie przyscisku startu ma efekt zerowy (ni ma sytuacji, że rozrusznik np. ciężko kręci)

nie ma takiej możliwości ( jak piszesz) , a ja miałem juz kilka takich przypadków... kurcze - jestem szczęścioż/pechowiec : kręciły=nie odpalały... :cry:

 

Wszystkim steruje komputer - jak jest zbyt niskie napięcie to nie właczy układu wtryskowego , mimo , że rozrusznik jeszcze bedzie kręcił ( nie mam pewności , ale automatyczne odłaczenie rozrusznika następuje jak napiecie podczas obciążenie(rozruchu) spada poniżej 9V , a ECU nie "puści" wtrysku juz poniżej 10V )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znacie może jakieś książki o Monsterze serwisowe PL albo angielsku? Bo ja widziałem tylko wersje niemieckie a znam ten język bardzo bardzo słabo.  

Odezwij się do mnie na PW. Mam coś o M695 to się podzielę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.