Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Bart-S

Moje pierwsze Ducati (749 Dark '06)

Polecane posty

 

Witajcie!

 

Postanowiłem założyć wątek o swoim pupilu - myślę, że ułatwi on konakt z Wami oraz pozwoli na pozyskanie wiedzy odnośnie napraw, modyfikacji i ogólnie eksploatacji... Jednocześnie proszę moderatorów o nie usuwanie tego wątku ponieważ nie ma on na celu tylko przedstawienia bike-a (miało to już miejsce w odpowiednim dziale)... Chciałbym tu prowadzić coś na zasadzie dziennika modyfikacji ;)

 

Generalnie porwałem się troszkę na głęboką wodę ponieważ jest to mój pierwszy motocykl ale co poradzić... To była miłość od pierwszego spojrzenia :) I tak oto w sierpniu do garażu wjechał Ducati Superbike 749 Dark. Sprowdzony z Włoch, rocznik 2006, przebieg 9500km (kilometry potwiedziłem odnajdując poprzedniego właściciela :)).

 

749_1.JPG

 

749_2.JPG

 

749_3.JPG

 

Sztuka nieco zaniedbana - przez ostatnie 2 lata stała nie jeżdżona - przez to bak i przylegające podzespoły praktycznie przegniły (Ancona czyli poprzedni dom Duśki leży nad morzem więc sól zrobiła swoje). Skończyło się na czyszczeniu baku (w planach wymiana) oraz wymianie pompy paliwa. Poza tym generalny przegląd + wymiana oleju, płynów i filtrów. Oponki mam nowe (zakładał jeszcze poprzedni właściciel), rozrząd igła, hamulce podobnie. Mimo początkowo negatywnych założeń okazało się, że można ją wyprowadzić na ludzi w dobrych pieniążkach (przeglądem i naprawą zajęli się Artur i Kuba z Motopasji w Gnieźnie). Aktualnie jest na chodzie więc mam okazję aby szkolić swoją marną technikę ;)

 

...i teraz co dalej a zatem planowane modyfikacje:

 

- swap wydechu na Termignoni

- swap tyłka na Monoposto

- amortyzator skrętu Ohlins

- usunięcie emblematu "Ducati Performance"

- przemalowanie felg (kolor już dobrałem, pochwalę się po lakierowaniu)

 

Jako świeży posiadacz pytań mam mnóstwo - szczególnie do userów 749/999 ale na chwilę obecną na tej małej prezentacji poprzestanę ;) Kolejny update z pola walki  już za chwilę :mrgreen:

Edytowano przez Bart-S

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza modyfikacja: pełna pokrywa sprzęgła... W zasadzie klekot aż tak nie przeszkadzał ale skoro głównie poruszam się w trybie city - niestety jak dla mnie było troszkę za głośno. Przy okazji wymieniłem skorodowane sprężyny oraz ich tuleje. Efekt prac poniżej (no i jest jednak sporo ciszej :mrgreen:).

 

Użyte części:

- 0659.16.555 (sprężyna) // 6szt. (11zł szt)

- 841.1.002.2A (tuleja) // 6szt. (20zł szt)

- 243.1.025.1AD (pokrywa sprzęgła) // (213zł)

- 788.1.052.1A (uszczelka pokrywy) // (32zł)

 

PRZED:

 

clutchsprings_before.JPG

 

clutchcover_before.JPG

 

 

AKTUALNIE:

 

clutchsprings_after.JPG

 

clutchcover_after.JPG

Edytowano przez Bart-S

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolejna modyfikacja - wysprzęglik "Ducati Performance" (wg. producenta zmniejsza siłę nacisku na dźwignię sprzęgła o 30%). No cóż, coś tam odczułem ale szału nie ma - lewa ręka ciut mniej się teraz męczy :roll:

 

Części użyte do modyfikacji:

- 96858408B wysprzęglik DP // (844zł)

- płyn hamulcowy (przy tej okazji wymiana)

 

* - część nie jest już dostępna w katalogu Ducati - dorwałem ją na ebay-u za 512zł (+ przesyłka)

 

PRZED:

 

stockclutchpiston.JPG

 

PO MONTAŻU:

 

DPclutchpiston.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na oponki, to raczej moto nawijało kilometry po torze, co oczywiście go nie dyskwalifikuje.

 

Opony były wymieniane tuż przed sprzedażą - po tym zabiegu bike stał 1,5 roku...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bartek odnośnie zmian może coś pomoże....

 

http://www.bikeboy.org/ducati2vthrottleb.html

 

 

Pozdr. J-999

 

 

http://www.bikeboy.org/749sremustermi.html

 

Dziękować! :mrgreen:  Zaraz przerobię... BTW - Service Check ogarnięty (zarejestrowałem JPDiag-a i voila ;)). Natomiast problem z IMMO nadal obecny - opiszę to w wolnej chwili (może wspólnymi siłami da się go ogarnąć :thumbup:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I kolejna modyfikacja przy której niestety aktualnie utknąłem, ale po kolei...

 

2 tygodnie temu przyleciała do mnie paczka z Niemiec - dorwałem upragniony wydech 2-1-2 Termignoni 50mm.

 

TermignoniSET.JPG

 

Zestaw zdemontowany z 749 2003MY - niestety nie zawierał filtrów performance oraz ECU. Z tym musiałem poradzić sobie we własnym zakresie ;) I tak filtry DP już jadą z Włoch (niestety kolejny artykuł niedostępny w katalogu Ducati ale udało się go wygmerać z czeluści internetu :mrgreen:). Natomiast przygotowaniem ECU zajęła się firma z Niemiec (Team Desmo.Trieber). W cenie 250 EUR dostałem sterownik z mapą dla nowego wydechu, uwzględniającą także filtry powietrza o zwiększonej przepustowości oraz modyfikacje wprowadzone w sterowaniu 749Dark w 2006r.

 

Wracając jednak do wydechu - niestety wkopałem się... Nowa wersja wahacza wprowadzona w 2005r. nie pozwala na montaż "Termosa" (praktycznie żaden element w środkowej części wydechu nie zgrywa się z ramą). I tak debatując nad możliwymi wyjściami z klekotem i theodorem doszliśmy do wniosku, że brakujące elementy wydechu zrobimy w trybie custom (zajmie się tym motowydech.eu współpracujący m.in. ze Sportmile - jestem umówiony na grudzień).

 

Aktualnie utknąłem w obecnym stanie...

 

Exhaustrebuild1.JPG

 

Exhaustrebuild2.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na koniec jeszcze jeden temat, który pojawił się dzisiaj...

 

Po montażu nowego ECU przy pomocy JPDiag skasowałem sobie inspekcję serwisową oraz zresetowałem przepustnicę. Pojawił się jednak problem z IMMO... Po włączeniu zapłonu kontrolka Immobilizera zwykle mrugnie sobie kilka razy i gaśnie. Teraz niestety mruga cały czas (dopóki nie odpalę silnika - wtedy gaśnie). Po wyłączeniu zapłonu (przyciskiem) kontrolka immo wraca...

 

Próbowałem odblokowania ECU przy pomocy 5-cyfrowego kodu z karty dołączonej do moto, ale bez efektu. Tutaj proszę o podpowiedź osoby bardziej oblatane - co dalej? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kupiony w Armedbike w Wawie? Jak poradziłeś sobie z "niewkręcaniem" za każdym razem na obroty? Z tego powodu (jako 3ci podobny przypadek z kolejnym 749) nie wzięliśmy go do siebie.

Edytowano przez musieli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kupiony w Armedbike w Wawie? Jak poradziłeś sobie z "niewkręcaniem" za każdym razem na obroty? Z tego powodu (jako 3ci podobny przypadek z kolejnym 749) nie wzięliśmy go do siebie.

 

Generalnie ta "dziura", o której wspominasz, była głównym powodem obniżenia ceny... Nie wiedzieliśmy co będzie - czy poza tym co widać (bak w środku to po prostu szrot) i czuć, do wymiany będzie tylko pompa paliwa czy też dostały już wtryski. I tak z 16 900zł zjechaliśmy do 13 000zł.

 

Ostatecznie pozbycie się tej usterki polegało na wymianie pompy paliwa (dorwałem za 250zł) oraz wyczyszczeniu i połataniu baku (po czyszczeniu okazało się, że dziury są na wylot :blink:). Po tej operacji 749-ka zaczęła normalnie jeździć :thumbup: Do tego wymiana oleju, filtrów oraz naprawienie wiązki cewki zapłonowej (ktoś grzebał przy izolacji, zwierał przewód sterujący z plusem). Zatem ostatecznie nie było tak źle - postawienie moto na nogi kosztowało niecały 1000zł.

 

Bak już mam (przyleciał z Włoch, idealny stan ale do pomalowania - niestety ciężko dorwać bez korozji w środku a gdzie jeszcze czarny mat, trafił się w połysku więc po prostu brałem // 200EUR). Wejdzie na pokład przy okazji pozostałych zimowych modyfikacji :mrgreen:

Edytowano przez Bart-S

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na oponki, to raczej moto nawijało kilometry po torze, co oczywiście go nie dyskwalifikuje.

Dużo po itali jeżdżę zwłaszcza na południu i tam panowie to co na drogach wyprawiają to się w głowie nie mieści, tak jak na torze  upalają sprzęty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na oponki, to raczej moto nawijało kilometry po torze, co oczywiście go nie dyskwalifikuje.

 

Desmo - jak na tor to dla mnie za duży "chicken" został :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panie kochany, jeżeli chcesz tylko kolanko połączyć z wydechem i nic więcej tam ma nie być to w 2h robimy to :)

 

Rura z górnego cylindra musi zejść na dół pod wahacz - tam też dochodzi rura z dolnego cylindra, na to trójnik i powrót do góry do tłumika. Miejsca przy profilu wahacza jest bardzo mało bo przychodzi tam jeszcze owiewka... I do rurach są jeszcze uchwyty na spinki z gwintem do których owiewka jest mocowana. Trochę zabawy jednak będzie.

Edytowano przez Bart-S

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Projekt zakończony - pochwalę się gdy motong wróci z zimowego serwisu w "Motopasji" ;)

 

...generalnie d*** nie urywa i na pewno nie było to warte swojej ceny ale jakiś tam progress jest (czego się nie robi dla pasji :mrgreen: ).

Edytowano przez Bart-S

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Troszkę czasu mnie nie było... Na dniach wrzucę update wykonanych modyfikacji ;)

 

...pojawiła się możliwość przesiadki na coś młodszego (konkretnie 848). Pytanie ile mogę wołać za swoją 749tkę? :) Może podpowiecie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

...w zależności od stanu, wyposażenia, historii itp myślę że max około 20kawałków ja za swojego dałem około 4,5tys euro, ale zejdźmy na ziemie myślę ze jakieś 13-14tyś za to można dostać to nie jest jakiś szczególny model który do tego dziurawy ma dół i trzeba pałować konia  :roll:  do dychy by to jakoś jechało w porównaniu z 999

Edytowano przez NastroAzzurro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przebieg 12 000km, stan bdb - po przeglądach, serwisach itd. W tej chwili jest w SPA - odbieram go w niedzielę :)

 

Z ostatnio wykonanych modyfikacji:

 

- wydech 2-1-2 Termignoni z tytanowym tłumikiem (4000zł)

- filtry powietrza DNS (zwiększony przelot  30%) (500zł)

- mocniejszy siłownik sprzęgła z katalogu Ducati Perormance (nie pamiętam 512zł)

- nowy sterownik wtrysku (poprawione mapy dla MY2006 uwzględniające przelotowy wydech oraz filtry powietrza o zwiększonej przepustowości) (1000zł)

 

Wszystkie plastiki odświeżone (pomalowane - taka decyzja ponieważ zostały ślady po zdjętych naklejkach). Pomalowany także bak - stary nadawał się na szrot, a nowy dorwałem w czarnym połysku - chciałem aby całość grała ze sobą. Z inwestycji - do wymiany jest łańcuch a z nim w komplecie wejdą też nowe zębatki. Zatem moto gotowy do jazdy bez żadnego wkładu.

 

Możliwe, że wsadzę jeszcze przednią szybkę DP ;)

Edytowano przez Bart-S

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a przerabiałeś tył na jednoosóbwkę? interesuje mnei jak to zrobic. mam n amysli krotku zadupek do polowy tłumika

 

Jest bardzo łatwo przerobić biposto na mono - masz specjalne zadupki w katalogu performance przeznaczone właśnie dla wersji z siedzeniem a przerabiające na mono. Znalazłem 3 wersje przeznaczone dla biposto:

 

- samym siedzeniem (zwykłe)

- samym siedzeniem (carbon)

- cały zadupek

 

Problem w tym, że bardzo ciężko je dorwać i jeśli już są to wołają za nie mega kwoty (1500zł za kawałek plastiku? bitch please!).

 

Oczywiście opisuję fabryczne rozwiązania ;) Jakieś z <font color='red'>[desmo]</font> laminaty mnie nie interesują :)

Edytowano przez Bart-S

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.