Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Gorzko

Co lejecie do diabła?

Polecane posty

Lej to co uznasz za słuszne, 95 mu wystarczy, lepsze (często niestety tylko marketingowo) produkty też mu nie zaszkodzą. Byle nie diesel, tak jak to kiedyś przytrafiło się Rostworowi w testowym diable ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Theo jest sporo modeli samochodów gdzie zalecane jest minimum paliwo 98 oktanów, sa tez paliwa niby premimum wiadomo marketing ale zapytać można jakie paliwo z doświadczenia stosować.

 

Diesel to tylko do monstera diesel ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie.

Jeśli silnik technicznie jest przystosowany do pracy na paliwie o określonej liczbie oktanowej to użycie paliwo o wyższej nic nie da.

Inna sprawa gdy elektronika w czasie żeczywistym koryguje czasy zapłonu, ale ducati nie posiada takiej możliwości. Takie paliwo poza wyższą ceną na.nic nie wpływa.

 

Zwrócić należy uwagę na jakość paliwa, nie tankować w podejrzanych miejscach, ale liczba oktanowa nic tu do rzeczy nie ma.

 

P.S. Jesli do takiego samochodu zalejesz paliwo o niższej liczbie oktanowej od zalecanej, to czujnik spalania stukowego (jesli wystąpi) skoryguje czas zapłonu do bezpiecznej wartości, oczywiscie.kosztem osiagów. Ale w drugą stronę to nie działa. Nie wykożysta się możliwości które daje wyższa liczba okt.

Edytowano przez theodor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hmm... No powiem wam, że urojenia spowodowane zalaniem 98, są bardzo ciekawe, zalewając 98, czy nawet V-powera, werwe, czy co tam jeszcze jest... Powoduje że sami szukamy tego czego oczekujemy, najczęściej to "znajdujemy" ale tylko w głowie, bo nie w osiągach moto, a już na pewno nie na ulicy...

 

Patryk, chcesz czuć różnicę? Wstawaj na jazdę o 4rano, lataj do 8-9... Wtedy poczujesz, że latasz na paliwie z nascarów... To temperatura i skład powietrza w większym stopniu decyduje niż paliwo...

 

U nas gorące lato, ok 33'C godz 12:00 wsiadam na moto, jadę na trasy górzyste, gdzie powietrze, po części zalesione, nie jest tak suche i gorące, różnica w temp. i wilgotności, powoduje diametralną zmianę w pracy silnika... To jest nasze Nitro, V-power, czy tam coś...

 

 

Paliwo tankuj dobre paliwo na renomowanych stacjach... Ja odwiedzam przeważnie BP, na moto i autami, reszta tylko w razie musu... Tankuję zwykłe paliwa, gdyż nie wierzę w ten napompowany marketing, od czasu jak sam sprawdziłem, iż nie oszczędzam na tym ani grosza tankując wydajniejsze paliwa, a moto i auto jeździ bez różnicy, tak samo...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tez nigdy nie tankuje premimum i nie zależy mi na poprawie osiągów i tak tych 162 km nie wykorzystam w pełni, pytanie sformułowałem ze względu na fakt ze moze do silnika w diable zalecane jest 98 paliwko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie.

Jeśli silnik technicznie jest przystosowany do pracy na paliwie o określonej liczbie oktanowej to użycie paliwo o wyższej nic nie da.

Inna sprawa gdy elektronika w czasie żeczywistym koryguje czasy zapłonu, ale ducati nie posiada takiej możliwości. Takie paliwo poza wyższą ceną na.nic nie wpływa.

 

Zwrócić należy uwagę na jakość paliwa, nie tankować w podejrzanych miejscach, ale liczba oktanowa nic tu do rzeczy nie ma.

 

P.S. Jesli do takiego samochodu zalejesz paliwo o niższej liczbie oktanowej od zalecanej, to czujnik spalania stukowego (jesli wystąpi) skoryguje czas zapłonu do bezpiecznej wartości, oczywiscie.kosztem osiagów. Ale w drugą stronę to nie działa. Nie wykożysta się możliwości które daje wyższa liczba okt.

Też nie ...

 

Liczba oktanowa jest parametrem określającym zdolność (albo raczej niezdolność) paliwa do spalania stukowego. Ponieważ z punktu widzenia użytkownika pojazdu jak i producenta jest to jeden z ważniejszych paramterów paliwa to właśnie nim indentyfikuje się paliwo aby dobrać  odpwiednie do danego silnika (czyli takie które nie ma zbyt małej ilości oktanów), ale paliwao które ma 98 oktanów ma inny skład niż to które ma np.95 i efektem ubocznym jest inne m.in. szybsze spalanie się mieszanki co może być odczuwalne po przez poprawę parametrów dynamicznych pojazdu, ale problem w tym że różnica w paliwie 95 i 98 w dzisiejszych pojazdach może być bardzo trudna do wychwycenia.

 

Ale róznice pomiędzy historycznym już u nas paliwem E86 i E95 w pojazdach typu Żukens czy Warszawa były już wyczuwalne 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie, upraszczam jak umiem. Przeciez nie będę pisał o budowie łańcucha węglowodorowego czy prędkości czoła płomienia w stanie podwyższonego ciśnienia. ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

bardzo często bywam służbową za naszą wschodnią granicą (autem). Tankując nawet na najbardziej prehistorycznej stacji paliwo jest lepsze niż na tych wszystkich naszych pięknych kolorowych stacjach. Chociaż robię spore przebiegi nigdy nie miałem problemów z silnikiem.

Do Diavela wlewam normalną Pb 95 na sieciowych stacjach, to samą było poprzednim motocyklu (do którego nawet raz zatankowałem ON i też tragedii nie było – oczywiście trzeba było spuścić ON).

Gorzko – wykorzystać to moc już po tygodniu. Też myślałem że tryb Urban będzie moim maxymalnym, szybko się to zmieniło. Diavel wciąga

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kaz    0

Do Dibla to ja bym raczej zalewal smole...

A tak na serio zeby najlatwiej bylo zrozumiec pojdzmy w extrimum-jesli chcecie podniesc osiagi waszych maszyn uzywajac wysoko Octanowego pailwa(racing fuel) to procedura jest nastepujaca.

1)Rozbieramy silnik-szlifujemy glowice.

2)Instalujemy tloki wysokiej kompresji oraz korbowody tytanowe(opcja)

3)Pokrywamy zawory,wloty,wyloty gazow ceramika i polerujemy.

 

 

4)Precyzyjnie wywazamy walek korbowy w zlozeniu(blue printing)

5)Zalewamy 102 lub 110 oktanowa wache i za pomoca P/comondera lub tp.na Hamowni dostrajamy moto.

6)Oczywiscie uklad wydechowy mamy pelnoprzelotowy z sensormi lambdy.

7)Azbestowa tasma lub ceramika dodatkowo mozemy pokryc kolektory wydechowe.

Ale w groncie rzeczy chodzi tu o zrozumienie ze bez podniesienia kompresji gdzie wysoko oktanowe paliwo zapobiega detonacji nie ma sensu tu walczyc o oktany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kaz    0

A po takiej operacji można lać 95? Pytam z ciekawości.

No wlasnie nie bardzo mozna bo jest szansa na detonacje i albo peknie tlok lub korbowod sie urwie i pokaze na zewnatrz obudowy silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie nie bardzo mozna bo jest szansa na detonacje i albo peknie tlok lub korbowod sie urwie i pokaze na zewnatrz obudowy silnika

Jeżeli jest zestrojone pod wyższy oktan to nie możesz. Z automatu załączy się spalanie stukowe, jest opóźniany zapłon. Ale nie radzę tak jeździć, możesz uszkodzić silnik.

Wszystko zależy od strojenia, możesz przy tych modyfikacjach jeździć na 95 ale musisz zestroić wszystko pod 95. Co wiąże się z automatu ze znacznym spadkiem mocy i momentu.

Piszę na podstawie mojego auta, które aktualnie jest zestrojone na 100 oktanowe paliwo. Przypuszczam, że przypadku ducata będzie identycznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak wlasnie myślałem że raczej nie można. Czyli jak się chce prywatnie jeździć takim motocyklem to trzeba mieć dobry dostęp do benzyny powyżej 100 oktanów.:D ale rakieta by była dobra pewnie i ten lans.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

...a co na to mówi zwyczajna, przeklęta instrukcja użytkowania/obsługi. Producent  wyzyskiwacz, cwaniak, oszust i kłamca ma cos wogóle do powiedzenia w sprawie zaprojektowanego i wybudowanego przez siebie silnika/motocykla?

Gorzko? Po pierwsze; bardzo gratuluje. Po drugie; kupiłeś nowiutki motocykl z salonu, marzenie wielu i o co ty pytasz wogóle......????? Nie masz instrukcji? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy, ciekawy....pije kawkę właśnie. Zastanawia mnie tylko ponieważ posiadam dwa nowe motocykle na gwarancji i nawet przez glowę mi nie przeszło......ok, Gorzko możę dziwny jestem.

Zaglębiałem temat ponieważ tankuje/kupuje do 10 tyś litrów miesięcznie róznych paliw.

No to łyk kawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje ze posiadasz dwa nowe motocykle. ... W instrukcji jest minimalna wartość oktanów paliwa, wiec tym bardziej moje pytanie jest zasadne.

 

Smacznej kawy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kaz    0

No tak kupiles Diavela i po kilkuset km's chcialbys oprocz tego choperowego stylu (wolnosci/freedom )chcialbys tym superbajkom pokazac co potrafisz no ale niestety jest jedno albo drugie jedynie co mozesz konkretnego zrobic by moc przy dobrym opanowaniu moto z twojej strony jako kierowca dac czadu tym spszetem to nie oktany lecz ......

 

Podwyrzszenie finalowego przelozenia czyli-wymieniasz lancuch na 520 wyscigowy(Regina itp.) zakladasz pszednie zembatke 520 ta sama liczba zebow jak orginal a nowa tylna powiekszarz o 3 zeby robiac takowa modyfikacje twoja max predkosc spadnie do ok. 200km/h ale przyspieszenie wzrosnie o ok10% cisnienie z tylu obnizasz do 1.9 bar i od swiatel do swiatel jestes krolem.Opcja 2 1199 i ognia na tor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.