Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

krzysst4sw

Ducati St4 problem z odpalaniem

Polecane posty

Witam

 

Od początku sezonu mam mały problem z moim st-kiem. Kilka-kilkanaście  razy zakręci odpali i nagle ma problem, który po krótkim czasie znika i odpala.

Pompa puszcza paliwo , ale rozrusznik cisza .

Przypuszczam ,że jest kilka możliwości włącznik , regulator napięcia lub rozrusznik....

 

z góry dzięki za pomoc  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Włącznik działa właściwie , skoro załącza pompę paliwa ( obwód układu wtryskowego).

Sprawdź połączenia na "grubych" kablach ( minus i plus), jeśli to nie pomoże to obstawiam podwieszone/zużyte szczotki rozrusznika , lub stycznik ( przekaźnik) rozrusznika.

Powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A to ciekawe, że przycisk rozrusznika uruchamia takze pompę paliwa...

czepiasz się - przeczytaj ze zrozumieniem całe zdanie , a nie tylko wiersz wyrwany z kontekstu, który tobie odpowiada. "załącza pompę paliwa ( obwód układu wtryskowego)"

 

Uruchamia cały układ wtryskowy i zapłonowy - w tym pompę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, że się czepiam.

Przycisk rozruchu podaje wyłącznie napięcie do przekaźnika który dalej podaje napięcie na rozrusznik.

Przycisk rozruchu nie odcina ukłądu zasilania czy też go uruchamia. Jest to tylko i wyłącznie przycisk do przekaźnika rozrusznika.

 

Na chłopski rozum można przekręcić kluczyk w pozycję ON i bezpośrednio z akumulatora podać plus na rozrusznik i o dziwo jeżeli instalacja jest sprawna motocykl odpali.

 

Mieszasz przycisk rozruchu z tzw "kill switch" który faktycznie odcina cały układ zasilania.

 

Jeżeli się mylę to proszę pokaż mi to na schemacie elektrycznym st4 lub innego ducata bo te w dużej części mają podobne instalacje elektryczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jak chłopskim rozumkiem operujemy , to powiedz mi dlaczego po włączeniu zapłonu pompa paliwa "rusza" i wyłącza się po kilka sekundach ??

Dlaczego po wciśnięciu przycisku rozruchu ów pompa wraz z rozrusznikiem ponownie zaczyna działać??

Jest to "pajęczyna" elektryczna która jest ze sobą powiązana: rozrusznik wraz z przekaźnikiem, przekaźnik pompy, czujnik halla,  a następnie wszelkie elementy wykonawcze jak wtryskiwacz,  czy cewki zpł. - coś powoduje wzbudzenie tych wszystkich odbiorników właśnie po wciśnięci przycisku rozruchu...

Jeśli moto nie odpalasz po włączeniu zapłonu, to wszystko przechodzi w stan "uśpienia" ... Próba uruchomienia silnika powoduje wzbudzenie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

słowo "tylko" - jest kolejną twoją nadinterpretacją.

W przyp. odpalania na pych sygnał wzbudzeniowy idzie od czujnika halla ( czujnik położenia wału) - na jego podstawie aktywowane jest wzbudzenie sterownika (ECU) i pozostałego osprzętu.

 

 

 

Wg. twojej teorii cały czas działają wszystkie odbiorniki , czyli wtryskiwacz, pompa paliwa, zasilanie cewek??? Nie widzisz jaką herezje wciskasz? Bez schematów internetowych , na chłopski rozum.

 

Odpadam z tej dyskusji...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie, wg mojej teorii pompa i obwod zasilania nie pracuje ale jest aktywny. Tym steruje komputer i poprzez zbieranie sygnalow z czujnikow.

Ale niech Ci bedzie. Przycisk start aktywuje caly uklad zasilania.

Juz ci napisalem, pokaz to na schemacie bo glosis herezje a wynika to z tego, ze nie znasz podstaw..

Uklad zasilania jest aktywny w momencie prEkrecenia kluczyka w pozycje ON.

 

 

Ale wracajac do tematu.

Wystrarvzy zaczac od najprostrzych rzeczy, czyli przeczyscic styczniki i sprawdzic polaczenia ktore czesto sniedzieja...

Edytowano przez Jackvboom

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Według Manuala:

 

Starting
When the ignition switch is turned
to ON, the control unit activates the
fuel pump for a few moments to
pressurise the fuel supply circuit.
The throttle position and engine
temperature signals are processed.
When the engine is turned over by
the starter motor, the unit receives
the engine RPM and timing signals
that allow it to proceed with injection
and ignition. To facilitate start-up, the
mixture is enriched in accordance
with engine temperature
In this phase the ECU drives the
stepper motor to provide the ingress
of supplementary air downstream
from the butterfly valves (see
“Stepper motor” in Sect. M 3).
During starting, the ignition advance
angle is maintained at 0° until the
engine starts. When the engine
starts, the ECU controls the ignition
advance in accordance with the
values stored in the map and makes
any necessary corrections according
to the air and engine temperatures.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Arecki ale po co to wrzuciłeś?

Nie każdy potrafi czytać po angielsku.

Ja mam po prostu uczulenie na bzdury które wypisują ludzie a zwłaszcza ktoś kto na co dzień niby zajmuje się naprawą motocykli.

Chociaż moje doświadczenie mówi, że oszukuje (bynajmniej w moim przypadku..)

 

Po prostu, żenada w wykonaniu człowieka który niby zna się na motocyklach..

koniec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jackvboom, nie masz racji. Na schemacie nie da sie pokazać algorytmów sterownika, a o to rozbija się dyskusja.

Po włączeniu "zapłonu" stacyjką i Killswitchu na ON sterownik ma zasilanie ale nic poza tym, reszta odbiorników typu wtryskiwacze, pompa czy cewki jest martwa elektrycznie. Jedynie przez kilka sekund jest podawany sygnał na przekaźnik pompy by umożliwić szybkie odpalenie silnika. Reszta zostaje uruchomiona przez sygnały ze sterownika które je generuje dopiero jak "wie" że silnik sie kręci czyli po sygnale z jedynego czujnika który jest w stanie to stwierdzić czyli z czujnika położenia wału. Przy rozruchu rozrusznikiem działa to tak samo. Odłacz sobie czujnik położenia wału i kręć rozrusznikiem i zobaczysz że pompa nie ruszy, cewki nie iskrza i wtryski nie leją.

 

P.S. Bynajmniej to nie to samo co przynajmniej. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, że się czepiam.

Przycisk rozruchu podaje wyłącznie napięcie do przekaźnika który dalej podaje napięcie na rozrusznik.

Przycisk rozruchu nie odcina ukłądu zasilania czy też go uruchamia. Jest to tylko i wyłącznie przycisk do przekaźnika rozrusznika.

 

Na chłopski rozum można przekręcić kluczyk w pozycję ON i bezpośrednio z akumulatora podać plus na rozrusznik i o dziwo jeżeli instalacja jest sprawna motocykl odpali.

 

Mieszasz przycisk rozruchu z tzw "kill switch" który faktycznie odcina cały układ zasilania.

 

Jeżeli się mylę to proszę pokaż mi to na schemacie elektrycznym st4 lub innego ducata bo te w dużej części mają podobne instalacje elektryczne.

Przy uogólnieniu, że wszystkie Ducaty mają "podobnie" to akurat nie masz racji :) bo wszystkie nowsze modele na ECU Mitshubishi (MTS, Diavel, Panigale...) to przycisk rozrusznika jest tylko i wyłącznie przyciskiem sygnałowym dającym sygnał wprost do jednego z wejść ECU i dopiero ECU na innym wyjściu steruje stycznikiem rozrusznika.

Zasilanie ECU i reszta moto dostaje niezależnie od rozrusznika i to ECU decyduje kiedy włącza rozrusznik i co ewentualnie uruchomić równolegle lub niezależnie od układu rozrusznika (np. pompę paliwa).

Wynika to ze schematu oraz doświadczenia praktycznego :) bo np. mam na tym przycisku  ("przycisku rozrusznika") tempomat w Diavelu - gdy już jest PO rozruchu, używam go do sterowania funkcją tempomatu w zmodyfikowanym oprogramowaniu ECU (by Tuneboy).

 

Ale być może w ST było inaczej. Nie mam do niego schematu a z niego jasno by to wynikało bo elektronika moto to nie jest "tajemnicza pajęczyna" jak się ktoś na elektronice trochę choć zna ;)

 

LWG

 

Update - zerknąłem z ciekawości na schemat ST4 i tam faktycznie starter włącza WPROST stycznik rozrusznika, więc ECU pewnie jak pisali inni "dowiaduje się" o fakcie kręcenia silnika z innego czujnika/czujników pośrednio a nie od przycisku rozrusznika. W ST4 działanie/niedziałanie rozrusznika jest łatwe do diagnozy bo to wyizolowany układ AKU, stycznik i rozrusznik + grube kable po drodze, które regularnie śniedzieją na złączach aku, stycznika, na śrubie masy oraz na połączeniach linki kabla ze złączami zaciśniętymi na tych kablach. Niemniej przy problemie słabych styków raczej bym się spodziewał słabego/długiego kręcenia a nie zupełnego braku takowego od czasu do czasu. Skłaniam się do sugestii szczotek samego rozrusznika... chyba, że któryś ze wspomnianych styków w obwodzie rozrusznika jest praktycznie urwany i tylko czasami styka.

Zaskoczyło mnie trochę to, że ze schematu ST4 wynika, że na układzie rozrusznika nie ma żadnego bepiecznika - trochę strach się bać jak coś się tam zewrze - grube kable wprost do AKU :(

 

 

Edytowano przez DARc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz dzięki :) na tą chwile wyczyściłem i zakonserwowałem wszystkie " grube kable"  w weekend zrobione 1000km i wszystko na tą chwile gra :D

 

DARc 

No właśnie nie ma żadnego wiec myślę czy czegoś po sezonie nie założyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.