Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

dardes

Nowa MTS 1200 vs Pomarańcza 1290 Super adventure

Polecane posty

Stoję przed wyborem, ktoś je porównywał organoleptycznie, może ktoś testował oba? Różnica w cenie znaczna, w prasie twierdzą że pomarańczowy lepszy...  I masz babo placek ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli stoisz przed wyporem to raczej 1260&1290....

Chyba, że chcesz znać opinię o używkach...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przyjdzie Ci wybierać pewnie "sercem", jak to mówią i nie żałuj, bo to "najlepszy" wybór :1_grinning:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To na temat 1260 nikt Ci nic nie napisze , bo to news... Sam gorączkowo oczekuję na pierwsza sztukę, która trafi do mnie na hamownię...

A .... tak nawiasem pisząc , to w czym Ty masz problem w wyborze? To tak jak byś stał przed dylematem wyboru Golfa gti, a Ferrari...  Możesz jeździć zwykłym KTM-em , lub półką premium. Wybór może być tylko jeden,ograniczeniem budżet.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
To na temat 1260 nikt Ci nic nie napisze , bo to news... Sam gorączkowo oczekuję na pierwsza sztukę, która trafi do mnie na hamownię...
A .... tak nawiasem pisząc , to w czym Ty masz problem w wyborze? To tak jak byś stał przed dylematem wyboru Golfa gti, a Ferrari...  Możesz jeździć zwykłym KTM-em , lub półką premium. Wybór może być tylko jeden,ograniczeniem budżet.


Ujęte w punkt


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Motocykl musi się obronić podczas jazdy, sama świadomość marki premium mi nie wystarczy ;-)

Jazdy testowe mogę umówić dopiero na przełomie marca kwienia... :-/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Testowałem w tamtym roku KTM SA 1290 R i S, oraz wszystkie dostępne wersje GS (rally, ADV) i oczywiście MTS w dostępnej wersjach na 2017 i kilka razy Enduro.  Jedne dłużej na kilka dni jedne krócej - przykładem był GS Raly w którym najfajniejsze było tylko malowanie - więc bardzo szybko się rozstaliśmy.

Każdy z tych motocykli jest zupełnie inny i definiowany do rożnych klientów, mających różne potrzeby.

Mnie KTM nie zachwycił aż tak jak można przeczytać/obejrzeć w testach. Jest surowy do bólu - trzeba lubić ten rodzaj  ascety.  Ma fajny silnik (mniej kulturalny od MTS 1200, fajny do zabawy. Wg mnie lepiej pasuje w super duke), dość przeciętne hamulce.  W modelu 2017 wersji R w menu trzeba się przekopywać przez rożne funkcje aby coś ustawić np. grzanie manetek. Od dzielnie ustawiamy szczegóły  nastawień zawieszenia czy tryby pracy i to za każdym razem. W wersji S jest trochę lepiej.  Są bardzo małe czasami nie zauważalne różnice w ustawieniach zawieszenia.

KTM jest tyle wart ile kosztuje - wszystko co wyżej to już przygięcie bo ma sporo minusów.

Na wiosnę przetestuje nową MTS 2018, fajny też powinien być nowy Triumph Tiger (ten silnik to klasa sama w sobie).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Silnik Explorera wszyscy chwalą ale masa moto trochę zniechęca, dopiero na ten rok ma być odchudzony. Ciekawa sprawa że kultura pracy silnika ktm jest wg Ciebie mniejsza niż w multi, słyszałem opinie zupełnie odwrotne. A powiedz mi jeszcze jak zachowuje się 1290R na asfalcie w stosunku do S różnica jest mocno odczuwalna ? Albo inaczej czy R-ką można naginać po winklach tak jak np. na Multi ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

KTM ma większe wibracje niż dotychczasowa MTS. Ale ma bardziej liniowy przyrost mocy nie ma tego efektu turbo jaki ma Ducati. Tak jak mówiłem każdy jest inny. Musisz wiedzieć czego szukasz. Odnośnie twojego pytania jak szukasz motocykla który jeździ jak MTS w cenie KTM nie ma takiej możliwości. KTM kosztuje tyle bo tyle jest wart. Jeżeli ci się spodoba to Ok. Ja byłem rozczarowany po wszystkich tych testach. Następna sprawa jaki masz punkt odniesienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, dałeś mi trochę do myślenia. Punktem odniesienia jest Multi 1200s na której zrobiłem prawie 50tkm, chciałbym mieć trochę większe możliwości w lekkim terenie ale na szosie moto też musi podołać łojeniu.

Mogę zanabyć nową R z 17r za 59950,- cena trochę kusi... ;-)

Oglądałem ją dziś i faktycznie w porównaniu do MTS to asceza, finezji całkowity brak,  materiały też nie te, w sumie tego należało się spodziewać... Typowy wół podróżniczy, jedyna szansa że podczas jazdy się obroni :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fajna dyskusja, ale... dotyczy starej MTS.

Czyli takiego "tworu/poligonu" który powstał w sumie dla testów. Miał wiele wad "wieku dziecięcego" ( nie mam na myśli usterek mechanicznych). Obecna 1260 mam być właśnie kwintesencją zastosowanego układu DVT.  Pewnie niewielu z Was wie , że 1200DVT jest przewartościowana jeśli chodzi o spalanie, moc, i Nm. Samo założenie zmiennych faz rozrządu było w turystyku dobrym posunięciem , ale nie dopracowanym. Obecna 1260 ma mieć wszystkie przywary usunięte, czyli mniejsze spalanie,dopracowane mapy zapłonowe i paliwowe, lepszy dół, mega kopa w wysokich obrotach.

Osoby które nieco śledzą techniczna stronę MTS1200, MTS1200DVT wiedza, że najstarsza wersja jest najmocniejsza.

Zresztą sam wrzucałem wydruki na FB jak to wygląda .

Niestety DVT ma słabe wyniki. Zresztą samo Ducati się do tego przyznaje , że DVT było na papierze przewartościowane.

Myślę , że nowa 1260 będzie hitem power-turystyka...

A tu jeszcze pokaże Wam jak wygląda DVT przy mojej MTS na sterydach: ( tak - chwalę się :63_astonished:)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja niewiele dopowiem w temacie, ponieważ jeździłem tylko Multinką 1200 S, ale samo porównanie rozmiaru kół już co nieco daje do myślenia:

21 z przodu i 150/18 z tyłu, daje dużo większe możliwości w terenie, ale reklamowana szybkość 250 km/h KTM- będzie mocno problematyczna, szybkie przeloty szczególnie okufrowanym motocyklem mogą spowodować zaburzenia w obranym torze jazdy

19 przód na 17 tył, jest nieco lepiej, dalej jest możliwość wkroczenia w niezbyt ciężki teren ( pozostaje jeszcze wybór rodzaju opon), na asfalcie również można dość szybko jechać z tym, że czuć motocykl podczas przekładania z winkla na winkiel ( mam Cagivę Elefant 750 na takim zestawie kół), stabilność nie jest idealna, ale relatywna lekkość motocykla nie powoduje z takim przekładaniem jakiś problemów...

Mulinki 1200 -17/ 17 na asfalt idealna, lecz w terenie np. na  bardzo nierównych szutrówkach nie wolno przesadzać z szybkością, ponieważ podbite przednie małe koło, ma skłonności do zmieniania , szczególnie jak natrafi na kamień - obranego toru jazdy- trzeba korygować natychmiast kierownicą, pułapki piaskowe- no cóż, nawet przy bardziej terenowej rzeźbie bieżnika jest ciężko... za to na asfalcie jest miodzio...jak dla mnie po prostu łapacz mandatów, szczególnie jak ma ( jak np. Rychowa Multi 1200 S) wyższą akcesoryjna szybę, ja się łapałem na tym , że po wyprzedzeniu samochodów , to raz zerkałem w lewo- tam zając sobie kicał, a na prawo- pod lasem sarenki sobie gryzły trawę, kolejny rzut oka- a na szafie 2.00, no ale ja nieduży jestem...

 

Pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem 1290 na żywo w salonie. NIE JEŹDZIŁEM! przy moim wzroście 170, KTM jest absolutnie poza zasięgiem - nie dostawał bym prawdopodobnie do ziemi.

Panowie, cyferki z katalogu czy dane z hamowni nie jeżdżą. Trzeba usiąść przejechać kilka dni i mieć swój pogląd na każdy z tych modeli. Iście na skróty podpierając się subiektywnymi opiniami i dobrymi radami wyznawców jednej czy drugiej marki nigdy nie będzie miarodajnie i nigdy nie powinno zastąpić własnej realnej oceny. Gdybym miał się kierować opiniami o nieprecyzyjnej skrzyni biegów w MTS to pewnie nie kupił bym mojej DVT (która śmiga aż się cieszę jak dziecko).......

 

Pozdrawiam i życzę dobrego wyboru!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jasne, dlatego folderów reklamowych nie przeglądam, dane techniczne coś tam mówią ale wrażenia z jazdy są zdecydowanie najważniejsze. Szkoda tylko że na nie trzeba czekać... Pojeździmy po testujemy coś się wybierze.

Dzięki :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja stoję przed podobnym dylematem, może ktoś coś powiedzieć o swoich doświadczeniach z silnikiem Ducati 1260 ( np z XDiavela ) ? BMW R 1200 GS LC znam i raczej nie, tym bardziej że po wprowadzeniu Euro 4 jest jeszcze bardziej spokojne ( szczególnie w średnim zakresie obrotów)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Xdiavelem fajnie się jeździło. Ale ten motocykl sam w sobie jest fenomenalny. Wg mnie nie ma tej chwili zawahania "turbo dziury" jaka jest DVT. Jest bardziej liniową ale też nie ma wielkiej przepaści między 1260 a DVT - to bardziej ewolucja. Oczywiście może tam technicznie i na wykresach są cuda. To w codziennym użytkowaniu nie jest to przepaść. Z pewnością nie ma co porównywać z nowym GS 2017 to jest inne moto które jest pod innego klienta to samo z KTM. Każdy z tych motocykli jest na innym biegunie. Ja miałem na zasadzie wsiadam i albo było super, albo było bee. Ktoś inny będzie miał odmienne odczucie.  Ja wybrałem enduro bo na zwykłej MTS czułem się jak na kozie zresztą podobnie było na GS tylko tu bardziej było jak na świni ADV czy Rally. Więc mi został KTM i Enduro. KTMy w obu wersjach odpadły za hamulce, elektronikę i zawieszenie. I życie stało się ponownie proste.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miki możesz się rozwinąć trochę co masz na myśli pisząc że ktmy odpadły za hamulce  zawias i elektro ? Które katy masz na myśli ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skusiłem się na moto od pomarańczowych, a niech tam ;-)

 

Po zrobieniu prawie 5000km mogę podzielić się pewnymi spostrzeżeniami w stosunku do Multi.

Multistradą 1200S Touring nawinąłem 40tkm głównie turystycznie ale były też wypady na to w lekki teren jak i walka z miejską dżunglą.

 

Pierwsze wrażenie czyli wygląd/ wykonanie; Ducati za względu na użyte materiały i dopracowane dopieszczone detale cieszy oko z daleka jak i z bliska, KTM jest z wyglądu surowy ale sprawia wrażenie solidnego. Podobno wygląd to kwestia gustu ale jeśli postawimy te dwa motocykle razem, to trzeba powiedzieć że w tym zestawieniu Kat jest brzydki jak wujek Józek (który zresztą umarł na brzydotę) ;-)

 

Pozycja za kierownicą; bardzo podobna ale Ducati ma lepszą ochronę przed wiatrem, np. przy nie wielkim deszczu można się przykleić do moto tak że jadąc ok 150km/h deszcz nas tylko muska, w kacie jest nieźle wokół głowy ale nogawkami trzepie prawie zawsze. KTM umożliwia jazdę na stojąco, w Multi musiałem się lekko pochylić więc długo się tak nie na jedzie. Ktm łapie również plusa za regulowaną wysokość siodła kierowcy i podnóżek. Z kolei opinia pasażera zdecydowany plus dla Multi (dużo wygodniej, większe siedzenie).

 

Jazda; tu dla mnie różnice są największe. Multi jak większość Ducatów to motocykl który prowadzi się jak po sznurku, na asfalcie czuje się jak ryba w wodzie, łatwo się przerzuca z ucha na ucho, umożliwia głębokie złożenia dobrze się czuje również na torze. Silnik serwuje trochę wibracji i poszarpuje poniżej 3000obr/min ale daje dużo frajdy podczas jazdy i sprawia wrażenie mocniejszego. Na szóstym biegu spokojnie się jedzie dopiero pow. 130km/h.  Do prędkości maksymalnej moto bardzo stabilne. 

Kat z kolei potrzebuje mocniejszego impulsu do wejścia w zakręt a przerzucanie go z ucha na ucho wymaga użycia trochę siły, przy czym w złożeniu jest bardzo stabilny. Szybka jazda po asfaltach wymaga większej uwagi sprawia wrażenie motocykla większego. Przy prędkościach pow. 230km/h daje się wyczuć delikatną nerwowość - ale może jest to tylko moje odczucie. Silnik podobnie wibruje ale kultura jego pracy jest wyższa i pozwala na jazdę na 6tym biegi już od 100km/h (również dzięki krótszym przełożeniom).  W ktmie bardzo szybko udało mi się domknąć tylny bieżnik na drodze więc nie ma co liczyć na głębokie złożenia w przeciwieństwie do Multi w której udało mi się to dopiero na torze ale jednocześnie darłem już podnóżkami i chowałem buty jak mogłem. Jest to  spowodowane m.in. szerokością tylnego kapcia co również przekłada się na jazdę w terenie. Szeroka tylna opona w Multi sprawia że jazda po luźnym (piach żwir błoto) jest bardzo męcząca. Kat z kolei na szutrach czuje się znakomicie, można chodzić bokami, małe skoki przyjmuje miękko i przyjemnie itd. oczywiście obydwa motocykle nie nadają się w cięższy teren ze względu na swoje masy, ale KTM zachęca do zabawy w terenie, Multi z kolei umożliwia zjechanie z asfaltu ale nie wiele więcej. Spalanie podobne ale kat pali trochę mniej (różnica ok 0,5l./100km)

 

Zawieszenie w obu motocyklach jest w pełni regulowane elektronicznie i sa to z zawiechy z najwyższej półki, dla mnie klasa sama w sobie.

 

Heble; w Multi tylny hebel ma skuteczność przedniego z WSK125 ale przedni jest na tyle dobry że uchodzi to Ducatowi na sucho. Kat po za trybem off-road uruchamia obydwa heble przy naciśnięciu klamki i skuteczność ich jest wyśmienita nie zgadzam się z twierdzeniem że kat ma słabsze heble. Jak się wybiorę na tor to zobaczymy czy nie puchną po kilku dobrych kółkach.

 

Wyposażenie motocykle jest bardzo podobne, czynności obsługowe również. W ktm podstawowe czynności obsługowe są łatwiejsze ponieważ wszystko jest na wierzchu i proste jak cep; jest mnie osłon do odkręcania itd. Zestaw kluczy kata zawiera wszystko co potrzebuje podróżnik. 

 

Koszty; w zależności od wyposażenia, aktualnych promocji i zdolności negocjacyjnych za Multistradę trzeb zapłacić ok 10-15tyś więcej. 

Różnica w cenie nie jest wyssana z palca Multi jest motocyklem dopracowanym i dopieszczonym w każdym calu, a kat jest po prostu dobry, a jak będzie spisywał się dalej życie pokaże ;-)

 

Edytowano przez dardes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nadal popełniasz ten sam błąd co na początku: porównujesz najnowsze dziecko KTM-a, z poprzednim modelem MTS.

Najnowsza MTS1260 daleko w tyle zostawia technologicznie KTM-a .

Hamulec tył jest historią , bo jest dual + większa tarcza. ABS w najnowszej odsłonie zamiata- jest mega czuły i w zakrętach robi mega robotę.

Oprogramowanie zawieszenia to przeskok technologiczny - moto nie "siada" przy przyspieszaniu, nie "nurkuje" przy hamowaniu.

I takich plusów jest nieskończoność....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie popełniam żadnego błędu, to nie jest test porównawczy do gazety tylko moje odczucia po przesiadce z Multi 1200S pierwszej generacji, na kata 1290 i chodziło mi bardziej o uchwycenie różnic w podejściu obydwu producentów do tematu Turystycznego Enduro klasy top.

Testy najnowszych wersji multi i z ktm lada moment w prasie, więc spokojnie ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie popełniam żadnego błędu, to nie jest test porównawczy do gazety tylko moje odczucia po przesiadce z Multi 1200S pierwszej generacji, na kata 1290 i chodziło mi bardziej o uchwycenie różnic w podejściu obydwu producentów do tematu Turystycznego Enduro klasy top.
Testy najnowszych wersji multi i z ktm lada moment w prasie, więc spokojnie ;-)

Porównywanie nowej MTS czyli grupy sport adv do KTM SA 1290 który jest bardziej ADV niż sport. Porównaj MTS Enduro do SA 1290. I tu z pewnością KTM odstaje w hamulcach czy zawieszeniu które się gubi w porywaniu do MTS enduro. Co do silnika delikatnie fajniejszy jest KTM liniowy. Ale już w porównaniu do nowego silnika z MTS tu już KTM nie wybija się na podium. Następna sprawa wykonanie jak ktoś jest esteta będzie musiał chodzić z torbo na głowie bo brakuje mu finezji MTS czy to wersji ulicznej czy enduro. Ale jak kto w życiu każdy lubi co innego i jest w stanie za to zapłacić lub nie. Ale z pewnością porównywanie poprzedniej MTS do dzisiejszych czasów jest wypaczeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.