Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

desmosedicirr

Realny koszt serwisu

Polecane posty

Witam, przymierzam się do zakupu Ducati Monster 600/620 ponieważ spodobał mi się ten motocykl, rozważyłem wady i zalety więc mam pytanie związane z serwisowaniem motocykla. Otóż ile tak na prawdę zostawia się pieniędzy w serwisie,  jakie są ceny najważniejszych usług itp i jak to wygląda w przełożeniu na koszty po sezonie? Zależy mi na informacjach od osoby która posiada taki lub podobny model, a także należycie o niego dba. Pozdrawiam i życzę miłego dnia :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć 

Serwisowanie Ducata wcale nie jest drogie. Wszystkie części znajdziesz w rozsądnych pieniądzach. Jeśli umiesz trzymać w ręku śrubokręt, klucz płaski to prawie wszystko zrobisz sam.

Natomiast jeśli poszukujesz Ducata to może Cię mój zainteresuje.

Ducati Monster 620 rok 2002 z polskiego salonu. Monsterek jest po wymianie pasków rozrządu i płynów hamulcowych. Przebieg niecałe 22000 km. Jeśli jesteś zainteresowany to pisz na priv. 

Lewa

IMG_20180220_170639.jpg

IMG_20180220_170607.jpg

Edytowano przez GreG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam teraz który ale jeden z serwisów podał na swojej stronie koszty poszczególnych prac z podziałem na rozwiązania silników tj. 2 zawory czy 4 zawory na głowicę. Wg mnie ceny nie tak straszne jak je użytkownicy innym marek opisują. Mi się wydaje że są bardzo zbliżone. Jedyny minus Ducati to fakt że ciężko o dobrego fachowca. Ponadto jak pisałem wcześniej to Monster 600/620 ma tak prosty silnik czy pracę obsługowe że naprawdę prawie wszystko zrobisz sam tylko siąść i się zmobilizować ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Motomaniaxy mają to ładnie rozpisane:

http://motomaniax.pl/serwis-ducati/cennik-uslug-serwisowych/

Serwis  oficjalne są  odrobinę droższe. ;)

Takich tematów jak wymiana pasków czy sprawdzenie rozrządu zwykły mechanik motocyklowy może nie ogarnąć. Łatwo tam coś spierdzielić, mając bardzo małą styczność z tymi silnikami. Czasem są dziwolągi jak np. nakrętką główki ramy - bez specjalnego klucza nie ogarniesz tylko zniszczysz.

W necie można znaleźć serwisówki Ducati i wiele podstawowych rzeczy samemu idzie ogarnąć.

Jeśli nie chcesz wtopić hajsu to rozważ sprawdzenie motocykla w serwisie Ducati oficjalnym  lub nie oficjalnym(w zależności gdzie masz bliżej). Chyba, że blisko Ciebie jest ktoś kto ma doświadczenie z Ducati to można rozważyć taką opcje.

Wszystkie Monstery 600 są na gaźniku. Celuj w 620 w wersji wtryskowej( dodatkowe oznaczenie i.e.), wychodziły chyba od 2002/2003 roku.

Od 2004 M620 dostał skrzynie 6 biegową i sprzęgło antyhoppingowe APTC.

 

Co do kosztów to mam swoją M620 od roku, więc mało mogę powiedzieć. Zaraz po zakupie: wymiana pasków, sprawdzenie luzów, wymiana oleju i ogarnięcie kilku pierduł wyszło ok 1200. Niestety po wymianie oleju wyszło,że sprzęgło zaczyna się ślizgać i zrobiło się smutno. Sprawdź koniecznie czy przy mocnym dodaniu gazu( na każdym z biegów) nie ślizga się sprzęgło - wielu ludzi z powodu szarpania silnika jeździ zbyt dużo na półsprzęgle i potem efekty są jakie są.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.