Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

kris3m

MTS 1260 S uwagi

Polecane posty

dagon_smith podłóż od razu podkładki 2mm pod tylne sety , szkoda rysować kufry i plastiki wahacza ( porysowane wyglądają gorzej :)) i tak to ty będziesz z tym jeżdził a nie serwis, gwarancja ?? sezon jest za krótki w Polsce a gwarant ma czas i to trwa.

Parę dni temu zakładałem gmole koledze w MTS 950S nowej ,160 km przebiegu - tak jak u mnie przewody chłodnicy oleju przetarte miały osłony

 

A tak z ciekawości , jak u kolegów wygląda fotel po podniesieniu? chodzi mi o spasowanie przy osłonie zbiornika. U mnie była szpara ok 1 cm. Można to zniwelować. Po pierwsze podwyższenie z przodu ma wadę haczy o spinkę z prawej strony, należy wyciąć taki mały trójkąt , spowoduje to że fotel dosunie się do przodu około 1cm. po drugie przesunięcie całej obudowy zbiornika do tyłu i w dół począwszy od dziobu ( większa kombinacja) , efekt osiągnięty nie muszę się wstydzić - sprzęt za ładnych parę złotych w sumie <font color='red'>[desmo]</font>..... i taki feler 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Obserwuje cały czas kufry ale jeszcze nie było odpowiedniego dociążenia za tydzień wybieram się na mały wypad więc będzie okazja zobaczyć jak to będzie wyglądać przy pełnym załadunku.

 

Dnia 23.05.2019 o 17:46, dawidk1978 napisał:

Tłumik burza, w kasku nie słyszę ale podobno poza kaskiem mega ogień. :)

jutro lecę na dłuższą trasę to dam znać

No właśnie nie jestem fanem bardzo głośnych sprzętów, tłumik bym wymienił tylko ze względu na wygląd:)

 

Dnia 25.05.2019 o 22:57, kris3m napisał:

A tak z ciekawości , jak u kolegów wygląda fotel po podniesieniu? chodzi mi o spasowanie przy osłonie zbiornika. U mnie była szpara ok 1 cm. Można to zniwelować. Po pierwsze podwyższenie z przodu ma wadę haczy o spinkę z prawej strony, należy wyciąć taki mały trójkąt , spowoduje to że fotel dosunie się do przodu około 1cm. po drugie przesunięcie całej obudowy zbiornika do tyłu i w dół począwszy od dziobu ( większa kombinacja) , efekt osiągnięty nie muszę się wstydzić - sprzęt za ładnych parę złotych w sumie <font color='red'>[desmo]</font>..... i taki feler 

A kanapę masz seryjną czy akcesoryjną? u mnie jest akcesoryjna i wydaje mi się że leży dobrze, na razie mam ją trochę obniżoną ale chyba wróci na pozycję neutralną bo trochę mam kolana zbyt wysoko podczas jazdy

 

Widziałem temat o temperaturze u mnie w trasie przy temperaturze powietrza15-23 stopni silnik nie osiąga więcej niż 65-67 stopni (częściej trzyma 63) czyli co czeka mnie wymiana termostatu??

W środę mam przegląd na 1000 w końcu wyczekiwane akcesoria dosłali Włosi:)

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja mam ori kanapę ale obszyłem ją alcantarą , zlikwidowałem uwierające szwy i dołożyłem ogrzewanie.

Termostat zmieniłem od razu, też miałem temp za niską

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.05.2019 o 09:26, dagon_smith napisał:

Obserwuje cały czas kufry ale jeszcze nie było odpowiedniego dociążenia za tydzień wybieram się na mały wypad więc będzie okazja zobaczyć jak to będzie wyglądać przy pełnym załadunku.

 

No właśnie nie jestem fanem bardzo głośnych sprzętów, tłumik bym wymienił tylko ze względu na wygląd:)

 

A kanapę masz seryjną czy akcesoryjną? u mnie jest akcesoryjna i wydaje mi się że leży dobrze, na razie mam ją trochę obniżoną ale chyba wróci na pozycję neutralną bo trochę mam kolana zbyt wysoko podczas jazdy

 

Widziałem temat o temperaturze u mnie w trasie przy temperaturze powietrza15-23 stopni silnik nie osiąga więcej niż 65-67 stopni (częściej trzyma 63) czyli co czeka mnie wymiana termostatu??

W środę mam przegląd na 1000 w końcu wyczekiwane akcesoria dosłali Włosi:)

 

 

Coś mi tematy przeskoczyły ..

Edytowano przez miki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja kanapę też "przebudowałem". Ogrzewanie, żel , nowy materiał.

Termostat też akcesoryjny, ale w MTS 1260 trzeba inna wkładkę zastosować - obecnie mam 88  stopnie i wydaje się być idealna. Termostat jest inaczej zamontowany niż w poprzednich modelach i chyba to jest tym podyktowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wxm    4
10 godzin temu, cinek78 napisał:

Ja kanapę też "przebudowałem". Ogrzewanie, żel , nowy materiał.

Termostat też akcesoryjny, ale w MTS 1260 trzeba inna wkładkę zastosować - obecnie mam 88  stopnie i wydaje się być idealna. Termostat jest inaczej zamontowany niż w poprzednich modelach i chyba to jest tym podyktowane.

Cinek jak podłączyłeś ogrzewanie. Bezpośrednio pod Aku ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie - chwila zapomnienia kosztowała by mnie przerwanie wyjazdu(rozładuje aku)...

Musisz przede wszystkim zrobić to na osobnym przekaźniku, i podpiąć się pod impuls "po stacyjce", czyli napięcie pojawi się po załączeniu zapłonu, a najlepiej pod przekaźnik świateł (lub zasilanie navi) - wtedy napięcie pojawi się dopiero po odpaleniu silnika, czyli jak pracuje alternator. Ale uważajcie - motocykl pracuje na szynie CAN i łatwo zrobić mu krzywdę... Trzeba wiedzieć , gdzie pojawia się 12V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wxm    4
2 godziny temu, cinek78 napisał:

Nie - chwila zapomnienia kosztowała by mnie przerwanie wyjazdu(rozładuje aku)...

Musisz przede wszystkim zrobić to na osobnym przekaźniku, i podpiąć się pod impuls "po stacyjce", czyli napięcie pojawi się po załączeniu zapłonu, a najlepiej pod przekaźnik świateł (lub zasilanie navi) - wtedy napięcie pojawi się dopiero po odpaleniu silnika, czyli jak pracuje alternator. Ale uważajcie - motocykl pracuje na szynie CAN i łatwo zrobić mu krzywdę... Trzeba wiedzieć , gdzie pojawia się 12V.

Dzięki. A masz patent na podłączenie alternatywnych halogenów pod instalację MTS ?

 

Edytowano przez Wxm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w tylnym schowku pod tylnym siedzeniem na zasilaniu zapalniczki pojawia się prąd po odpaleniu silnika - tam się wpinałem- blisko i dobre podejście.

Tak samo możesz wpiąć alternatywne halogeny

 

Cinek a gdzie schowałeś włącznik kanap ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wxm    4
1 godzinę temu, kris3m napisał:

w tylnym schowku pod tylnym siedzeniem na zasilaniu zapalniczki pojawia się prąd po odpaleniu silnika - tam się wpinałem- blisko i dobre podejście.

Tak samo możesz wpiąć alternatywne halogeny

 

Cinek a gdzie schowałeś włącznik kanap ??

Ok dzięki.

Ale bardziej mi chodzi o sposób aby działały jak ori.  od ducati   :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przecież MTS nie ma ori ogrzewania siedzenia?? Więc jak Ty to widzisz? Sterowanie manetkami jest zupełnie na innej zasadzie niżeli dołożona, akcesoryjna mata w  kanapie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przypominam ze przegrzanie jąder grozi bezpłodnością. Ja bym chętnie założył maty chłodzące, a niżeli maty grzewcze. Bo jak jest bardzo ciepło to robi się czasami bardzo gorącą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wxm    4
11 godzin temu, cinek78 napisał:

Przecież MTS nie ma ori ogrzewania siedzenia?? Więc jak Ty to widzisz? Sterowanie manetkami jest zupełnie na innej zasadzie niżeli dołożona, akcesoryjna mata w  kanapie...

Mi chodzi o Halogeny   :)   Nie ogrzewanie tyłka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do chłodzenia :)) to ja od razu założyłem matę na tylny garnek - skuteczna w ciepłe dni. Ogrzewanie się przydaje szczególnie w deszczu. Ostatnio latałem po Szwecji i była temp. 9-13 stopni to pomaga, oczywiście nie można przegrzewać jajc :)) Co do temperatury silnika to mam termostat od naszego kolegi formułowego, w Szwecji na trasach szybszych długich trzymało 79-84 a na krętych 82-87. W mieście na co dzień trzyma 90-98.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie z temp też kłopot, nowa multi 950s, świeżo po przeglądzie na 1k km 

Temp utrzymuje się na poziomie 63 stopni, nawet jak rozgrzeje silnik w miejskich korkach pod 80 stopni, na przelotówce błyskawicznie temp leci do 63 i tak trzyma.

W serwisie potwierdzili, że duży obieg otwiera się właśnie przy 63 stopniach.. Pytanie jak serwis podejdzie do montażu akcesoryjnego termostatu w motocyklu na gwarancji..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja mam na dzień dobry 80 w trasie czasami spada do 75 a tak w mieście to 90-100. W korkach momentalnie skacze powyżej 100. Tydzień temu jechaliśmy wieczorem o północy na autostradzie było 9 stopni / strasznie zimno. Temperatura silnika 70/74. Może ja mam wersje Polarną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem zdjęcia, a więc konkrety:

1. termostat - mam 88 - trzyma temperaturę w granicach 84-92 - nie testowałem w upałach także jeszcze to obserwacji. 

2. siedzenie - jak wspominałem : żel , mata , i grafika wg. foto. Włącznik w prawym boczku. Tak miałem w poprzedniej i teraz też mi się sprawdza.

3.Halogeny - tu nie mam się czym pochwalić , bo nie miałem  jeszcze czasu przysiąść przy tym. Generalnie na kostce przystosowanej pod ori halogeny są 3 przewody (plus, minus, sygnał z przycisku) Na razie ma na stałe i zapalają się po włączeniu zapłonu -  przycisku nie udało mi się uruchomić , bo musiałbym ustalić o jakich parametrach jest w ori halogenach przekaźnik zastosowany. Wiem , że przycisk wysyła tylko sygnał i układ jest załączany - ale nie wiem na jakim układzie elektrycznym.Temat na zimę.

4. Obejma na przewody olejowe oczywiście zastosowana.

Chyba tyle. Jest kilka kampanii nawrotowych i przyszły mi dzisiaj graty, ale może w weekend znajdę chwile to się na tym pochylę.

 

DSC00001.JPG

DSC00002.JPG

DSC00003.JPG

DSC00004.JPG

DSC00005.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie,  jak to jest z tym żelem i ogrzewaniem kanapy, bo albo żel albo ogrzewanie, większość ma takie właśnie zdanie. Co do halogenów, czy to czasem nie będzie tak, jak w poprzedniej multi, tj. 1200S, że muszą być w systemie aktywowane z serwisowego kompa?(u mnie tak było podczas montażu oryginalnych).  

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No Cinek ! kanapa - kawał dobrej roboty ! ja borykam się z włącznikiem grzania siedzenia gdzie go zamontować - Twoje miejsce jest logiczne i praktyczne . A jaki masz włącznik ? jakiś bryzgoszczelny ? Kostka od halogenów jest na trzy ale przy lampach są dwa. Na pewno jak są zakodowane halogeny w systemie i są odłączone to nie wbija błędu oświetlenia na zegarach- sprawdzone. Tez myślałem nad tym to nie może być za trudne ewentualnie jakiś emulator i pociągnąć sygnał po bramce tyrystora. Ja nie wrzuciłem żelu ale cała cześć piankowa przerobiona oraz zmodyfikowany kształt pod moje 4 litery ( hehe każdy ma inne) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak Asty - musi być aktywowane, ale to pierwsze zrobiłem. Tu jest problem w sterowaniu CAN

Żel z matą w powszechnej opinii się "gryzą" , ale zgłębiłem temat u ludzi którzy zajmują się kanapami i... jest to tylko mit. Ważny jest układ montażu. Fakt jest taki, że mata musi być zamontowana pod żelem. Montaż maty na żelu nie ma sensu , bo struktura maty niweluje działanie wkładki żelowej. Minusem maty pod żelem jest dłuższy czas rozgrzewania, ale działa.

Kris3m włącznik to zwykła seria. Jest po nogą, w miejscu gdzie woda nie dociera, wiec nie ma co się pompować z jakimiś specjalnymi włącznikami. W poprzedniej MTS działało mi to 7 lat, i nowemu właścicielowi służy nadal , więc tu też zda egzamin.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki mam taki w kpl z matą i miałem obawy przed przebiciem- miejsce montażu rozwiązuje problem. Sorry pomyliłem się, w MTS są trzy kable do halogenu, ostatnio montowałem w innym moto stąd pomyłka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kanapę też chciałem z żelem ale dokładnie jak mówi Asty odradzili mi nie wiedziałem że można. Obszyta alcantarą , mata gore, mata grzejna , przekładka piankowa miękka przekładka twarda ... szwy na gładko , lekko wyżej i szerzej z przodu, na razie jestem zadowolony zrobiłem jakieś 3tkm- napis wypalany laserem . Dołożyłem naklejkę zamiast grippa. Niestety lakier matowy od spodni wyciera się i pomimo położenia ceramiki powoli widziałem cienie wybłyszczania. Alcantarę zaimpregnowałem i o dziwo sprawdziła się , po ulewie tylko zgarnąłem krople i go- wiadomo wymaga pielęgnacji - chciałem zachować w miarę ori kolorystykę 

moto1260.jpeg

moto1260 d.jpeg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie odporność na wodę alcantary, da radę jak się będzie ją odpowiednio impregnować?

 

Zrobiłem 1400 km i jak na razie to pałam coraz większą miłością do Multistrady:)) Choć mam parę uwag czy mieliście problem z przyciskiem sterowania menu (tym mode/enter) zacina mi się w dolnej pozycji i wchodzi w tryb wyboru obciążenia motocykla, w czwartek miałem przegląd na 1000 zgłosiłem to i coś podłubali ale dziś z powrotem wróciła ta przypadłość. Nie chce mi się jej znów na serwis odwozić.

Druga sprawa wskaźnik poziomu paliwa czy tylko u mnie jest to tak dokładne wskazanie że równie dobrze można by ją wywróżyć z kart:)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.