Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Wuch

Monster 620 ie 2006r lekki wyciek oleju

Polecane posty

Witam wszystkich,

Zauważyłem u siebie lekki wyciek oleju, w sumie nawet nie wyciek bo nie kapie, ale leciutko się sączy, tak że po kilku dniach stania można wyczuć pod palcem tlustość i widać troszkę oleju. Sączy się z tego miejsca, gdzie zaznaczone na schemacie - gdzieś z łączenia, w okolicy rozrusznika, nie jestem pewny dokładnie z ktorego miejsca, ale ścieka tak jak zaznaczylem strzałką i osadza się na rogu, tam gdzie czerwona kreska.

Dodam, że próbowałem już dociągać okoliczne śruby. Silnik zalany jest 10w40. Na tym łączeniu, widać wychodzącą lekko masę uszczelniającą. Pewnie już się po prostu zużyła i zaczyna puszczać...

Traz moje pytanie - jaki ogrom pracy musze wsadzić w ten problem, żeby poprawi uszczelnienie? Bo z tego co przeglądałem repair manual, musiałbym wyjąć cały silnik i zdemontować chyba wszystko łącznie z głowicą, sprzęgłem i wieloma innymi pobocznymi rzeczami. Da się coś innego z tym zrobić, prócz rozbierania silnika i nałożenia nowej masy uszczelniającej?

 

Bez tytułu.png

20190724_145909086_iOS.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli cieknie z przekroju , to tylko jak wspomniałeś silnik w drobny pył. Możesz próbować wszechobecnych klei do niczego/wszystkiego, ale to będzie kosmetyka która i tak wróci...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, no cóż - może zimą go wypatroszę, chociaż ubytek jest na tyle mały, ze jak przetrę szmatką raz na kilka dni to nic nie kapie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dopytam jeszcze, ponieważ przeglądając dokumenty po serwisach poprzednich właścicieli przjrzałem się olejom, jakie były lane.

Przez dłuższy czas zalany był olej 15w50 (nie wiem jakiej firmy), był też 15w40 Shell Advance Ultra (syntetyk) , następnie ostatni właściciel który nie do końca miał jakiekolwiek pojęcie o tym co robi wlał w niego 10w40 Motul 5100 (półsyntetyk). Wiem, że wg. serwisówki polecany jest 10w40, natomiast można wykorzystywać inne oleje z  tabeli, byle mieściło się to w ramach temperaturowych użytkowania.

Zastanawiam się, czy ten wyciek nie jest spowodowany zmianą lepkości oleju oraz przejścia z syntetyku na półsyntetyk - stąd też skłaniam się do powrotu na olej 15w50 - jakaś szansa na zlikwidowanie tego mikro wycieku istnieje. 

Czy przy zmianie na 15w50 muszę coś jeszcze zrobić, czy wystarczy że przeprowadzę to jak standardową zmianę oleju po prostu zalewając co innego?

 

Przechwytywanie.PNG

Edytowano przez Wuch

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

szkoda Twojej kasy na oliwę - jak jest wyciek , to jest, i inna oliwa tego nie zmieni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To już pomijając temat tego wycieku - dalej się zastanawiam czy zostać przy 10w40 tak jak jest zalane, czy wrócić do 15w50 chociażby. Różni ludzie różnie twierdzą, podobno nie powinno się wracać z półsyntetyka znów do syntetyka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Wuch napisał:

Różni ludzie różnie twierdzą, podobno nie powinno się wracać z półsyntetyka znów do syntetyka.

I mają racje.

Ale kwestia 10/40, a 15/50 nie mu już znaczenia w obecnych czasach.  Np. 10/40 kupisz w "wersji" mineralnej, , semi i full syntetyk. Klasę lepkości dobierz sobie na podstawie tego gdzie jeździsz. Jeśli to PL to 10/40 jest bardzo dobrym wyborem, ale jeśli jeździsz w cieplejsze strony naszego globu ( Greca, Włochy itp) , to 10/50,15/50 będzie lepszym wyborem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 2.09.2019 o 17:19, cinek78 napisał:

I mają racje.

Ale kwestia 10/40, a 15/50 nie mu już znaczenia w obecnych czasach.  Np. 10/40 kupisz w "wersji" mineralnej, , semi i full syntetyk. Klasę lepkości dobierz sobie na podstawie tego gdzie jeździsz. Jeśli to PL to 10/40 jest bardzo dobrym wyborem, ale jeśli jeździsz w cieplejsze strony naszego globu ( Greca, Włochy itp) , to 10/50,15/50 będzie lepszym wyborem.

10w40 nadal jest racjonalnym wyborem nawet jak ktoś dość intensywnie eksploatuje swój motocykl ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zdefiniuj pojęcie "intensywnie" . Dla jednych to codzienne dojeżdżanie i powrót z pracy, dla innych weekendowe upalanie na torze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.