Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

rafael rafael

Problem z powłoką ceramiczną Zircotec

Polecane posty

Ducati miało przygodę z firmą Zircotec przy pokrywaniu wydechu ceramiczną powłoką, która wg zapewnień Zircotec jak i Ducati zabezpiecza w całości elementy metalowe. Wydechy takie trafiały z pewnością do co najmniej dwóch modeli Diavel Diesel oraz Diavel Carbon od 2018 r.
 
Ja mojego Diavela kupiłem w maju 2018 r., motocykl jest na gwarancji. Ma przejechane 13.200 km i na co dzień jest trzymany w garażu. Myję go sam na podwórku lub na myjce ciśnieniowej bez żadnej chemii poza dodatkiem standardowego płynu do mycia do wody.
 
Po 14 miesiącach powłoka, która rzekomo jest niezniszczalna, a która jednocześnie stylistycznie wg Ducati odgrywała pierwsze skrzypce w tym konkretnym limitowanym motocyklu, zaczęła schodzić, przebarwiać się. Zgłosiłem to na reklamację, ale Ducati za pośrednictwem Liberty Motors Poznań odmówiło powołując się na zastrzeżenia gwarancji, że gwarancja nie obejmuje przebarwień elementów wydechu.
 
Jestem prawnikiem na co dzień dbam o interesy klientów, teraz z racji epidemii mam czas, żeby zadbać również o swoje własne sprawy. Krok po kroku przedstawiać wam będę mój spór i sposób jego rozwiązania na drodze prawnej. Bo oprócz gwarancji każdy sprzedawca odpowiada za rękojmię za wady rzeczy sprzedanej.
 
Generalnie motocykl z tymi przebarwieniami nabrał nietypowego charakteru i nie jest czymś na chwilę obecną poważnym (wg mojej oceny, a raczej jestem amatorem). Nie wiem natomiast jak metal będzie reagować z czynnikami zewnętrzynimi po zejściu całej powłoki. Wkurza mnie podejście dealera i Ducati do tematu. Motocykl jest nowy, ma gwarancję, a element rzekomo niezniszczalny nabiera dziwnych właściwości. Chodzi również o pewne zasady, tym razem z odmową spotkałem się przy wydechu, czy to samo spotka mnie przy awarii innych elementów?
 
PS: jeżeli ciekawią Was źródła podaję stronki:
  1. 1. opis modelu Diavel Diesel: http://diaveldiesel.ducati.com/en_ww/
  2. 2. opis technologii ceramicznej powłoki Zircotec: https://www.m-eng.com/newsroom/ducati-diavel-zircotec-coating/ oraz https://www.zircotec.com/technology/
  3. 3. mały dodatek, mówimy o śmiesznych kosztach, na jednym z forum znalazłem ofertę Zircotec na kwotę 130 GBP + koszt wysyłki 15 GBP, więc jeśli chodzi o kwestię najważniejszą to koszty są małe. Nie wiem dlaczego Ducati i dealer chcą poświęcić własną renomę dla śmiesznej kasy, z drugiej strony, dlaczego przy nowym motocyklu mam ja pokrywać te koszty? https://www.ducatiforum.co.uk/attachments/0c27b6cc-8eb4-4bc0-9218-f38daeac0dd1-png.142661/

Zrzut ekranu 2020-03-21 o 22.16.16.png

Edytowano przez rafael rafael

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Walcz, ciekawy jestem jak się skończy

trzy razy pokrywałem kolektory rożnego rodzaju ceramikami w Diavelu, strasznie nie praktyczna jest ta powłoka. Ładnie wygląda ale praktyczność zerowa.  Jak bym miał jeszcze Diavela to bym dzisiaj zrobił te kolektory tytanowe.

Ps to nie jest przebarwienie - tylko wypalenie powłoki można powiedzieć że uszkodzenie.

Mimo początkowego oporu importera Ducati. Można dużo załatwić bez wiedzy prawniczej zostawił bym to na koniec.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hi.

Ja nakładałem inną powłokę na kolektory (w Polsce) i po jakimś czasie też zaczęła się łuszczyć/odpadać, ale... to się działo TYLKO na samym odcinku początkowym kolektorów, zaraz przy głowicy, może tak do jakiś 20 cm długości. Tam gdzie temperatury są maksymalne. Dalej jest chłodniej i powłoka była trwała i nic się z nią nie działo. U ciebie dziwnie daleko te uszkodzenia powłoki się zrobiły... Jeśli przy samych głowicach nie ma takich uszkodzeń to wg mnie nie warunki pracy/temperatura to spowodowała tylko badziewne położenie pierwotnej powłoki - może nie odczyścili kolektorów i były tam jakieś obszary tłuste czy jakoś inaczej zabrudzone i powłoka się niezbyt dobrze zintegrowała z metalem?

Taki pomysł tylko - spróbuj zwrócić się o konsultację do f-my Hipeco(.com) w PL, która takie powłoki nakłada by oceniła (a może jakaś "ekspertyzę" Ci wydała odpłatnie) czy to jest "normalne przebarwienie" czy oczywista wada nałożenia powłoki?

LWG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Daj znać jak zakończysz finalnie temat, jestem ciekaw ile to potrwa, a potem zdecydujesz co mam zrobić z tematem, czy zostawiamy, czy chowamy. Tymczasem gratuluję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

TA MAGICZNA CZARNA POWLOKA TO ANODA CZARNA KTÓRA JEST BARDZIEJ ODPORNA NA TEMP. NIZ  LAKIER PROSZKOWY KTÓRY PO CHWILI ZROBI SIE BIAŁY JAK DOSTANIE TAK WYS. TEM PROSTO Z KOLEKTORA  od taka to magiczna powłoka od ducati mam nadzie ze zmądrzeją i zaczną sprzedawać nowe motocykle z ceną o połowe niższą bo na obecną chwile taka jakość mają jak hd 750 produkowany w indiach ....

Edytowano przez NastroAzzurro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, NastroAzzurro napisał:

TA MAGICZNA CZARNA POWLOKA TO ANODA CZARNA KTÓRA JEST BARDZIEJ ODPORNA NA TEMP. NIZ  LAKIER PROSZKOWY KTÓRY PO CHWILI ZROBI SIE BIAŁY JAK DOSTANIE TAK WYS. TEM PROSTO Z KOLEKTORA  od taka to magiczna powłoka od ducati mam nadzie ze zmądrzeją i zaczną sprzedawać nowe motocykle z ceną o połowe niższą bo na obecną chwile taka jakość mają jak hd 750 produkowany w indiach ....

w obu przypadkach to nie jest malowanie proszkowe .....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, NastroAzzurro napisał:

TA MAGICZNA CZARNA POWLOKA TO ANODA CZARNA KTÓRA JEST BARDZIEJ ODPORNA NA TEMP. NIZ  LAKIER PROSZKOWY KTÓRY PO CHWILI ZROBI SIE BIAŁY JAK DOSTANIE TAK WYS. TEM PROSTO Z KOLEKTORA  od taka to magiczna powłoka od ducati mam nadzie ze zmądrzeją i zaczną sprzedawać nowe motocykle z ceną o połowe niższą bo na obecną chwile taka jakość mają jak hd 750 produkowany w indiach ....

proszę nie pisać bzdur, w opisanych modelach nie było anodowania tylko ceramiczna powłoka nakładana plazmowo. W pierwszym poście dodałem link w pkt. 2 odnośnie technologii, jeśli nie znasz angielskiego przełożę. howgh!

Edytowano przez rafael rafael

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

podobne powloki ochronne(masz racje to powloki nakladane plazma) robia na elementach lotnizcych w kaliszu.to czy powloka sie przebarwia czy nie to kwestia ceny soli i tlenkow uzytych na powloke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, ducgal napisał:

podobne powloki ochronne(masz racje to powloki nakladane plazma) robia na elementach lotnizcych w kaliszu.to czy powloka sie przebarwia czy nie to kwestia ceny soli i tlenkow uzytych na powloke

tu przyczyną jest tylko temperatura .....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak podsumowując - jakie rozwiązanie jest najlepsze poza aftermarket’owymi kolektorami?

HiPeco zimą nie chciało podjąć się malowania - niby problem z dostępnością właściwej chemii.

Ktoś ma doświadczenie z innymi firmami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolega mój pokusił się o odświeżenie kata w MTS, jak wiecie od nowego wygląda koszmarnie. Korzystał z firmy z linka poniżej. Wygląda bardzo dobrze.

może to jakieś wyjście

https://motogen.pl/renowacja-youngtimera-jak-naprawic-tlumik-motocyklowy-czym-malowac-wydech-w-motocyklu-renowacja-wydechu-w-sporcie-kolektory-farba-ceramiczna/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kolega mój pokusił się o odświeżenie kata w MTS, jak wiecie od nowego wygląda koszmarnie. Korzystał z firmy z linka poniżej. Wygląda bardzo dobrze.
może to jakieś wyjście
https://motogen.pl/renowacja-youngtimera-jak-naprawic-tlumik-motocyklowy-czym-malowac-wydech-w-motocyklu-renowacja-wydechu-w-sporcie-kolektory-farba-ceramiczna/
Może poprosisz kolegę o foty i wrzucisz? Szczególnie, jak to na moto wygląda.

Wysłane z pośrodku niczego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolega będzie u mnie w poniedziałek to zrobię zdjęcia, szczególnie mnie interesuje kolano kolektora wydechowego i jak będzie wyglądało za jakiś czas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie kolega Radek odebrał katalizator oraz kolanko wydechowe do swojej Multistrady 950. Dostałem informację że do odpalenia muszę poczekać 4 doby na utwardzenie powłoki. Wszystkie szwy i spawy są wygładzone. Przesyłam zdjęcia przed montażem.

93790674_590521184887602_8850262197717172224_n.jpg

93958647_665818860905657_1822194782189912064_n.jpg

93871743_1911488485654644_866294633020260352_n.jpg

93313879_2326763944290907_5470093820181872640_n.jpg

94088621_730965021007413_5801377369415483392_n.jpg

94064512_232016424777733_2815378747887190016_n.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przyznaje , wygląda bardzo dobrze. To zdecydowanie półmat ale stopień bliżej w stronę połysku. Też jestem ciekawy jak będzie wyglądała ta powłoka po jakimś czasie, temperatura plus woda i piach ( trudny test). Co do ceny, jeżeli dobrze pamiętam to kolanko 100 a kat 400, jeżeli się pomyliłem co do ceny kata to sorry ale nie więcej. Tylko w tym kolorze jest odporne do 1100 stopni , pozostałe kolory około 800. Robią też  wydech z napisami w kolorach. 

Dla mnie ciekawa alternatywa do customa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.