Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Cynki

MTS1200 i serwis DESMO

Polecane posty

Hej ludzie,

Przyszedł czas na desmo, zastanawiam się, ze co trzeba tyle zapłacić bo generalnie jeżeli klasyczny rozrząd ogarniam sobie bez problemów to i desmo sobie ogarnę ale...

płytki - nie bardzo wiem gdzie moge dostać zestaw płytek i czy w ogóle zestaw czy pojedyńcze szukać. 

paski - paski dwa, wiadomo ale czym je napinać....   stroikiem do gitary można? :)   czy trzeba jakieś bardziej durne narzędzie i koniecznie z logiem ducati? 

rolki - czy zmieniac rolki? bo to jakieś chore pieniądze zaczyna kosztować...   rolka napinająca jest tak prosta jak w oplu czy golfie a tu taka kasa że ojej...  przy desmo zawsze zmienia sie te rolki?  

Podsumowując, nie widze w polsce iejsca gdzie mógłbym kupić cokolwiek poza paskami do rozrządu MTS'a  wolałbym to ogarnąc już za jednym podejściem , jak rozbiore to zeby poskładać więc ciągle zastanawiam się nad zestawem płytek no i te całe rolki...   gzie to kupować? 

coś ktoś? 

bo serwis... 3 tysiaki plus cześci.... no, nie brzmi to zachęcająco. 

za 3 tysiaki to se moge kupić interkom z górnej półki i zrobić połowę kilometrów do kolejnego serwisu.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Polecam oddać jednak do osoby, która się na tym zna. MTS1200 to nie jest motor do "garażowych" zabaw dla nieobeznanych w temacie.

Polecam J.M.G. Motocykle.

A co do kosztów to, wiesz... złą markę wybrałeś :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak - zapraszam.

3 tysie piszesz??

U mnie poniżej 2 tysie z materiałami zapłacisz... Masz wybór - ASO to nie jest jedynym możliwym.

Co do rolek - nie znajdziesz obecnie zamienników. Ale OEM wytrzymuje naprawdę dużo.

Z pozostałymi rzeczami możesz sobie nie poradzić bez specjalistycznych narzędzi ( np. camtiming) .

Co do zakupu kompletu płytek to ... ( jedna 27zł, druga 56zł , co przy komplecie idzie w tysiące) przemyśl , czy tego chcesz.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

co do serwisu desmo;napiecie paska wstepne specjalnymi przyrzadami mozna potraktowac jako wyjsciowe.Mierzenie tym samym przyrzadem po 2 godzinach pracy silnika nie pokrywa sie z ustawieniami poczatkowymi.reszte sobie domow sam ;lepsze jest to ze paski nawet justowane kazdy ma inne napiecie

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też stałem przed tym dylematem w zeszłym roku. Paski napnij z użyciem przyrządu, jak nie masz dostępu to mikrofon, stroik, obojętnie, poza tym tak jak ducgal napisał.

Napinacze jak chcesz, rozbierz zobacz co za łożyska, pomierz, sprawdź ile kosztują, nie wiem jak dokładnie w twoim moto to wygląda.

Pomiar luzów to jak wiesz całkiem inna bajka niż w innych sprzętach. Ceny podkładek to jak kolega wyżej napisał, ściągnij serwisowke, poczytaj, obejrzyj filmy i opisy innych jak jesteś pewien że rozumiesz to atakuj. Pomierz i zamów takie jakie potrzebujesz.

I tak mnie pewnie tu zjedzą za to, że każe Ci samemu robić :p pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, ducgal napisał:

jako wyjsciowe.Mierzenie tym samym przyrzadem po 2 godzinach pracy silnika nie pokrywa sie z ustawieniami poczatkowymi.

Jak napisałeś jest wyjściowe, podstawowe dla NOWYCH pasków. Po chwili pracy nie może mieć nawet takiego napięcia. Producent na taką okoliczność podaje już inne wartości.

Co do rolek - niestety tylko OEM . Skończyło się jak w starych dobrych duczkach, gdzie było można rolnicze łożysko wstawić ... :8_laughing:.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

napisze jak robi to serwis w holandii (i ja);ustawiaja ciasno bez przyrzadu 20 minut pracy i ustawienie jak dla nowego i justowanie wstepne do walka.20 godzin pracy naciaganie passkow jak dlanowego i justowanie dla tloka w tdc i czujniki na zaworach dla przeplukiwania.a znaczenie z filmikow to poto zeby nie pomylic polozenia walu i walka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

.. zapominają/sz , że pasek to nie gumka z majtek. Nie można go "dociągać".

Ale każdy ma inny pomysł na życie..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale czego Ty nie rozumiesz ducgal?  Przecież producent założył jakie jest napięcie dla pasków "po chwili" . Ducati przewidziało taką okoliczność , i właśnie dlatego jest inne napięcie dla nowych pasków , a inne są parametry dla pasków które już pracowały. Nie ma co dorabiać ideologi do tematu który jest od dawna już uściślony przez producenta.

Jakieś Twoje "justowanie" ( cokolwiek to znaczy w mechanice, bo od Ciebie pierwszy raz usłyszałem taką terminologię ) , jest zwykłym wyważaniem otwartych drzwi.

Pamiętaj , że nadgorliwość bywa gorsza od faszyzmu . To co próbujesz tu udowodnić w mojej ocenie nie ma żadnego "mechanicznego" uzasadnienia, a jedynie dorabianiem ideologi do własnej niewiedzy.

Ja pasuję - jak będziesz miał jakieś argumenty poparte fachową wiedzą , to chętnie je poczytam i kto wie - może zmienię swój punkt widzenia. Jak to mówią "dobrze mądrego posłuchać". Ale jeśli dalej chcesz lać wodę na podstawie filmików i for pisanych przez anonimowych użytkowników , to ... jw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

spiesze wyjasnic dlaczegojustuja (koryguja,ustawiaja) rozrzad w puncie tdc (do gory) tloka na uchylonych zaworach ze wzgledu na podla jakosc wykonania walkow rozrzadu ktore maja odchylki po nascie -stopni jesli tego nie robiles to sprawdz. co do regulacji paska to pracowalem w serwisie w Eindhofen i taka procedura byla tam stosowana.Tam tez nauczylem sie utawiac czjnikami zegarowymi wzniosow zaworow na przeplukiwaniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z pełnym szacunkiem , ale o czym Ty piszesz? Robiłeś kiedyś camtiming ( bo chyba to chcesz opisać)? Zawsze przy wymianie pasków się to robi.

W jednym się z Tobą zgodzę - podła jest jakość montażu. Ale jakość użytych materiałów do produkcji silników jest z bardzo wysokiej półki.

Więc przy fachowym, zgodnym z procedurami Ducati montażu nowych pasków nadal nie wiem w czym upatrujesz problem. Procedura przewiduje to o czym Ty piszesz ,  i nie ma nic wspólnego z jakością części. Tyle że do tego nie używa się czujnika zegarowego, a serwisowych blokad ( przynajmniej dla modelu w wątku o którym piszemy)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

po to jest forum zeby  dyskutowac .W biurach projektowych i tunerow silnikow jest (ang.CCAV).Jak to jest wazne to pokazuje nazwa jednego z typow silnika " Testastreta 11 stopni"Ja nie mam nic materialow ale wykonania i dlatego stosownie blokad nie rozwiazuje problemu dobrej regulacji.Co do jakosci :to co w rotax-sie jest zlomem w ducati przechdzi.ja posiadam aprilie i ducati i widze roznice.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ciekawa dyskusja może ducgal wrzuć parę zdjęć co i jak robisz to każdy będzie mógł coś zobaczyć. Ja Multistrady niestety nie mam, ale chętnie czytam różne posty bo sama Marka Ducati mi się podoba. Mam pewne swoje doświadczenia ale niestety z jednym egzemplarzem motocykla więc nie będę tu się wymądrzał i mieszał. Pozdrawiam, czekam na reakcje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
po to jest forum zeby  dyskutowac .W biurach projektowych i tunerow silnikow jest (ang.CCAV).Jak to jest wazne to pokazuje nazwa jednego z typow silnika " Testastreta 11 stopni"Ja nie mam nic materialow ale wykonania i dlatego stosownie blokad nie rozwiazuje problemu dobrej regulacji.Co do jakosci :to co w rotax-sie jest zlomem w ducati przechdzi.ja posiadam aprilie i ducati i widze roznice.
Kufa, czytałem na czeźwo, czytam na prondzie i nie wiem, co autor miał na myśli...? Co w tych biurach jest tak ważne, że coś tam pokazuje...?

Wysłane z pośrodku niczego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego juz wyjasniam;ogolnie chodzi kat pokrycia zaworow gdy tlok jest gornym punkcie ktory powoduje wentylacje komory spalania. 11-stopni w nazwie sinika Duca to wlasnie kat pokrycia sie zaworow

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

doczytalem;postaram sie zrobic wizualizacje ustawiania rozrzadu na  czujnikach.MAm rozwalony  silnik  1000 2v ponacinam go tak zeby bylo wszystko widac i postaram sie wytlumaczyc zagadnienie zarowno dla laikow i zaawansowanych.Niemniej jednak nie polecam niezorientowanym  prubowac takich procedur.na demonstracji hyper motarda 820 inzynier odpowiedzialny za silnik Testastretta 11-stopni na pytanie;jak serwis ma ustawiac tak male pokrycie zaworow odpowiedzial;CYTUJE:jesli dopracujemy jakosc produktu to w|G znakow .(MARKEROW) .I TO BYLO WSZYSTO NA TEMAT.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ducgal sorry, ale nijak nie idzie Ciebie czytać-nie to, żebym chciałbym Tobie dowalić, ale od początku czytam Twoje posty, odpowiedzi i naprawdę wygląda to jak zlepek wklejeń z zagranicznych forów, a przecież ponoć posługujemy się tym samym językiem, tzn., polskim i nie mam na myśli bardzo technicznego słownika, a prosty, tj. komunikatywny, czyli taki, żeby każdy go zrozumiał na tym forum, czyli nawet i ja, co z mechaniki ogarnia jedynie "składanie owiewek". Piszesz, że masz rozwalony silnik i ponacinasz go, by zrobić wizualizację i wytłumaczyć zagadnienie, "zarówno dla laików i zaawansowanych", hmm.., tylko po co? Jeżeli masz wiedzę techniczną, to popracuj najpierw nad przekazem i  "językiem pisanym" , bo naprawdę ciężko jest Ciebie zrozumieć. Prosto i po "naszemu" napisz, co i jak, bo naprawdę ciężko to skumać...

 

Edytowano przez Asty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.