Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

ostell

Multistrada1200Enduro_Napęd_modyfikacja

Polecane posty

Witam. 
Nowe konto ale już tu byłem to nie bede sie przedstawiał. Szanowne Grono, podziele sie. Będąc w Alpach pogadałem z Włochem z Ducati. Był na Mts Enduro 1260. I mowi do mnie - zmień zębatkę z tyłu i zobacz cud . Mowił ze przejechał na 1200 97 tys km i teraz jego kumpel nadal ją upala. 
 

Zmieniłem tylną z 43 na 45 zębów, łańcuch 116 ogniw DID i stał sie cud. Najważnieksze- Moto ciągnie jak melex, zero dziury, biegi krôtsze przy przyśpieszaniu. Ale to co mnie wkur, to przepaść pomiędzy 1 a 2 biegiem. 
predkość max mnie nie inreresuje, ale..... wcześniej przy 130/h miałem obroty równo na 4800. Teraz jest 5000. Czyli zmiana o 200. 

normalnie inne moto. Pozdrawiam
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z pełnym szacunkiem , ale odkąd są konfiguratory napędów ( czyli istnieje łańcuch rolkowy) , to ludzkość z nich korzysta.

W temacie  Ducati nic nowego nie napisałeś , bo sporo osób zamiast wyregulować silnik i zoptymalizować proces spalania, robi to co Ty piszesz - czyli wymienia zębatkę twierdząc , że teraz jest "mód malina".

  Faktycznie odczuwana moc wzrasta , ( również spalanie) , ale ma to całą masę minusów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja nie chciałem nic nowego pisać, ale wcześniej na tym forum nie znalazłem takiego tematu i jeździłem 2 lata bez świadomości. Dlatego napisalem, że może komuś sie przyda. 
ja się cieszę. Dziura sie zmniejszyła i czy w terenie czy na winklach przepaść pomiędzy 1 a 2 biegiem nie istnieje. 
 

ja nie mam wiedzy, ale jeśli istnieje sposób regulacji silnika i zniwelowania tej wkurzającej przypadłości to proszę o odpowiedź albo przekierowanie do tematu. 
pozdrawiam. 
 

ps. Cinek, robisz takie zmiany ?

Edytowano przez ostell

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Marcin, jak dobrze ze polski świat ducati ma Ciebie. 
Krótkie pytanie, dzwonic do Ciebie w tej sprawie w spokojniejszych czasach ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Część, jestem tu nowy, i to moja pierwsza przygoda z Ducati. Mam Multi 1260S, 2020, i akurat temat napędu intensywnie rozmyślam.  Do tej pory zawsze miałem 4 cylindry (w tym S1000 XR, a teraz jako drugie moto mam suzuki gsx s1000) i problem absurdalnych przełożeń dla mnie nie istniał. A w Multistradzie przełożenie pierwotne to jakiś dowcip.  Oczywiście nie wymagam aby Ducati od 80 km/h jeździło na 6 biegu (jak normalne motocykle 4 cylindrowe) ale użyteczność 6 biegu dopiero od 130 km/h (kiedy czuć że motocykl jedzie) to trochę żart Tak naprawdę  na wyższych biegach poniżej 4 tys. Multistrada nie jedzie - serce mnie boli jak czuje jak motocykl chce obrotów.  Dlatego aby poprawić trochę sytuację myślę o zmianie tylnej zębatki, pewnie ze trzy - 4 zęby - tak jak autorowi tematu, nie zależy mi na prędkości maksymalnej, ale na użyteczności motocykla. I teraz pytanie:

1. Lepiej zmieniać tylną na większą, czy przednią na mniejszą (swego czasu jeżdżąc w Poznaniu w gsxr1000 zmieniałem jeden ząb mniej z przodu i bez zmiany łańcucha chodziło jak malina)?

2. Jeśli zmieniam tylną to od ilu zębów różnicy muszę zmieniać łańcuch (trochę go szkoda, bo jeszcze pożyje)?

3. Czy jest jakaś regulacja łańcucha w Multistradzie? Nie jestem mechanikiem, tylko użytkownikiem, więc Cinek  nie wytykaj mi że tego nie wiem.

Pozdrawiam

maniek_7

Edytowano przez maniek_7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ad.1 +2 z tylu i 1 z przodu,

ad.2 może ten wystarczy bo ma sporą możliwość regulacji a jak masz go już jakiś czas to na pewno się trochę naciągnął.

ad.3 reguluje się na mimośrodzie

 

wtedy na 3 bierzesz ronda ale nie licz że nagle zrobi się z niej rzędówka - ją po prostu trzeba kręcić taki typ silnika.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Maniek, ja zmieniłem o 2 zęby tylną. Zalezy czy na zakresie regulacji naciągniesz na tym samym łańcuchu. 
Mi starzy doświadczeni polecali tylną zębatkę. Przedniej nie ruszać. 
 

No i epilog. Nie pisałem już później, ale zawiozłem motocykl do naszego magica, zrobił czary mary i odebrałem inne moto. Po prostu inne moto.  
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.