Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

hubi199

Łożyska tylnego koła mts1200

Polecane posty

Witam

Multi (1200 2013) ma już przejechane ponad 80 tys. km i przy wymianie napędu postanowiłem zajrzeć do łożysk.

Niestety prawe łożysko tylnego koła niedomaga (bieżnia luźna była)

Czy ktoś z was znalazł rozwiązanie w postaci nowych łożysk? Czy tylko cały zestaw za prawie 3 tysiące ratuje?

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale Ty piszesz o enduro?

W zwykłej jest jedno łożysko ( monowahacz)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie, są dwa wałeczkowe i podwójne kulkowe

Piszę o pikes peak 2013

Już znalazłem, tylko teraz znaleźć sklep i kogoś kto mi to wprasuje (nie będę młotkiem wbijał)

Dla potomnych:

1 x SKF BAH-0175 (Double Row Ball Bearing https://www.123bearing.co.uk/bearing-BAH0175-SKF.php )
1 x SKF RNA4910.2RS (Needle Roller seems readily available from any bearing supplier)
1 x INNER RING DUCATI 88110541A (50x58x38) SKF only show a 50x58x40.
1 x DUST COVER DUCATI 93010102A (58x72x4.5 GPSM SP6362 https://www.fpparis.com/en )

te powinny łożyska pasować

https://www.ducatiforum.co.uk/threads/2015-diavel-eccentric-hub-bearing-failure-23-500km.68396/

 

Wiecie gdzie je dostać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A - ok.  Po prostu rozebrałeś na elementy pierwsze piastę , która to w OEM jest jako jednolity element...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
On 15.05.2021 at 11:47 AM, hubi199 said:

Nie, są dwa wałeczkowe i podwójne kulkowe

Piszę o pikes peak 2013

Już znalazłem, tylko teraz znaleźć sklep i kogoś kto mi to wprasuje (nie będę młotkiem wbijał)

Dla potomnych:

1 x SKF BAH-0175 (Double Row Ball Bearing https://www.123bearing.co.uk/bearing-BAH0175-SKF.php )
1 x SKF RNA4910.2RS (Needle Roller seems readily available from any bearing supplier)
1 x INNER RING DUCATI 88110541A (50x58x38) SKF only show a 50x58x40.
1 x DUST COVER DUCATI 93010102A (58x72x4.5 GPSM SP6362 https://www.fpparis.com/en )

te powinny łożyska pasować

https://www.ducatiforum.co.uk/threads/2015-diavel-eccentric-hub-bearing-failure-23-500km.68396/

 

Wiecie gdzie je dostać?

Ja komplet do Diavela (podobne/te same łożyska i piasta) kupowałem tam gdzie masz link (ale w sklepie EU, a nie UK bo teraz UK to... celnicy itd ;) -> https://www.123bearing.eu/bearing-BAH0175-SKF tam też inne powinieneś znaleźć.
No i prawda, że rozbieranie jest wymagające, ale... kiedyś Ducati oferowało te łożyska jako części OEM aż coś tam się wydarzyło na rynku USA i... już teraz całość jest do wymiany oferowana - choć wielu ludzi te łożyska wymienia.
Ostrożnie (ALU) + ciepło i/lub zimno (jedną część grzejesz a łożysko do zamrażalnika) i dasz radę ;)

Część za kilkaset EUR z powodu zużycia łożyska za kilkanaście EUR to lekki skand, ale bez umiejętności i narzędzi nie jest łatwo to dobrze zrobić, a to jednak jest element ważny dla bezpieczeństwa więc zastanów się sam co z tym zrobić.


Ducati DustSeal musisz kupić w Ducati. Rozmawiałem z producentem (FPPARIS) jakieś 3 lata temu i standardowo mają lekko inny rozmiar w katalogu a ten 4,5mm to zrobili dla Ducati i min. ilość zamawiana to coś 1000 szt. było :)
Przykładowa instrukcja z podobnego forum (inny hub ale proces podobny) ->

https://www.ducati.ms/attachments/replacing-eccentric-hub-bearings-pdf.741770/
 

A to mój historyczny wkład w temat (może coś Ci się przyda) -> https://www.ducati.ms/threads/ok-so-this-just-happened-ducati-75620131a-eccentric-hub.684769/post-6823769

LWG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zakład gdzie będą mi wymieniać łożyska już ogarnąłem (mam nadzieje, że dadzą rade), uszczelniacz rzeczywiście jest chyba tylko z aso (już w drodze). Gdyby ktoś potrzebował to w Polsce też można dorwać te łożyska (w razie czego pw)

Swoją drogą ciekawe, że tak ciężko dorwać takie uszczelniacze.

 

A ty darc czemu wymieniałeś łożyska? 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie po jakiś 25 tys po kilku standardowych przeglądach "u fachowców w serwisach Ducati", kiedyś przy okazji jakiejś zauważyłem, że piasta tylnego koła i felga są mocno ciepłe by nie powiedzieć gorące po niedużym przelocie w koło komina.

Rozebrałem i widziałem, że na osi praktycznie sucho, przebarwienia od gorąca a łożysk niektórych (już nie pamiętam których dokładnie) nie jestem w stanie obrócić rękami.

Podobno przy przeglądach co jakiś czas miało to być sprawdzane I SMAROWANE, ale najwyraźniej (jak zwykle) serwis tylko zrobić CHECK na liście przeglądu, ale osi i łożysk nie oglądał bo u mnie już się na obracało "ciernie" i grzało :(

Pewnie fabrycznie Włoch jakiś olał nasmarowanie a autoryzowane serwisu też to miały w du...żym poważaniu.

LWG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.