Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Jjash

Multistrada 1000 - modyfikacja stopki bocznej

Polecane posty

Z uwagi na fakt, że nie chce mi się co chwilę targać moto na stopke centralna a bydlę ciężkie jest, stwierdziłem że czas poużywać stopke boczną. No ale jak ją używać skoro to grozi pierdyknieciem na lewy bok? Kat pochylenia za duży. Do modyfikacji. No i dospawalem sobie płytkę stalową o grubości 7mm do stopki stopki bocznej. Nie, to nie powtórzenie - stopka boczna ma stopkę. No i do niej dospawalem. I jest zdecydowanie lepiej, choć nie wiem czy efekt idealny nie byłby wtedy, gdyby płaskownik miał nie 7 lecz np. 10-12mm grubości.

Oczywiście płaskownik został docięty do kształtu stopki stopki bocznej by nie wystawał, nie kaleczył i w ogóle był "fajowy".

Dziś nad nim jeszcze popracuje i zapodam efekt koncowy na pikczerach.

 

Czy ktoś już takie coś robił? Wyważam otwarte drzwi czy przecieram szlak?

Bo Szlag mnie trafia jak coś jest i nie można tego używać bo albo nie działa albo jest wadliwie zaprojektowane.

 

Wysłane z mojego H4213 przy użyciu Tapatalka

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a ja się zastanawiam czy np nóżka od Hypka by nie pasowała?  Boczną od poliftowej 1100 trudno kupić, a od hypha się zdarzają, i to nawet w rozsądniejszej cenie. Jeżeli chodzi o nóżkę, to muszę przyznać, że poprawili to i te poliftowe są już znacznie lepsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widziałem i od Hyperstrady są gdzieś w granicach 100zl. Ale czy długością podpasuje to nie wiem. Gdybym miał pewność że tak to bym zakupił. Ale w takim wypadku mam to co mam i działa. Choć przyznać muszę, że do jasnej cholerny, nie wymierzyli tego o co najmniej 15mm. To zaje... dużo.

Wysłane z mojego H4213 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie ducati ustawione na stopce bocznej są bardziej pochylone niż "normalne" motocykle. To chyba taki wyróżnik. Więc każdy model ma z tą nóżką "coś". Alew MTS faktycznie, za bardzo przesadzili. Bardzo za bardzo. Moja mi upadła kilka razy sama z siebie, mimo, że wiem przecież, że trzeba na to uważać. najgorzej zawsze było na wyjazdach, jak motocykl obładowany. nawet przy każdym tankowaniu miałem stres, gdy szedłem do kasy zapłacić. . Zdenerowałem się bardzo jak mi kiedyś padła w trakcie  długiej wycieczki, i to bliżej początku, ułamując końcówkę dźwigni sprzęgła, i niemal cały wyjazd musiałem pokonać na ułamanej. Wydaje mi się, że gdybym dalej miał ten motocykl, to woziłbym w schowku chyba zapasową klamkę :)

Polift też stoi wyraźnie pochylony, ale jakoś już znacznie stabilniej.

Sportowe z kolei mają stopkę przykręconą do karteru silnika ... więc nie dośc, że mniej stabilne w tym pochyleniu, to jeszcze też są z tym dodatkowe przygody...niestety. Przekonałem się.

Edytowano przez Groszek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dlatego też popracuje jeszcze nad swoją stopka. Dziś rozmawiałem z moim instruktorem u którego szkoliłem się na prawko kat A i mi powiedział że w swoich Moto jakiś mistrz dorabiał jemu stopki boczne. Całkowicie nowe. No, ale to wtedy nie będzie oryginalna. Choć teraz, po dolozeniu "podkowy" już oryginalna nie jest. Ale za to funkcjonalna.

Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, Groszek napisał:

Wszystkie ducati ustawione na stopce bocznej są bardziej pochylone niż "normalne" motocykle. ..

Czy aby lagi w półkach i tylni amor wg zaleceń fabryki. Większość ludzi ma te motorki "podniesione" na zawiasach (też w takin "setingu" kupiłem) to i stopka boczna krótkawa.

Pozdr rr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A wiesz że o tym nie pomyślałem. Cenna uwaga. Wszak kupiłem używany, przymierzałem się, wysoko to wysoko ale tak właśnie chciałem i w sumie to Twoja teoria ma sens. A się zobaczy.

Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To nie teoria. W drugą stronę też działa: nie za wysoki kumpel obniżył sobie dużego KTMa. Trzeba było skrócić boczną nóżkę o 2 cm bo się walił na drugą stronę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Jjash napisał:

Daj znać jak zamontujesz jaki efekt. Możesz ją zmierzyć od śruby do końca stopki?

Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka
 

jak tylko dojdzie to zmierzę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Doskonały zakup! Gratuluję. Zobaczysz jaka jest duża różnica. Moto nadal stoi dość mocno pochylone, ale jest duuuużo stabilniejsze.

 

Dnia 20.06.2021 o 11:31, rrolek napisał:

Czy aby lagi w półkach i tylni amor wg zaleceń fabryki. Większość ludzi ma te motorki "podniesione" na zawiasach (też w takin "setingu" kupiłem) to i stopka boczna krótkawa.

Pozdr rr

na bazie doświadczeń własnych zmiem twierdzić, że to nie jest kwestia ustawień, a cecha charakterystyczna marki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daj znać jak zamontujesz jaki efekt. Możesz ją zmierzyć od śruby do końca stopki?

Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka


Stopka boczna jest dużo solidniesza dłuższa i jakąś taka konkretniejsza20210624_193419.jpg20210624_193348.jpg20210624_193419.jpg20210624_193252.jpg20210624_193323.jpg

Wysłane z mojego SM-A725F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, Jjash napisał:

No! To już wiem co szukać. Jest super! Stoi stabilniej niż na starej?

Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka
 

Tak jak napisał wyżej groszek. Jest przechylone moto ale dużo dużo stabilniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.