Jump to content

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Piećka

Złazi farba na zbiorniczkach

Recommended Posts

Cześć,

Zbliża się zima i będzie można podłubać w garażu. Podobno to częsta przypadłość - złuszczająca się farba na zbiorniczkach płynu hamulca i sprzęgła.  Jestem ciekaw jak sobie radzicie z tym problemem. Malujecie co jakiś czas? Zastanawiam się czy można zdemontować fabryczne zbiorniczki i zainstalować akcesoryjne.  U mnie niestety też farba odłazi zaczynając od miejsca styku pokrywki z zbiorniczkiem. Wszystko fajnie a tutaj Brembo raczej nie błysnęło jakością. Wygląda to ogólnie mówiąc kiepsko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cóż… to jest pewna przypadłość Diavela, choć większość ludzi raczej ma problem z łuszcząca się farba na pokrywkach niż na samym zbiorniczku. Pokrywki dostępne są akcesoryjne w wielkiej ilości odmian. Zbiorniczki? Gorzej…

design zbiorniczkiem i pokrywek jest bardzo wrażliwy na drobne wady montażu czy poszczególnych sztuk i jednym bardzo płyn wycieka a innym wcale. Większości… nieznacznie, ale krawędzie na pokrywce lubią puchnąć pod farbą.

Całość jest bardzo wrażliwa na nadmiar płynu co często serwisy lub ludzie sobie sami robią ORAZ na precyzję ułożenia uszczelki PLUS (najważniejsze!) siłę odciągnięcia śrubami tej pokrywki = przeważnie ZA MOCNO.

Powoduje to zmiażdżenie krawędzi uszczelki, zdeformowanie, wciśnięcie jakby do wnętrza zbiorniczka i powstanie finalnie rozszczelnienia na tej uszczelce. W nowym Diavelu (na pewno) a może i w ostatnich latach produkcji starszego (spekulacja) poprawiło Ducati lekko design zbiorniczka dodając plastikową, sztywną taką „ramkę” pomiędzy pokrywką a gumowa membraną, która utrzymuje kształt uszczelki na krawędziach zbiorniczka. Poprawia to szczelność i na moim 1260 nie widzę pocenia na krawędzi zbiorniczka.

Dodatkow tam jest na krawędzi zbiorniczka i pokrywki minimalny rowek w jednym miesiącu o funkcji wyrównywania ciśnienia. Jak zbyt mocno dociągnięto śrubki to możesz uszczelką całkiem to „uszczelnić” i pojawia się podciśnienie zasysającą płyn NAD uszczelkę i powodujące ze na styku pokrywki i zbiorniczka stałe jest płyn, który próbuje się sączyć przesz szczelinę. 
Najważniejsze jest wiec by wbrew pokusom nie odciągać za mocno śrub pokrywki i będzie szansa (nie gwarancja ;) ze szczelność będzie wystarczająca by nie było wysięków płynu. 
Jakosc powłoki na pokrywce fabrycznej czy akcesoryjne to osobna sprawa i może poprawić samo łuszczenie ale wyciek płynu to punkt wyjścia do dalszych kolorów :) Akcesoryjne sa najczęściej anodowane wiec łuszczenia nie będzie.

LWG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niemal w całości się z Tobą DARc zgodzę , ale... malowanie to jakaś porażka. Jak można wypuścić dany element w "obróbce końcowej" nie odpornej na działanie środowiska w jakim będzie funkcjonował??  Przecież w żadnym Japończyku nie ma tego problemu. Ba  - nawet czarne, chińskie pompy prezentują dużo wyższą jakość finalną niżeli wyżej wspomniane...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.