Jump to content

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

cwiqa

Ślizgające się sprzęgło

Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczów.,

Chciałbym skorzystać z Waszej wiedzy i doświadczenia, bo może gdzieś, kiedyś, ktoś miał podobny problem: czy źle dobrany olej może mieć wpływ na ślizganie się sprzęgła? (dokładnie chodzi o Monster 696 z 2008 roku, przebieg licznikowy to około 35 tyś. km, zalany olej Millers Oils 10w50 ZFS). Przed wymianą oleju nie było żadnych problemów (aczkolwiek motor kupiłem niedawno i za dużo kilometrów nim nie pokonałem). Po wymianie oleju pierwsza trasa (około 100 km) wszystko ok, a już podczas drugiej trasy na 3 biegu po przekroczeniu 4 tyś. obr. sprzęgło zaczęło się ślizgać (dodam, że silnik nie był jeszcze do końca dogrzany). Po rozgrzaniu silnika problem już nie wystąpił.

Z góry dziękuje za konstruktywne odpowiedzi 

Pozdrawiam

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olej może być czynnikiem , który "przyspieszy" degradację tarcz sprzęgłowych , jednak nie jest ich przyczyną. Najprawdopodobniej olej + zużycie sprzęgła zbiegły się z wymianą wspomnianego.

Nie łudź się , że powrót do poprzedniego oleju przywróci sprawność sprzęgła. Niestety czeka się wymiana tarcz sprzęgłowych. 

Pewnie nie miał lekko monsterek , skoro przy tym przebiegu już padło...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję bardzo za odpowiedź. Z czystej ciekawości wymienię jednak olej na "fabrycznego" Shella (ale rezultat niestety zobaczę dopiero na wiosnę) no i powoli zacznę odkładać na nowe tarcze ;-). A jakiej firmy tarcze polecacie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tarcze OEM  lub coś markowego.Jak będziesz potrzebował to pisz.

Oleju nie wymieniaj - szkoda $$ . I tak przy wymianie tarcz będziesz musiał nową oliwę nalać..

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Waldi59 napisał:

Nic nie wspominasz o regulacji przy klamce, może wystarczy zrobić większy luz.

 

Już znalazłem Twój post z innego tematu, także w weekend spróbuje sprawdzić jaki ten luz jest, o ile w ogóle jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, Waldi59 napisał:

Nic nie wspominasz o regulacji przy klamce, może wystarczy zrobić większy luz.

 

Tam jest hydraulika - musiałby coś wcześniej grzebać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klamki są akcesoryjne, także grzebane było. Sprawdziłem dzisiaj i rzeczywiście luzu nie było, wręcz przeciwnie. 

Wyreguluję, pojeżdżę i zobaczymy ( ale już nie w tym roku :-) )

Dzięki za pomoc.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.