Jump to content

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Sign in to follow this  
rrolek

Błąd 12.2 i 13.2 ?

Recommended Posts

Pacjent 1100s. Te błędy to zwarcie cewek wtryskiwaczy do masy. Dwu na raz i od czasu do czasu? Jakoś nie wierzę w takie cuda.

Te wtryskiwacze sterowane są w 1100 masą. Nie wiem dokładnie jak ECU to diagnozuje ale może to być np pomiar napiecia pomiędzy masą a pinem złącza dającym "masę" do wtryskiwacza: jak te napięcie wynosi 0V to w domyśle zwarcie.  Jeśli tak równie dobrze może nie być napięcia od strony przekaźnika załączającego pompę, cewki i wtryskiwacze. Pompa chodzi, błędów cewek nie ma, więc przekaźnik i bezpiecznik ok. Podejrzewam kabelek gdzieś dalej.

Zanim wezmę się za rozbiórkę pytanie do was: miał ktoś w swoim skarbie taką przypadłość?

Pozdrawiam rr

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tak zapytam

Akumulator w dobrym stanie? Mi jak zaczął padać to cuda się zaczęły dziać, a odpalał 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yuasa, ma rok z kawałkiem. Odpala bez problemu za pierwszy, drugim obrotem walu. Ładowanie działa - 14,5v jak silnik chodzi, przy rozruchu spadek do 11,5-12v.

Problem pojawia się czasami jak jadę. Nagle silnik gaśnie by po kilku sekundach powrócić do normalnej pracy. Co ciekawe na pinie wtrysku we wtyku do ECU jest przejście na masę a że schematu wynika że być nie powinno, no chyba, że przez wirnik pompy paliwa.  Jak przekręce kluczyk mam tam minimalnie niżej niż napięcie aku. Tak powinno być. Dzisiaj chłodniej w końcu, może zacznę pruć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

U mnie na początku sezonu zawsze kilka razy w trasie zgaśnie. Nie wiem dlaczego 

Błąd silnika jedyny jaki się pojawia to od przepustnicy.  Ale ze 3 razy się zdarzy i już do końca sezonu jest ok. Muszę go tylko trochę przegonić.

A jak odetniesz wtryskiwacze (wtyczki )

Jest różnica ?

Edited by hubi199

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem chyba rozwiązany.

Ruszałem kablem na którym wisi przekaźnik i bywało, że silnik zgasł i zapalała się kontrolka ECU. Tak sobie manipulac zauważyłem, że przekaźnik się dziwnie grzeje. Co jest, moc cewki 1,2W i ciepły? Zmierzyłem spadek napięcia na stykach roboczych w czasie pracy silnika na jalowym - 0,15V. Trochę sporo. Zmieniłem przekaźnik na podobny erzatz i problemy się chyba skończyły. Silnik chodzi, manipulacje wiązka nic nie powodują. Dziwne, że nie wywalało błędów cewewk i pompy. Weryfikacja na szosie przy weekendzie.

Pozdr rr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.