Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
jakitaki

Ducati w Moto 3 ???

Polecane posty

Czyż nie fajnie byłoby zobaczyć jednocylindrowe desmo w najniższej kategorii Moto 3 która zastapi w przyszłym roku 125 cm ?

Nowopowstająca kategoria to motocykle jednocylindrowe o pojemności 250 cm , czterosuwowe ,wolnossące bez turbiny z tradycyjnym (nie owalnym ) tłokiem o maksymalnej srednicy 81 mm ,maks. predkości obrotowej 14000 / min . Cztery zawory klasycznie sterowane ( wyeliminowane pneumatyczne i hydrauliczne ),mechaniczna przepustnica i max. 2 wtryskiwacze . Górna granica poz. hałasu to 115 db . Skrzynia może posiadać do sześciu przełożeń , zawieszenie zaś musi posiadać klasyczne stalowe sprężyny .Zabroniono używania tarcz hamulcowych z włókien węglowych natomiast minimalna waga motocykla z kierowcą to 148 kg :roll: Koła obute w opony firmy Dunlop mają mieć rozmiar 17" , paliwo 100 oktanowe dostarczy firma ENI . Kontrola trakcji oraz system wspomagania wyjścia z zakretu nie są zabronione w nowopowstającej klasie .

 

Ducati w najniższej kategorii :roll: Może i ploty , mówi się że plotkowanie to w lecie narodowy sport we Włoszech , ale mamy prawie jesień więc może jest tam ziarenko prawdy :?: :roll: Ależ by było cool :clap: :thumbup:

post-392-1366037287,6748_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmmm. Jakieś dziwne te zasady ... W moto 3 będzie TC a w Moto 2 już nie może być?? I czy Ducati pasowało by w ogóle do moto 3 ?? Jakoś mi nie pasuje :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja się dziwię, że zdecydowali się (organizatorzy) na motocykl 1 cylindrowy w moto3. Ile też można wycisnąć z takiego 250ccm jednocylindrowego 4T. Pewnie niewiele więcej niż w wyczynowych crosach, czyli około 40 KM. Wg mnie lepszym rozwiązaniem byłoby zastosowanie jakiegoś 2 cylindrowca od jednego producenta jak w moto 2, ewentualnie o większej pojemności niż te 250 ccm. I dać pole do popisu w konstruowaniu ram i zawieszeń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To, że te motocykle nie bedą osiągały trzeciej kosmicznej nie oznacza, że rywalizacja nie może być widowiskowa. Dawniej istniały klasy 50cm3 i 80cm3 i odbywały się w nich zażarte pojedynki łokieć w łokieć. Dwusuwowe 50-tki osiągały w zależności od przełożeń maks. 160-170km/h, miały kilkanaście przełożeń skrzyni biegów i optymalny zakres prędkości obrotowej silnika zamykający się w jakiś 500-700obr/min. Dla mnie to będzie b. fajna klasa. Ducati też zresztą startowało z sukcesami w klasach 125 i 250.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
To, że te motocykle nie bedą osiągały trzeciej kosmicznej nie oznacza, że rywalizacja nie może być widowiskowa. Dawniej istniały klasy 50cm3 i 80cm3 i odbywały się w nich zażarte pojedynki łokieć w łokieć.

 

Oczywiście, że tak. Ale dla mnie wszystkie klasy w GP to mają być szczytowe osiągnięcia wyścigowej technologii motocyklowej. A jednocylindrowce 4T mają swoje ograniczenia i jakoś nikt ich specjalnie nie wykorzystuje w motocyklach sportowych jeżdżących po asfalcie. Supermoto, cross czy enduro to są idealne zastosowania dla takich silników. Ale to oczywiście tylko moje zdanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co powiesz o Red Bull Rookies Cup?

Wg mnie kuźnia talentów a wszyscy na takich samych motocyklach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze zwycięstwo na GP Szwecji 125-tki Sport z rozrządem Desmo to był rok 1956.

W 1958r. wygrane mistrzostwa Włoch.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No skoro tylko mistrzostwo świata się liczy, to rzeczywiście była ch....a z grzybnią i wogóle nie warto o tym wspominać, a w klasach 125 i 250 jeździły dzieci z przedszkola na drewnianych rowerkach.

Sorry Mike the Bike, wyszło tak że na rowerzyku z kwadratowem kołem pan jeździłeś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A co powiesz o Red Bull Rookies Cup?

Wg mnie kuźnia talentów a wszyscy na takich samych motocyklach

 

No oczywiście i tak powinno być, bo to w końcu szkółka i ma być w miarę tanio.Nawiasem mówiąc bardzo się dziwię, że żaden Polak tam nie próbuje się dostać, tylko pchają się od razu do min. 600 ccm. Ale jeśli robimy mistrzostwa świata prototypów - a taka była idea serii GP, to każdy powinien pokazać swoje największe osiągnięcia technologiczne w ramach regulaminu. A 1 cylindrówka 4T, to jakiś hit w motocyklowych wyścigach w dzisiejszych czasach raczej nie będzie. WG mnie powinni wprowadzić dwa cylindry, pojemność 300-450 ccm, z mocą ca 80 KM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nawiasem mówiąc bardzo się dziwię, że żaden Polak tam nie próbuje się dostać, tylko pchają się od razu do min. 600 ccm.

Aby dostać się do Red Bull Rookies Cup trzeba przejść serię testów kwalifikacyjnych, gdzie konkurencja jest bardzo duża. Z Polaków najbliżej startu w tych rozgrywkach był Artur Wielebski, ale ostatecznie organizatorzy mu powiedzieli, że gdyby ścigano się na motocyklach 600cc, na pewno by go dopuścili do startu w pucharze, ale na 125 jest fizycznie za duży, zbyt wysoki i nie miałby szans z lekkimi 13, 14-latkami (miał 16 lat).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I to jest największy problem w naszym kraju , nikt nie promuje dzieciaków ale chetnie przyjmie mistrza pod swoje skrzydła :x . W cywilizowanych krajach trenują dzieciaki 5-6 lat ( mini biki ) a u nas ? przygodę ze sportem motocyklowym zaczynamy w wieku 16 lat - jak mamy duzo szczęścia :oops:

Czytałem kiedyś artykuł o polskim "złotym dziecku " motocrosu . Chłopaczek miał wtedy 6 lat i zgarniał wszystko w europie w swojej klasie . Ewidentnie miał to "coś" ,tylko oszlifować ale ... PZM nie pozwalał startować dzieciom poniżej 10 :?: czy 12 lat więc zdobywał laury dla reprezentacji Czech :roll: .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
I to jest największy problem w naszym kraju , nikt nie promuje dzieciaków ale chetnie przyjmie mistrza pod swoje skrzydła :x .

 

I dlatego nie doczekamy się mistrza (ani zawodnika liczącego się w stawce) tak długo, jak długo to się nie zmieni. A że w naszym kraju motocykle są raczej tępione medialnie i urzędowo, to pewnie nigdy taka chwila nie nadejdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

KTM już zaprezentowało swój ultralekki motocykl z ramą jakąś taką znajomą ;) , silnikiem ważącym 25 kg który może osiągać obroty rzędu 14tys . Dziwaczne jest przednie koło z obwodem z włókien węglowych z którego to inżynierowie planowali odzyskiwać energię z systemu hamowania , wzorem F1 :crazy:

Drżyjcie więc Japońce bo Europa potrafi :D

 

http://www.motoblog.it/post/32305/ktm-e ... r-la-moto3

post-392-1366037356,9062_thumb.jpg

post-392-1366037356,9698_thumb.jpg

post-392-1366037357,0437_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo ile ma ważyć ten motocykl ? I jaką ma mieć moc ? Wygląda dość cudacznie z tym przednim kołem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wiadomo ile ma ważyć ten motocykl ? I jaką ma mieć moc ?

 

Niestety nie mam pojęcia :roll: Przeczytałem gdzieś rozważania na ten temat :D . Porównywano stosunek mocy do masy kierowcy z motocyklem . Przykładowo motocykl Moto 2 waży 135 kg , kierowca ok 70 kg a moc 600-ki 118 KM . Wychodzi 0,57 KM / 1 kg :D .

W przypadku Moto 3 (w przepisów FIM) motocykl wraz z kierowcą nie może ważyć mniej nież 148 kg , moc takiego pierdzidełka ;) przypuszczalnie ok 54 KM . W tym wypadku wyjdzie nam 0,36 KM / 1 kg . Po śniadaniu juz tylko gorzej :lol:

 

Honda też już jest gotowa :?

post-392-1366037369,7054_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu w motorradzie był artykuł opisujący jazdy Moto 3 made by Honda. I wygląda na to, że muszę odszczekać swoje wątpliwości co do sensu potencjału takiego motocykla. Wg redaktorów, stworzono rzeczywiście rewelacyjny motocykl torowy o małej pojemności. Cena jak na realia wyścigowe przystępna, niestety dla osoby prywatnej o przeciętnym budżecie nieosiągalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe ilu producentów w to wejdzie. Mam nadzieje że jak nie w tym roku to ktoś jeszcze dołączy w przyszłym :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

cała geneza moto3 polega na tym ze to Honda dostarcz silniki a reszta kombinuje z owiewkami, zawiasem, rama itp

Jakoś nie widzę Ducati z silnikiem hondy :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jest w moto2 i to tylko do roku 2013 lub2014 nie pamietam w moto3 nie ma dostawców jednego silnika, czego najlepszym przykładem jest KTM i po cichu od przyszłego a może nawet tego sezonu Mahindra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zwracam honor. Pojeepało mi sie z moto2 :lol:

Ale ja Gupi jestem :oops:

 

Mahindra to by było COŚ... :!:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

:)

No już w zeszłym sezonie miała moto 125 cc i jak na pierwszy sezon to szło im nawet nawet :)

A w moto2 mają się wycofywać z silników jednego producenta bo im się ludy buntują i chyba dobrze bo to był akurat dziwny przepis :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.