Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
famkot

Cieknący olej

Polecane posty

Witam wszystkich

Zauważylem dziś w czasie drugiej tegorocznej przejażdżki że po silniku w moim 695 cieknie olej. Dokładniej wygląda na to że z okolic śruby pod osłoną paska przedniego cylindra - tej najbliższej korpusu silnika.

W garażu okazało się że śrubę można było lekko dociągnąć - może o 1/4 obrotu.

Czy lekko poluzowana śruba może być powodem wycieku? pod osłoną pasków nie powinno być chyba oleju?

pozdrawiam

Marcin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo kminię o którą śrubę chodzi. Foto może jakieś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czy lekko poluzowana śruba może być powodem wycieku? pod osłoną pasków nie powinno być chyba oleju?

Założę się że TUTAJ znajdziesz odpowiedzi. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcę posadę Woźnego, więc kopię te dołki i kopię.... :lol: :lol: :lol:

Nie znam się na np. historii wyścigów moto, więc TAM się nie odzywam.

Mam się za w miarę kulturalnego człeka...i wiem, że najpierw "Dzień Dobry", a dopiero potem "Pomóżcie". ;) :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, poluzowana śruba może być przyczyną wycieku.

Piszesz, że dokręciłeś ją o 1/4 obrotu. Pytanie tylko czym ją dokręciłeś?

Możliwe, że uszczelka jest uszkodzona i stąd ten wyciek.

Może być inny powód - pęknięcie pokrywy (mało prawdopodobne).

Nie dociągaj jej 'na chama' - nie tędy droga.

Wyciek może być też z innego miejsca (niewidocznego, bo pod pokrywami pasków), ale tędy akurat ma ujście.

Skoro dokręciłeś, to umyj/odtłuść i obadaj czy dalej cieknie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Warto by zdjąć osłonę paska (to bardzo proste imbus i kręcisz) bo może się okazać że pasek ma styczność z olejem a wtedy mogiła :| Chociaż tak po zdjeciu to rzeczywiście wygląda jakby ze śruby ciekło.

 

Oj sorki widze że Rort mnie uprzedził z tą osłoną paska :oops:

 

Polazłem do siebie obadac jak to wygląda i wystarczy zdjąć rewizje i wepchnąć tam palucha żeby sprawdzić czy jest sucho nie trzeba rozbierać całej osłony wydaje mi się ze warto sprawdzić po to moment...

post-1049-1366037887,6035_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a ja proponuję na początek sprawdzić czy masz uszczelkę pod korkiem wlewu oleju .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a ja proponuję na początek sprawdzić czy masz uszczelkę pod korkiem wlewu oleju .

 

Do góry by mu olej nie spieprzał raczej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

Monster 695 i 620 nie ma uszczelki na deklu, jest tam masa uszczelniająca. W razie czego temat prosty do ogarnięcia jedyne na co trzeba zwrócić uwagę to odpowiedni moment dokręcenia śrub (manual w odpowiednim dziale) ponieważ przy zbyt dużej sile można zerwać gwint a wtedy kaplica ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.