Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość Ducatista

Co sądzicie na teman Renzo PASOlini 750

Polecane posty

Gość Ducatista   
Gość Ducatista

witam  zastanawiam się od pewnego czasu  nad zakupem Ducati PASO 750 "słonia" coś w wersji do podłubania na zimowe wieczory w ciepłym garażu, warto się w to jeszcze pchać bo z częściami to trochę bida na allegro jedynie eksploatacyjne po inne to chyba pozostałe tylko  ebay, wersja silnika to już nie jest kultowe Pantah? odnośnie gaźnika to już weber marelli czy dellorto jak w Pantah czy np. cewki bądź moduł będzie pasował od starego ss papugi czy monstera 600  pytam z powodu dalszego serwisu i zakupu choćby kompletu uszczelek oringów itd do silnika bądź gaźnika a wiadomo trzeba zajrzeć w bebechy w miedzy czasie kiedy owiewki będą lakierowane... pozdrawiam z deszczowego Piotrkowa :roll:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W tej kwestii to musiałbyś zapytać specjalistę w kwestii Paso, Pantah i innych klasyków - czyli Janka (klekot999)

Edytowano przez Raxon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak nie kultowe Pantah, jak Pantah, tylko z odwróconą głowicą tylnego cylindra..hehe, na dodatek ma pewne rozwiązanie po raz pierwszy tu zastosowane ułatwiające serwis silnika, taką blaszkę zapinkę...

Paso ma takie podstawowe problemy:

- opona tylnego koła ( 160/60/16 ), oryginalne nie są już produkowane, zamiennik jest dość drogi(  Golden Tyre)  i nie wiem jak z dostępnością w Polsce, znalazłem Shinko SR 881, w USA kosztuje ok. 105 dolarów, czyli tania, ale w PL to wielki znak zapytania..

Ja jeźdżę na Avon Azzaro, 150/80/16, nie była tania, ale problem jest z założeniem i luzem między oponą a wahaczem, ja sięgnąłem po rozwiązania niestandardowe i oponę założyłem, sprawuje się dobrze, nie mam z nią problemu.

- gaźnik Webera, jeśli jest w dobrym stanie, dyszki, rozpylacze i inne ustrojstwo nie jest zużyte, jak się dobrze wyreguluje, ominie "ekologię" ( jeśli taka jest zamontowana), to moto w miarę poprawnie się porusza, gorzej jak łapki pchał domorosły tuningowiec i porozwiercał co nieco myśląc, że to doda 20 koni mocy, wtedy może być problem...ja tam u siebie z Ryśkiem w miarę dobrze ustawiłem, chociaż przydałby się przed następnym sezonem go przejrzeć i wyczyścić...

- regulator napięcia, oryginalny będzie stary i ledwo dychający, ja wymieniłem na aftermarketowy od H-D

- kostki alternatora, ja u siebie musiałem zrobić porządek, wszystkie połączenia oczyściłem posmarowałem taką specjalną pastą, dodatkowo, przejrzałem wszystkie masy motocykla, ale i tak podczas odpalania odłączam główne oświetlenie, żeby zmniejszyć pobór prądu przy starcie...mam już kabelki - przełączniki świateł od wersji EU- ale nie mam czasu żeby podłączyć, może zimą ???

- upierdliwe jest odpowietrzanie, w zasadzie należy wymontowywać zaciski hamulcowe, żeby był jaki taki dostęp, ja dorobiłem sobie sam kluczyk, odpowiednio wygięty i oszlifowany

- czujnik hamulca przód, jest typu ciśnieniowego, u mnie nie działa ( poszła pewnie membrana), ale podczas hamowania Paso używam dodatkowo tyłu, mam już zestaw do naprawy, ale poczekam z tym jak zmienię prrzewody hamulcowe na stalowy oplot, mimo, że hamuje nieźle, to już czas na wymianę gumiaków, bo mają 6 lat...

- przeciekanie zbiornika na dole, nie jest łatwo to naprawić, ze względu na pogmatwane zawijanie, ale u mnie załatalim na mosiądz i nie mam problemu

- zegary montowane są na gwinty obustronnie zatopione w gumkach, dla amortyzacji, ze starości to się rozlatuje, ja to poradziłem sobie w ten  sposób, że odciąłem sobie kawałki gumowego węża na odpowiednią długość i w jedną dziurkę włożyłem 1 śrubkę w drugą dziurkę 2-gą, narazie działa. Oczywiście każdy odcinek wężyka ma teraz 4 dziurki, jakby ktoś był dociekliw

Paski kupiłem na zapas, mam je zatalkowane leżą sobie i czekają.

Jeśli chodzi o eksploatację, moto ma duży zbiornik paliwa, wygodne siedzenie, mało pali, dość sprawnie jeździ nie jest jakąś zawalidrogą, oczywiście v-max to ok. 200 km/h, do 160 przyspiesza szybko, dalej to trzeba go rozbujać...

Tutaj jest filmik, jak bez dodawania gazu moto robi kółka i nie gaśnie...

 

 

 

Tam jest więcej moich filmików, niektóre dość szalone hehehehehehehehee... :mrgreen:

 

Pozdr. J-999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.