Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Tomek G

monster 696 traci moc przy pałowaniu

Polecane posty

Ku przestrodze.

 

W tamtym sezonie miałem mały problem z moim 696. Podczas dość żwawej podróży A4 z Krk do Wocka (ok 2 zł według zegarka) mój potworek zrobił uuuuuuuuuuu i wywalił anginę. Silnik nie gasł lecz tracił moc, czego przyczyną było wygaszenie jednego z garnków. 

Co ciekawsze manewr zgaszenia i odpalenia pomagał na parę chwil po czym prędkość znów spadała do max 50km/h. nawet podróż z bardziej przychylną prędkością 100 - 110 kończyła się anginą i spadkiem mocy.

 

Po doturlaniu się do celu, prześwietleniu całej instalacji elektrycznej, zamianie cewek zapłonowych, wymianie świec i jeszcze kilku spadkach mocy podczas testów moje uczucie do tej maszyny obrało skrajny charakter.

Po kilku zmarnowanych dniach :idea: EUREKA!!!  Odkryłem, że mocowanie górnej cewki, a zarazem akumulatora uznało, że dwie funkcje to za dużo więc postanowiło się podzielić pod wpływem drgań (których nie brakuje). Co za tym idzie cewka miała przerwy w dostawie prądu, i sterownik łapał błąd.

 

Ku przestrodze sprawdźcie mocowanie cewki i aku przy najbliższym przeglądzie, bo moc może zniknąć w najmniej oczekiwanym momencie.

Zwykła opaska po obwodzie akumulatora usztywni ramie trzymające cewkę i będzie git!  :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mnie w 696 ( 11 r ) coś się pod zbiornikiem tłukło , zdemontowałem i oczom mym ukazała się nie przykręcona pompa ABS , na 99 % nie była dokręcona fabrycznie ,dziewicze śruby tylko złapane na kilka zwoji . 

Widzę że coraz bardziej " po łebkach " robią ( przynajmniej te mniejsze motocykle ) i oszczędzają . Pomiędzy rocznikiem 11 i 08 zauważyłem też nie ma już okienka rewizyjnego z lewej strony silnika i mikroskopijny korek spustowy oleju który strach odkręcać . Co jeszcze ?

Edytowano przez jakitaki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mnie w 696 ( 11 r ) coś się pod zbiornikiem tłukło , zdemontowałem i oczom mym ukazała się nie przykręcona pompa ABS , na 99 % nie była dokręcona fabrycznie ,dziewicze śruby tylko złapane na kilka zwoji . 

Widzę że coraz bardziej " po łebkach " robią ( przynajmniej te mniejsze motocykle ) i oszczędzają . Pomiędzy rocznikiem 11 i 08 zauważyłem też nie ma już okienka rewizyjnego z lewej strony silnika i mikroskopijny korek spustowy oleju który strach odkręcać . Co jeszcze ?

tak jak hitler powiedział "włosi są świetni w kuchni i operze" :) ale trzeba im przyznać, że maszyny mają duszę.

szkoda tylko, że nie wiadomo kiedy się uwidoczni ;)  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.