Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
jakitaki

Indianapolis GP

Polecane posty

Zaczęło się niesamowicie , Ducaty w czołówce, Dovi nie odpuszczał i nawet zaatakował pierwszą pozycję po kilku kółkach . 

Tasowanie do 22 kółka masakra ,  potem chwila uśpienia i znowu wojna na 17-tym :)

Szkoda że jednak puchniemy (czerwoni) jeszcze przed połową rywalizacji - Andrea D.siódmy , Andrea I. awaryja :/ Cal ... nie pamiętam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cal ósmy ;)

 

1 25 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 160.3 42'07.041

2 20 99 Jorge LORENZO SPA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 160.2 +1.803

3 16 46 Valentino ROSSI ITA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 159.9 +6.558

4 13 26 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 159.7 +10.016

5 11 44 Pol ESPARGARO SPA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 159.2 +17.807

6 10 38 Bradley SMITH GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 159.1 +19.604

7 9 4 Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati 159.0 +20.759

8 8 35 Cal CRUTCHLOW GBR Ducati Team Ducati 157.9 +39.796

Edytowano przez bialy114

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem jaka jest polityka z oponami. Mogą mieć bardziej miękkie, aby wytrzymały pół wyscigu i aby sie lepiej zakwalifikować, ale po co????? Równowaga by byla kiedy open mieli by do dyspozycji wszystkie rodzaje............prymitywne rozwiazanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też nie kapuję o co chodzi ? Każdy wie że miękka mieszanka wytrzymuje w Ducati ok. połowy dystansu i podpalam się wtedy jak to nasi potrafią kroku dotrzymać ........ i potem rozczarowanie . Za każdym razem to samo ? :p

A może Gigi ma w tym jakiś cel ? Sprawdza jak trzymamy tępo ? Wiedząc że sezon i tak stracony w sensie pierwsza trójka  :twisted:  i tworzy motocykl pod dostępne opony ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tralalalalal Jaki przeciez wiemy, ze powinno byc tak

- mieć bardziej miekką na kwalifikacje

- mieć mozliwość zastosowania w wyscigu twardej tak jak inni i miekkiej tylko jak Open

No, ale Dorna wie lepiej.....................

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą to ciekawe, bo nie mogę znaleźć na stronie motogp.com żadnych informacji dotyczących nowych regulacji. Dopiero tutaj [chciałem wkleić link, ale to forum mnie przerasta niestety], znalazłem info jak mówicie. We WSZYSTKICH publikacjach jak do tej pory, które przeczytałem, zawsze była mowa o MOŻLIWOŚCI, jako przywileju, stosowania najmiększej mieszanki przez Open oraz Ducati. Stąd byłem przekonany, że ci ostatni z własnego wyboru jadą w wyścigu na średniej oponie.

Kompletny bezsens w takim razie. Jesteście słabsi, dostaniecie więc bardziej miękką oponę, ale zabierzemy Wam najtwardszą, żebyście ledwo dojechali do mety :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kaz    0

Witam,pisalem juz kiedys ale jeszcze raz przypomne-opona soft jest dodatkowa dla klasy Open,czyli mozna uzywac Factory twardsze ale problem powstaje z ECU -T/C bo zeby wysterowac moto pod te opony to ECU jest duzo drozsze i tylko Yami i honda maja takie NASA wyposarzenie Tutaj jest opis .......MotoGP Rules Primer: Open vs Factory, The Short Version

Submitted by David Emmett on Fri, 2014-02-28 11:51

in MotoGP

 

With Ducati having elected to switch to racing as an Open entry in the MotoGP class, it is time for a quick refresher course on the rules. Below is a primer on the key differences between racing as an Open entry and racing as a Factory Option entry, and the advantages and disadvantages of each.

 

The Rules

 

Factory Option: Factory Option bikes have 20 liters of fuel, and 5 engines to last the season. No engine development is allowed, the engine specifications being frozen before the first race in Qatar. Factories have to supply template engines with specifications of all parts at the race, those parts must remain unchanged. Development is frozen on parts not accessible when engine is sealed. In short, this means engine internals, crankshaft, crankcases, cams, valves, pistons, conrods, etc. Gearboxes can still be modified. Engine specifications must be identical within teams. This means that engines for Dani Pedrosa and Marc Marquez must be identical, Jorge Lorenzo and Valentino Rossi's engines must be identical, Bradley Smith and Pol Espargaro's engines must be identical.

 

Testing is also limited for Factory Option teams. They can take part in all official tests (the three one-day tests after Jerez, Barcelona and Brno) and on five days at a nominated circuit.

 

Factory Option teams must use the spec Magneti Marelli ECU and datalogger, but can develop their own software and use their own sensor package.

 

Open: Open class bikes can use 24 liters of fuel, and can use 12 engines throughout the season. There are no restrictions on engine development, each of the 12 engines can be completely different, and engines can be different between teammates.

 

Testing is limited only by the tire allowance (120 tires per season per contracted rider). Riders can test when and where they want, although not on a circuit where a race is to be held within 15 days.

 

Open teams must use the spec Magneti Marelli ECU package, including datalogger, sensor package and software.

 

Open teams have an extra option tire, of softer compound.

 

The Pros and Cons

 

Why would you choose to stay with the Factory Option? For the manufacturers, one major way they justify their participation in MotoGP is the returns on research and development. Having just 5 engines for the season offers a chance to learn about engine durability. 20 liters of fuel means that they have to pursue combustion efficiency and throttle response on very lean mixture. And the freedom to develop their own software means that manufacturers can learn about vehicle dynamics and controlling motorcycles under all sorts of different circumstances.

 

Why would you choose to go Open? More fuel, a softer tire, but most of all, more testing and the freedom to develop the engine during the year. In Ducati's case, they fear they need to modify the engine to improve bike balance and behavior. They may need to change the location or dimensions of engine components, add weight to the crankshaft, relocate engine or gearbox shafts, change the engine attitude (rotating it forwards or backwards). They can't do that under the engine development freeze, but they can as an Open entry. And under the Open rules, they can test those changes with Andrea Dovizioso and Cal Crutchlow.

 

Tires: The softer tire available to the Open teams offers a clear performance advantage, but only in the early stages of the race. The less complex championship software is not as effective as managing tire wear as the software produced by Yamaha and Honda, which means that tire performance will drop more towards the end of the race. HRC and Yamaha use data collected during practice to enter into their predictive algorithms, which modifies the traction control settings based on predicted tire wear for each lap. The same software can also modify its own behavior based on feedback from sensors, adding or subtracting traction control if tire wear is more or less than expected.

 

Fuel: Having 20% more fuel is an advantage for the Open teams over the duration of the race. But in the early laps, carrying around 3kg extra weight will make stopping the bike a little harder, until the fuel burns off. The Factory Option teams will struggle with throttle response, especially at tracks such as Motegi and Misano which are heavy on fuel. The Open bikes will not have an issue with fuel, giving better throttle response all throughout the race.

 

Add any questions you have in the comments below, and I shall add the answers here.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze trzy zdania zakumałem reszty jakos nie rozumiem ;-)

Przed wyścigami zawsze jest rysunek pięciu rodzajów opon do użycia, na którym jasno jest okreslone, które opony może jaka klasa zastosować. Wpierw jedne z nich sa odrzucone przez organizatorów np najtwardsze. Póżniej pozostałe te bardziej twarde przechodzą dla teamów fabrycznych 3, a dla open o jedna przesuwamy sie w strone miękkich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Policzyłem, że jeśli MM wygra 4 najbliższe wyścigi, to w 4 ostatnich nie musi już startować :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.