Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

TomekL

Pierwsza jazda Supersportem S 939 :)

Polecane posty

Dziś nawinąlłem pierwsze kilometry moja nową zabaweczką - odebrałem moto akurat jak powróciła zima, więc przez tydzień tylko podziwiałem ślicznotkę w garażu. Ale dziś już nie wytrzymałem, choć 7 stopni w plusie nie jest pewnie optymalną temperaturą  do przecierania nowych opon na nieznanym motocyklu. Pierwsze wrażenie - fajnie brzmi, fajnie strzela w wydech przy redukcjach, dojeżdżam do pierwszych świateł ,  neutral nie do znalezienia (na szczescie czytałem, że w tych silnikach na początku są z tym problemy, ponoć skrzynia układa się z czasem). Wrażenie nr 2 - ten quick shifter z blipperem jest zarąbisty, inna jakość jazdy. Co prawda muszę pamiętać o tym, żeby nie wciskać sprzęgła, ale z czasem pewnie zapamiętam trwale :) Wrażenie nr 3 - pozycja na motocyklu jest naprawdę wygodna, nadgarstki ani plecy nie bolą, mimo bardzo długiej przerwy w jeździe moto. Wrażenie nr 4 - kurcze, jak on lekko się prowadzi, sam podąża za wzrokiem, super :) Wrażenie nr 5 - super elastyczny silnik, nie ma zupełnie tej dziury w momencie obrotowym przy 3-4 tys obr którą miała Multi. Tutaj ciągnie bardzo liniowo. Podoba mi się. Wrażenie nr 6 - kurde,  zimno ;) ale jutro znowu pojeżdżę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NeX    3

W zeszłym roku troche go potestowałem. Bardzo przyjemny sprzęt. Super dzwięk mimo seryjnego wydechu. Ledy i automat do świateł ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W niedzielę pogoda była zdecydowanie przyjaźniejsza, więc zrobiłem prawie 200 km. Wrażenia jak najbardziej pozytywne, wyszukiwanie luzu faktycznie zaczęło się mocno poprawiać. Motocykl ma fabrycznie założone opony Pirelli Diablo Rosso III - w temperaturach w okolicach 10 stopni dają sobie naprawdę fajnie radę, praktycznie od ruszenia generują wystarczającą przyczepność do normalnej jazdy bez stresu. Po rozgrzaniu jest już idealnie, myślę, że niesamowita poręczność Supersporta jest w dużej mierze zasługą tej opony. Tym razem miałem więcej czasu na jeżdżenie, więc pobawiłem się trochę różnymi trybami jazdy motocykla. Urban - jak sama nazwa wskazuje do poruszania się w gęstym ruchu miejskim, motocykl jest zauważalnie "stępiony" w reakcjach na gaz, ale nadal wystarczająco dynamiczny do sprawnego przemieszczania się w mieście, kontrola trakcji i ABS w stanie najwyższej czujności :)  Myślę, że użyłbym tego trybu również w deszczu, oraz na nieznanych kompletnie dróżkach z kiepską zasyfioną nawierzchnią - wszędzie tam, gdzie jazda "z jajem" ma niewiele wspólnego ze zdrowym rozsądkiem. Touring - jazda w trasie, pełna moc -  w sumie idealnie do normalnej jazdy poza miastem. Sport - również pełna moc, ale dosyć mocno wyostrzona reakcja na gaz, choć motocykl nie robi się absolutnie nerwowy. Ustawienie idealne jak chcemy się troszkę bardziej "zabawić". Fajna praca zawieszenia - motocykl bardzo ładnie, synchronicznie wybiera nierówności, ale nadal jest bardzo zwarty i stabilny. Myślę, że to dosyć udany kompromis do użytku na codzień i okazjonalnych udziałów w jakiś trackdayach. Zapewne korygując nastawy, jeszcze sporo z tego zawiasu można wycisnąć. Jedyna rzecz, która mi na dziś psuje zabawę, to pilnowanie obrotomierza na docieraniu, bo zalecają nie przekraczać 6 tys obrotów, a to wypada akurat prawie idealnie w połowie zabawy :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.