Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
klekot999

DUCATI 750 Imola`72

Polecane posty

Witam. Doszedłem do wniosku, że czas zacząć przedstawiać wyścigowe motocykle Ducati. Na początek:

DUCATI 750 Imola`72

23 kwietnia 1972 roku miała miejsce inauguracja Imola 200 - europejskiej wersji Daytona 200, wyścigu motocykli Formuły 750, bazujących na motocyklach seryjnych. Do tej pory Ducati była mało znaczącą manufakturą, której nikt nie brał na poważnie, a Imola 200 miała to wkrótce zmienić, ponieważ po 200 milach morderczego i obstawionego przez światowej sławy gwiazdy np. Agostini, Pasolini, itp., okazało się że Ducati 750 było bezkonkurencyjne: 1 miejsce zajął Paul Smart( nr 16), 2 miejsce zajął Bruno Spaggiari( nr 9). Mimo, że Ducati wystawiło motocykl bazujący na turystycznym GT 750, to poczyniono w nim szereg zmian: rozrząd Desmo, 3 tarcze hamulcowe, 2 świece na cylinder, chłodnica oleju to niektóre tylko z akcesorii w jakie wyposażony był zwycięski motocykl.Po wyścigu Firma obiecała wypuścić serię motocykli bazujących na 750 Imola. Pod nazwą 750 Super Sport wypuszczono 401 wspaniałych motocykli, które nie tylko błyszczały na drogach publicznych, ale i na torach wyścigowych, a nazwiska : Smart, Spaggiari, Neilson,Schilling nierozerwalnie kojarzyły się z 750-tką Ducati.Dzisiaj motocykl ten jest prawdziwą perełką różnych kolekcji i muzeów.

Dane techniczne.

Silnik: 2 cylindrowy, L -twin, chłodzony powietrzem, z chłodnicą oleju

Pojemność: 748 cm sześć., śr. cyl- 80 mm, skok- 74,4 mm

St. spręż.: 10:1

Rozrząd: Desmo, napędzany wałkiem rozrządu, 2 zawory na cylinder

Zasilanie: 2 gaźniki Dell`Orto 40 mm PHF

Zapłon: bateryjny, 2 świece Lodge 10 mm na cylinder

Przełożenie pierwotne: 2,419:1

Sprzęgło: suche wielotarczowe

Skrzynie biegów: 5-biegowa z GT 750

Rama: bazująca na ramie GT 750

Zawieszenie: Marzocchi, przód - 38mm, tył- podwójne amortyzatory

Hamulce: Lockeed, przód- 2 tarcze 275 mm, tył-1 tarcza 230mm

Koła: 3,5 x 18 cali, opony Metzeler Racing

Zbiornik: z fiberglassu, pośrodku pasek niezamalowany w celu kontroli zużycia paliwa

Chłodnica oleju: w przedniej części owiewki z otworem do napływu powietrza

Masa sucha: 178 kg

Moc: max.- 84 KM/8800 obr, stała- 70 KM/ 7000 obr.

V.max.: w zależności od przełożenia do 272 km/h

Pozdrawiam. Janek 748 . P.S. Następnym razem: 900 SS Mike Hailwood

Paul-Smart-1972-Imola.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.