Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
klekot999

Ducati 900 NCR

Polecane posty

Kolejny opis niesamowitego, kultowego, wyścigowego motocykla.

Na Isle of Man TT F1, w dniu 03. 06. 1978 roku 38-letni wówczas Mike "the Bike" Hailwood po 11 latach nieobecności na tym torze, rozgromił o 20 KM mocniejsze jamachy i chądy, bijąc przy okazji poprzedni rekord szybkości okrążenia o 14 km/h , na motocyklu Ducati 900 NCR.

Ducati Hailwooda łączy sie z teamem Scuderia NCR prowadzonego przez byłych fabrycznych mechaników Ducati: Giorgio Nepoti i Rino Caracchi. Team ten stworzył pól fabryczny, pół niezależny sklep przez który sprzedawali tunningowane przez siebie motocykle i części do motocykli Ducati. NCR mieściło się na Via Signorini 16 obok fabryki Borgo Panigale.Od 1976 do 1979 fabryczne wyścigówki Ducati 900 nazywane były oficjalnie Ducati 900 NCR a przygotowane były do wyścigów motocyklowej Formuły 1.

Żaden z motocykli zbudowanych w tych latach przez NCR nie był podobny do drugiego, część była budowana na bazie 750 round-case, część na bazie 864 square-case. Pojemnść silników w zależności od specyfikacji wyścigowej wahała się od 808 cm sześć. do 950 cm sześć. Dokładna ilość 900 NCR ( około kilkadziesiąt sztuk), nie jest do ustalenia, ponieważ "Chłopaki" mogą w każdej chwili złożyć nowego 900NCR na wałkach królewskich ( tyle mają części:-) ), a nazwiska: Hailwood, Grau, Canellas, Tejedo, Mallol, Nicholls, Neilson, Georg Fogarty (tak, tak ojciec słynnego Carla!), Schilling, Adamo, Leoni znów rozsławiły Ducati zadziwiając przy tem nawet konkurencje z kraju kwitnącej wiśni...teraz opis.

Dane:

Silnik: 2- cylindrowy L-twin, chłodzony powietrzem i olejem

Poj: 863,91 cm sześć. , skok: 74,4mm, średnica: 86 mm

Spręż: 10:1

Rozrząd: napęd na wałkach królewskich, pojedyncze wałki rozrządu, Desmo

Zasilanie: gaźniki Dell Orto PHM 40 mm

Zapłon: bateryjny, świece: Champion L2G, lub L3G ( Gold Palladium)

Przełożenie: pierwotne: 2,419:1

Sprzęgło: suche wielotarczowe

Skrzynia biegów: 5 przełożeń

Napęd końcowy: od 15/33 do 15/42

Zawieszenie: przód-38 mm Marzocchi, tył- 320 mm podwójne Marzocchi

Hamulce: przód- 2x 280 mm, tył- 1x 280mm

Opony: przód - Michelin 3,50 x 18, tył- Michelin 4, 00/ 5,60 x 18

Masa: sucha- 160 kg

Moc; 105 KM przy 8800 obr/min

V.max. - w zależności od przełożeń, 110 KM -947-tka Reno Leoniego na Daytona 1982 osiągnęła- 260,2 km/h.

Pozdr. Janek 748 S. Nastepny motocykl- wyścigowy Pantah.

Ducati NCR_jpg.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.