klekot999 29 Napisano Styczeń 11, 2010 Kolejny opis niesamowitego, kultowego, wyścigowego motocykla. Na Isle of Man TT F1, w dniu 03. 06. 1978 roku 38-letni wówczas Mike "the Bike" Hailwood po 11 latach nieobecności na tym torze, rozgromił o 20 KM mocniejsze jamachy i chądy, bijąc przy okazji poprzedni rekord szybkości okrążenia o 14 km/h , na motocyklu Ducati 900 NCR. Ducati Hailwooda łączy sie z teamem Scuderia NCR prowadzonego przez byłych fabrycznych mechaników Ducati: Giorgio Nepoti i Rino Caracchi. Team ten stworzył pól fabryczny, pół niezależny sklep przez który sprzedawali tunningowane przez siebie motocykle i części do motocykli Ducati. NCR mieściło się na Via Signorini 16 obok fabryki Borgo Panigale.Od 1976 do 1979 fabryczne wyścigówki Ducati 900 nazywane były oficjalnie Ducati 900 NCR a przygotowane były do wyścigów motocyklowej Formuły 1. Żaden z motocykli zbudowanych w tych latach przez NCR nie był podobny do drugiego, część była budowana na bazie 750 round-case, część na bazie 864 square-case. Pojemnść silników w zależności od specyfikacji wyścigowej wahała się od 808 cm sześć. do 950 cm sześć. Dokładna ilość 900 NCR ( około kilkadziesiąt sztuk), nie jest do ustalenia, ponieważ "Chłopaki" mogą w każdej chwili złożyć nowego 900NCR na wałkach królewskich ( tyle mają części:-) ), a nazwiska: Hailwood, Grau, Canellas, Tejedo, Mallol, Nicholls, Neilson, Georg Fogarty (tak, tak ojciec słynnego Carla!), Schilling, Adamo, Leoni znów rozsławiły Ducati zadziwiając przy tem nawet konkurencje z kraju kwitnącej wiśni...teraz opis. Dane: Silnik: 2- cylindrowy L-twin, chłodzony powietrzem i olejem Poj: 863,91 cm sześć. , skok: 74,4mm, średnica: 86 mm Spręż: 10:1 Rozrząd: napęd na wałkach królewskich, pojedyncze wałki rozrządu, Desmo Zasilanie: gaźniki Dell Orto PHM 40 mm Zapłon: bateryjny, świece: Champion L2G, lub L3G ( Gold Palladium) Przełożenie: pierwotne: 2,419:1 Sprzęgło: suche wielotarczowe Skrzynia biegów: 5 przełożeń Napęd końcowy: od 15/33 do 15/42 Zawieszenie: przód-38 mm Marzocchi, tył- 320 mm podwójne Marzocchi Hamulce: przód- 2x 280 mm, tył- 1x 280mm Opony: przód - Michelin 3,50 x 18, tył- Michelin 4, 00/ 5,60 x 18 Masa: sucha- 160 kg Moc; 105 KM przy 8800 obr/min V.max. - w zależności od przełożeń, 110 KM -947-tka Reno Leoniego na Daytona 1982 osiągnęła- 260,2 km/h. Pozdr. Janek 748 S. Nastepny motocykl- wyścigowy Pantah. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach