Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
klekot999

Pantah 600 TT2 oraz TT1

Polecane posty

Kolejna porcja Klasyki. Wyścigowe Pantah 600 TT2 oraz 750 TT1.

Zacznę od tego, że Pantah-y to me pierwsze zauroczenie motocyklami Ducati, więc na dźwięk tej nazwy strzygę uszami i napinam mocno uwagę...Wogóle cała historia zaczyna się gdzieś ok. 1973 roku, kiedy to powstała wyścigówka Ducati królewskiej klasy 500 "popełniona" przez Armaroliego. Motocykl był mieszaniną silnika Roundcase z dodatkiem nowoczesności w postaci głowic 4-zaworowych i napędu rozrządu paskiem. Jednak motocykl nie odniósł większych sukcesów i projekt zarzucono, tym bardziej że doszły perturbacje związane z przejęciem Ducati przez koncern VM - groziło nawet, że Firma zacznie produkować silniki diesla do osobówek i półciężarówek, jednak stanowczy sprzeciw Taglioniego położył kres tym durnym pomysłom.

Prototyp seryjnego Pantah 500 pokazano na Milano Show w 11.1977 roku, jednak pierwsze egzemlarze wypuszczono dopiero w 1979 r, a rok póżniej pierwsze 600-tki.

Pantah 600TT2

Właśnie na bazie 600-tek Franco Farne zbudował w 1980r. pierwsze 2 egzemplarze motocykli wyścigowych, ktore z sukcesami startowały w mistrzostwach Włoch. Na sezon 81' Taglioni "na siłę" wypchnął 600-tkę do startów w TT2. Jednak motocykl w porównaniu do 1 wersji znacznie ulepszono. Ramę nowej wyścigówki Pantah 600TT2 zaprojektował sam Dottore, zaś wytworzyła Verlicchi, z tyłu pracował wahacz typu cantilever z pojedynczm amortyzatorem Paoli, z przodu tradycyjnie montowano 35 mm wyścigowe widelce Marzocchi. Masa motocykla oscylowała ok.122 kg, zaś moc w granicach 76 KM/10250 obr. Na motocyklu tym najwięcej sukcesów w tym 4 mistrzostwa TT2 odniósł Tony Rutter, którego karierę przerwał straszny wypadek na torze Montjuich w 1985 roku - Rutter walczył o życie przez 6 tygodni, jednak mimo że wystartował jeszcze w paru wyścigach, nie wrócił do dawnej formy, jednak nadal związany jest z motocyklami Ducati...

Pantah 750TT1

W marcu 1982 roku powiększona do 750 cm wersja TT2 brała udział w arcytrudnym wyścigu Daytona 200, finiszując na 13 miejscu. Rok później na torze Daytona Tony Rutter zajął 2miejsce w wyścigu Battle of Twin, a w czerwcu 1983 roku 86 konny TT1 brał udział w 24-godzinnym Montjuich Park, przed 250 tysięczną widownią motocykl wykonał pełne 708 okrążeń zajmując 2 miejsce za francuskim zespołem Kawasaki. Kolejny sukces to 24 godz. Le Mans, gdzie TT1 ukończył na 4 miejscu, dodam, że na startujących 54 motocykli do mety dojechało 18 sprzętów.Rozwinięciem 750 TT1 był motocykl przygotowany do wyścigów Battle of Twin w 1986 r experymentalny 851( nie mylić z 8 zaworowcem na wtrysku!), z zawieszeniem upside down i 17 calowymi kołami, parę pomniejszych sukcesów zaliczył na tym motocyklu Marco Lucchinelli a ostatni raz motocykl pojawił się na Laguna Seca w wyścigu Pro Twins......Jednak chłodzony powietrzem 4 zaworowiec dotarł do kresu swych możliwości, przyszedł czas na poważne zmiany, których zwiastunem był udział 18.09.1986 roku w Bol d'Or nowego motocykla o pojemności 748 cm sześć. chłodzonego cieczą 8 zaworowego wtryskowca Desmoquatrro...ale to już inna historia...

Dodam od siebie, że to Pantah jest przodkiem wszystkich nowoczesnych Ducati począwszy od małego Monsterka 400 po najnowszy 1198...

Dane Techniczne 600TT2 / 750TT1 :

Silnik: 597 cm szesć. / 748 cm szesć

Spręż; 10,2:1

Zasilanie gaźnik Dell orto PHF 36A, potem Dell Orto Malossi 41 mm

Moc: TT2 - 76-78 KM, TT1- 80 KM

Alternator: 200W

Zapłon: Bosch BTZ elektroniczny

Akumulator: 12 V 14 Ah

Sprzęgło: TT2 - mokre , TT1 mokre/ suche

Biegi: 5

Hamulce:przód 2-tarcze 280mm, tył- 1 tarcza 260mm

Koła: w zależności od wyścigu- 16-cali przod, 18 cali przód, tył- 18 cali, obręcze magnezowe Compagnolo

Wys. siedzenia: 762 mm

Masa: 132 kg

V. max: w zależności od przełożenia

Pozdr. Janek.

Ducati TT1.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.