maxwar 0 Napisano Czerwiec 8, 2011 Hej, Z chęcią zasięgnę porady który z monsterów jest lepiej zakupić (używaną sztukę)? Czy starszy s2r 800 czy nowszy 696? Z tego co do tej pory wyczytałem to za 696 przemawiają lepsze hamulce i zawieszenie oraz nowsza konstrukcja. Za s2r 800 natomiast ... mono wahacz, trochę niższa cena sztuki używanej i chyba jest trochę większy. Mój wzrost to ~185cm waga ~100kg Pzdr, Max Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
arachnia 1 Napisano Czerwiec 8, 2011 696 jest mniejszy , trochę lżejszy, niższy i brzydszy ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
desmo77 0 Napisano Czerwiec 8, 2011 Max, Zastanów się na spokojnie co tak na prawdę jest dla Ciebie ważniejsze. Porównywanie tych dwóch modeli nie do końca ma sens ponieważ i wizualnie i technicznie różnią się w bardzo wielu elementach. Co do hamulców 800 też spokojnie daje radę (pamiętaj, że to brembo i stalowe oploty). Ja mam 187 cm i 96 kg więc chodzimy w podobnej wadze :D Optymalnie będzie jak się przymierzysz do obu i sam zadecydujesz - masz rację, że pozycje na nich są także różne. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
maxwar 0 Napisano Czerwiec 8, 2011 Tzn... ja zdaje sobie sprawę z tego, że do s2r 800 powinno się bardziej porównywać 796. Ale 796 to trochę poza moim zasięgiem cenowym. Zostałem zmuszony do wyboru spośród 696 i s2r. Nie jest dla mnie aż tak bardzo ważna moc i osiągi (stąd zmiana z horneta) a bardziej "klimat" a w tej kategorii bardziej skłaniam się ku s2r 800. Ale bardzo proszę o wszelkie opinie/rady/uwagi. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
desmo77 0 Napisano Czerwiec 8, 2011 Moja rada jest taka abyś "usiadł" na jednym i drugim motocyklu i podjął decyzję. Jak będziesz miał szczęście to uda Ci się jeszcze przejechać. Wiedz, że ile osób tyle opinii a każdy ma inne wymagania. Nie mniej mam nadzieję, że inny użytkownicy podsuną Ci też coś co będzie dla Ciebie istotne przy podjęciu decyzji. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
TomTom 2 Napisano Czerwiec 8, 2011 s2r ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Czerwiec 8, 2011 Jak już kiedyś mówiłem. S2R to jeden z bardziej bezjajecznych modeli ducati. 696 własciwie w każdej sferze przewyższa S2R-a 800. Tym bardziej jesli ktoś rozważa wybór miedzy tymi dwoma modelami to oznacza że różnice stylistyczne są pomijalnym aspektem. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gorzko 10 Napisano Czerwiec 9, 2011 Theodor to twoje zdanie ja uważam inaczej i pewnie dużo osób także, stylistycznie motocykl jest bardzo fajny szczególnie monowahacz i wydechy po jednej stronie, malowanie także może się podobać. Mam taki moto a takze przymierzałem się do 696 i jednak wybór padl na s2r, dla mnie mocy ma w sam raz, jeździ się bardzo przyjemnie, na termi dźwiek piekny. Ale tak jak kolega napisał najlepiej się przymierz do obu i wybierz który wygodniejszy. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
porsa 0 Napisano Czerwiec 9, 2011 Ja z dumą zachęcę do 696 :D ale zaznaczam, że nie mam porównania użytkowego z s2r, bo na nim nie jeździłem. Z wyglądu 696 powala mnie na kolana. Jest to najfajniejszy i najładniejszy motocykl jakim miałem – skutkiem jest codzienny banan na twarzy, zarówno mojej jak i wszelkich gapiów. Ponadto 696 świetnie się prowadzi, hamuje, przyspiesza, gra silnikiem i wydechami. Uwielbiam ten motocykl i szczerze go polecam. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Czerwiec 9, 2011 Theodor to twoje zdanie ja uważam inaczej i pewnie dużo osób także. Wymień mi proszę chociaż jeden argument przemawiajacy na kozyść S2R-a w stosunku do 696. I nie stylistyczny czy podlegajacy gustom. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
maxwar 0 Napisano Czerwiec 9, 2011 Ale odrzucając stylistykę i gusta czy nie powinniśmy wszyscy jeździć np. yamahą r1 bo ma najlepsze parametry techniczne? ;-) Nakazujesz posłużyć się kryteriami w których 696 wygrywa z s2r 800 - co implikuje, że nie wygrywa raczej z hondą hornet. Mam nadzieję, że wyraziłem się w miarę zrozumiale ;-) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Czerwiec 9, 2011 Oczywiscie masz rację, ale Gorzko zaoponował że to jedynie moje zdanie w ocenie. Mnie chodzi o obiektywną różnicę wyższości jednego modelu nad drugim, więc tutaj nie ma mowy o moim zdaniu czy kogokolwiek innego. Rozumiem że ktoś się decyduje na S2R-a zamiast 696 i ok, ale nie zmiani to faktu że różnica między modelami zawsze będzie na kożyść tego drugiego. Nie twierdzę absolutnie że należy kierować się w wyborze motocykla kwestiami sciśle technicznymi. Oczywiście wybitnie mało racjonalne powody wyboru uznaję. Sam jestem fanem najtrudniejszych silników w palecie ducati i takim jeżdżę mimo że to nielogiczne. Ale odpowiadając na pytanie który lepszy, a nie który ładniejszy sprawa wyglada nieco inaczej. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
ducafil 10 Napisano Czerwiec 9, 2011 ja też się wypowiem. ;) zanim kupiłem s4 też strrrrasznie podobał mi się s2r-klasyczna linia i dodatkowo jednoramienny wahacz-buźka. ale czytając nieco opinii, a to,że hamulce lipne, a to silnik słaby, rozmyśliłem się. zresztą i tak był poza moim zasięgiem finansowym-oczywiście mówię o zadbanej i serwisowanej sztuce. stylistycznie i subiektywnie s2r to chyba jeden z piękniejszych ducati. 696 jest już taki cukierkowo-plastikowy, ale technicznie te motocykle dzielą już lata i tu wybrałbym 696. ale to pewnie min 20tys za bezinwestycyjny egzemplarz. musisz sam zdecydować. zastanów się,czy wolisz oldskulowy i już teraz ponadczasowy wygląd, ale czasem zawodną i lekko podstarzałą technikę, czy najnowszy model z nowoczesną i również niebrzydką stylistyką. ja bym chyba wziął na początek s2r-z wyglądu :) , nie jeździłem i tu ci nie wskażę zwycięzcy. czego byś nie wybrał- będziesz w szalonej rodzinie DUCATI :D Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
TomKo 1 Napisano Czerwiec 9, 2011 A i ja dorzucę parę groszy... Generalnie o gustach sie nie dyskutuje... a odnoszę wrażenie ze takie pytanie padło. Dlatego na jednym i drugim powinieneś sobie usiąść.. obejrzeć dookoła i pooglądać ... Z punktu technicznego S2R a 696 to różnica generacji i designu... Mi mono wahacze podobaja sie, ale np nie zamienl bym swojego 620 2004r na S2R... napatrzałem się z bliska na meetingu i jednak to nie było do końca to :) ..jak inni wypisze hamulce, co do których skutecznosci nie ma co sie zapewne czepiac... ale wyglądały "dziwnie małe" ;] Co do 696.. to jak kolega wcześniej pisał.. taki trochę za cukierkowaty... :( .... A ja kocham tą klasyczną linie Munsterów, tą ich kratowaną w całej okazałości widoczna ramę... dobra bo offtop zaczynam :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
delta81 0 Napisano Czerwiec 9, 2011 Co do 696.. to jak kolega wcześniej pisał.. taki trochę za cukierkowaty... :( O właśnie, w 100% babski. Ale to tylko moje zdanie. ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Czerwiec 9, 2011 Chętnie bym miał taki babski motocykl jako taką zabawkę na codzień. Jako drugi oczywiście. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
ducafil 10 Napisano Czerwiec 9, 2011 Chętnie bym miał taki babski motocykl jako taką zabawkę na codzień. Jako drugi oczywiście. theo, ja tyż, ja tyż :lol: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
porsa 0 Napisano Czerwiec 9, 2011 To wychodzi na to , że ze mnie baba :shock: a nie chłop :D Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
delta81 0 Napisano Czerwiec 9, 2011 Chętnie bym miał taki babski motocykl jako taką zabawkę na codzień. Jako drugi oczywiście. No, no jako zabawkę to i ja bym chciał. Przebudowałby się i jazda :D Porsa, nie mówiliśmy tu o tobie :lol: ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
MG75 0 Napisano Czerwiec 9, 2011 Tez mam ten sam dylemat co zalozyciel watku. Zastanawiam sie nad zakupem uzywanego nakeda do jazdy tylko miejskiej. Mam sportowy motocykl do szybkich wojazy i enduro do offroadu, wiec nie potrzebuje czegos strasznie mocnego Chcialem wydac 15-20 tysiecy... Dokladka do wydechu, opon, przegladu sklada sie na dodatkowe pare tysi. Moze lepiej kupic nowe 696+ z 2010 roku? W tej chwili pojawila sie nowa promocja gdzie importer dodaje wydechy/kompa/filtr gratis. Przejechalem sie 696. Jest zdecydowanie bardziej miekko pracujacy, ma mniej drgan niz 796, a jezdzi nie duzo gorzej. :D Szczegolnie mam pytanie do uzytkownikow dziurawych ulic. Wydaje mi sie, ze przedni zawias jest bardzo twardy, a nie ma regulacji :( Czy maly monster nadaje sie dla kogos kto ma 185cm wzrostu. Bylo mi na nim calkiem wygodnie, ale czy nie bede wygladal jak slon na osle? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gorzko 10 Napisano Czerwiec 10, 2011 Theodor to twoje zdanie ja uważam inaczej i pewnie dużo osób także. Wymień mi proszę chociaż jeden argument przemawiajacy na kozyść S2R-a w stosunku do 696. I nie stylistyczny czy podlegajacy gustom. Ja nie pisałem tu o kwestiach technicznych, bo może faktycznie s2r ma gorszy silnik tego nie wiem bo 696 jeszcze nie miałem. Porpostu mi osobiscie bardziej podoba się s2r a przynajmiej tak jest zemna że wybieram to co mi się podoba i na czym mi sie dobrze śmiga a własnie na s2r tak właśnie jest. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
arachnia 1 Napisano Czerwiec 10, 2011 Wymień mi proszę chociaż jeden argument przemawiajacy na kozyść S2R-a w stosunku do 696. I nie stylistyczny czy podlegajacy gustom. Przednia owiewka jest czyms wiecej niz ozdoba :mrgreen: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
maxwar 0 Napisano Czerwiec 10, 2011 Jeszcze można dorzucić jako argument przemawiający za s2r i innymi starszymi monsterami bardziej czytelny wyświetlacz... no chyba, że to kwestia przyzwyczajenia. A czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak jest z przebiegami (serwisując zgodnie z zaleceniami) do których "dożywają" monstery? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
plpt 0 Napisano Czerwiec 10, 2011 Doczytalem o 120 000 km jak i 75 000 mil. Czy to reguła to nie wiem. Oczywiście w Polsce umierają po 50 000 bo przez okres eksploatacji przekręcone na 30 000 były z 3 razy... ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano Czerwiec 10, 2011 (...) Sam jestem fanem najtrudniejszych silników w palecie ducati i takim jeżdżę mimo że to nielogiczne. Theodor, zaciekawiłeś mnie tym stwierdzeniem. Powiedz mi (jako bardziej doświadczony użytkownik), co masz na myśli mówiąc o trudności silnika? Chodzi generalnie o duże silniki ducati czy ten konkretny z 916, czy może generalnie superbike'owe? I przepraszam za mały off-topic :oops: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach