Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
wwk

Monster kupić czy nie kupić

Polecane posty

wwk    0

Idę to pooglądać w najbliższym czasie http://otomoto.pl/ducati-monster-monste ... 48789.html i w związku z tym mam parę pytań.

1. Zegary- wg opisu jest to M600 ale z tego co się naoglądałem nie miały one obrotomierza a ten ma.

2. Nominalna grubość przednie tarczy, jaka powinna być, myślę że to urealni przebieg

3. Ewentualnie co na zdjęciu może być nie tak czyli jakie części nie są oryginalne

4. Co wchodzi w skład "dużego przeglądu" bo pewnie mnie czeka 9ewentualnie orientacyjny koszt)

 

Poza tym to chyba jestem ewenementem ponieważ właśnie chce się przesiąść z czegoś co ma 100 km + na małego monstera :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego jeśli te 100KM miałeś w szlifierce to dopiero po zakupie monstera dowiesz się co to znaczy jazda na motorze:-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

TO może Ci się przydać ;)

Koszt dużego przeglądu :

HRG Poznań :http://www.hrg.pl/index.php?go=cennik_uslug

Motomaniax W-wa : http://motomaniax.pl/serwis-ducati/cennik-uslug-serwisowych-4

 

Licz :

1. wymiana pasków rozrządu + koszt pasków

2. regulacja luzów zaworowych + koszt płytek i zabezpieczeń (w zależności od potrzeb)

3. olej z filtrem

4. filtr powietrza

5. świece

6. filtr paliwa

 

Ja po zakupie poszedłem w wymianę płynu hamulcowego, płynu sprzęgła, przegląd klocków i tarcz, wymianę akumulatora, wyskoczyły jeszcze łożyska napinacza rozrządu i czujnik ciśnienia oleju.

Brałem moto ze świadomością wymiany tylnej opony, więc do kosztu "dużego przeglądu z niespodziankami" trza było dołożyć 600 zł

I tak się zrobiło 3100 zł

 

Podsumowując mogę powiedzieć, że w HRG cena za przegląd po 20 tys. km kosztował 700 zł + części i materiały (płyny, świece, filtry - sam olej to 270 zł, 2x277 za paski, itd...)

 

Do M600 części zapewne są tańsze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

TomTom

Sama różnica ceny paska

- do 620 - 170 pln - do M1000 - 277pln (weź to razy 2)

- cena oleju taż inna - mi wlali 300V pełen syntetyk - są tańsze ;)

 

Jakieś różnice są...może faktycznie nie kosmiczne, ale zawsze 203 stówki w kieszeni na Rizomę ;) :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Idę to pooglądać w najbliższym czasie http://otomoto.pl/ducati-monster-monste ... 48789.html i w związku z tym mam parę pytań.

1. Zegary- wg opisu jest to M600 ale z tego co się naoglądałem nie miały one obrotomierza a ten ma.

2. Nominalna grubość przednie tarczy, jaka powinna być, myślę że to urealni przebieg

3. Ewentualnie co na zdjęciu może być nie tak czyli jakie części nie są oryginalne

4. Co wchodzi w skład "dużego przeglądu" bo pewnie mnie czeka 9ewentualnie orientacyjny koszt)

 

Poza tym to chyba jestem ewenementem ponieważ właśnie chce się przesiąść z czegoś co ma 100 km + na małego monstera :D

 

Jeśli to ma być twój jedyny motocykl lepiej dołożyć kilka pln'ów i kupić większego monstera. Mimo wszystko przyjemnie jest polatać czymś małym i zwinnym, naprawdę daje frajdę z jazdy i łatwiej można poszlifować technikę jazdy przy wolniejszych manewrach. Przydał by mi się taki dodatkowy motocykl...może kiedyś będzie mnie stać na stajnie dukatów mmm:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

No dobra, zakładając że już trochę jeżdżę i raczej świeżakiem nie jestem, to czy są duże różnice pomiędzy 600, 750 i 900. Bo mój budżet nie pozwala na dużo więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

moim skromnym zdaniem to juz powinienes celować w 900 bo to juz troche momentu ma i kucyków tez w zupełnosci wystarczy a przedewszystkim SUCHE sprzegło, którego brakuje w mniejszych monsterkach.

w 600 mnie jeszcze gryzie pojedyncza tarcza, niby bardzo skuteczna ale..

przejedz sie na 600 to zobaczysz czy ci wystarcza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

600 - 53HP

900 - 78HP

 

Weź pod uwagę, że może moc nie jest obłędna, jak na pojemność, ale porównując do samochodów przesiadasz się z benzyny na diesla - koni może mało, ale różnica w momencie to rekompensuje :lol:

Na wyścigi nie jeżdżę, ale przy litrze(84KM przy 8 tys obr. i 84Nm przy 6 tys obr.) nie ma kłopotu z przyspieszaniem i elastyką: moto bierze na każdym biegu od 3000 obr tak, że łapy prostuje. :mrgreen: Fakt jest taki, że trzeba dość mocno "maglować" bo między 3000 a 7000 to dość szybko czas ucieka ;) :mrgreen:

Tu masz M900:

a tu M600:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No dobra, zakładając że już trochę jeżdżę i raczej świeżakiem nie jestem, to czy są duże różnice pomiędzy 600, 750 i 900. Bo mój budżet nie pozwala na dużo więcej.

 

600 a 750 zbliżone aczkolwiek jednak nie to samo,

600, 750 a 900 jest duża różnica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

Wczoraj widziałem się z yangiem (tu wielki dzięki yang), popatrzyłem, po dotykałem i wirus coraz bardziej mnie męczy :D Pewnie fajnie byłoby coś większego i zastanawiam się teraz i sprawdzam alledrogo, a nowsze 696 jak to ma się do wyżej wymienionych???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pojemność i moc ma dla Ciebie duże znaczenie to weź M900. Jak kupisz 600-750 to zawsze będziesz myślał "a może na M900 będzie lepiej prostować ręce w łokciach"? Jeśli nie - to weź w jak najlepszym stanie, taki aby się psuł jak najmniej.

..

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

A i tak będzie się psuł bardzo często :D

 

 

 

Tak na poważnie, to musisz sobie odpowiedzieć do czego będzie ci ten motocykl służyć, jeśli głównie na miasto to M600 spokojnie wystarczy. Jeśli coś więcej jakieś dłuższe trasy gdzie przydałoby się zapas mocy to weź większego - ale też nic na siłę, małym motocyklem też da się jeździć. Wszystko zależy od twojego usposobienia i wymagań. Znam osoby które jeżdżą na 350 czy 250cm3 (nie crossy) i mówią że im spokojnie wystarczy, a są ludzie co zawsze im mało będzie.

Jednak da się zauważyć w Polskim społeczeństwie tendencję, że jak zmieniasz motocykl to tylko na większy, czyli dążenie do upragnionego "lytra".

Często napędzane jest to dodatkowo arbitralnymi wypowiedziami "znawców" że musi być 100+KM i 600+cm3 bo inaczej to nie MOTOR, co z tego, że taki gość zazwyczaj nigdy nie jeździł motocyklem, a o Ducati to w ogóle nie słyszał (-ducati?, -ducatti? aaaa kojarzę ducatti veyron ten najszybszy samochód)

A z człowiekiem tak to już jest że jak mu się coś wmawia i wmawia w kółko, to w końcu sam w to zaczyna wierzyć i dołącza do tego wyścigu do "lytra". No i wiadomo że większe wrażenie będzie robić szlifierka co ma 100+koni na papierze, bo zawsze będą komentarze "eee tylko pięćdziesiąt koni, R6 ma też 600cm a ile koni(i tu wtedy podawana jest moc R6)" Nie chciałbym uogólniać ale w wielu przypadkach niestety tak jest.

Całe szczęście że nie dotyczy to pacjentów desmoszpitala bo większość z nich siedzi w garażu(co szybsi to już w serwisie) i myśli co znowu mogło się spie@%*lić :mrgreen: i nie ma czasu na dywagacje tudzież przemyślenia o wyższości Świąt Wielkanocnych nad Bożego Narodzenia.

 

Spokojnie mając małego monstra można czerpać ogromną frajdę z jazdy. Superbike to nie jest, ale mogę się założyć, że jak będziesz jeździł, to banan z twarzy schodzić nie będzie. A i ludzie będą głowy odwracać i pytać i oglądać ;)

Dobra bo post zrobił się już przydługi. Myślę że co byś nie kupił to i tak będziesz się cieszył jak małe dziecko.

 

Pozdrawiam

 

A no i pochwal jak już coś kupisz. Dobrze że południowy wschód rośnie w siłę ;) Może jakieś małe spotkanko Dukacistów ze wschodnich rubieży???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wczoraj widziałem się z yangiem (tu wielki dzięki yang), popatrzyłem, po dotykałem i wirus coraz bardziej mnie męczy :D Pewnie fajnie byłoby coś większego i zastanawiam się teraz i sprawdzam alledrogo, a nowsze 696 jak to ma się do wyżej wymienionych???

 

Ja również dziękuję za odwiedziny. Kolega wwk jest już zdecydowanie zarażony desmowirusem i jak tylko namierzy jakąś fajną sztukę Monstera to na pewno będzie pacjentem naszego szpitala. Sam zakup Monstera jest już raczej przesądzony - było po nim widać, że choroba już go trawi ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Monster 696 jeśli chodzi o odczucia to w porównaniu z 600, 620 czy też 750 jeździ zdecydowanie lepiej, niestety pozycja jest bardziej stworzona dla kobiet niż facetów (uwaga przy hamowaniu na męskie narządy).

 

Ale po 100 konnym motocyklu albo M900 albo coś mocniejszego.

 

Najlepiej jest odbyć jazdę testową danym modelem i wtedy odpowiesz Sobie na pytanie który model najlepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

600 swietne na miasto (uwielbiam jego lekkość, ogólnie małe poręczne moto przy moim 186cm i 9-kilka kg) ale mi troszeczke już brakuje mocy (przejechałem z 1500km w 1,5 m-ca) wiem że jak kasa pozwoli w przyszłym roku kupie m900 albo 900ss (stara wersja 8-) ) a 600 zostawie żonce

pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

Nie mam kultu "lytra" uważam, że trzeba dużo doświadczenia żeby w pełni wykorzystać chociaż 60km, ale dalej nie wiem. pewnie co znajdę to będę brał :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.