Tomcio 0 Napisano Sierpień 3, 2011 Czy ktoś zna albo posiada rysunki, zdjęcia, pdf'y z wymiarami ram Monstera od roku 2000 do 2008. Czy są jakieś znaczące różnice w ramej geometrii? Nie chodzi mi np o dodatkowe otworzy czy mocowania :). Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Tomcio 0 Napisano Sierpień 3, 2011 Póki co znalazłem taką różnicę: M695 Wysokość siodła 770 mm np. M S4RS Wysokość siodła 800 mm tylko czy jest spowodowane inną geometrią ramy czy został podniesiony o 30mm za pomocą sprężyny tylnego amorka :( ? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Sierpień 4, 2011 Wszelkie istotne wymiary i wartości dot geometrii ram są w service manual'ach. P.S. Napięcie wstępne nie jest uwzględniane przy podawaniu wysokości siedzenia. Są wartości fabryczne i przy takich jest podawana wysokość siedzenia. Inna sprawa że trudno wysokość siedzenia traktować jako wartość związana z geometrią motocykla. To raczej kwestia marketingowo rynkowa niż trakcyjna. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Tomcio 0 Napisano Sierpień 4, 2011 Jeśli skręcę mocniej sprężynę w tylnym amorku to skrócę rozstaw osi (nieznacznie, ale jednak) a co za tym idzie moto powinno mieć mniejszy łuk zawrotki, więc jakiś tam wpływ na trakcję ma (teoretyzuję oczywiście) :) Dzięki za info, nie przyglądałem się manualom w poszukiwaniu wymiarów Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Sierpień 4, 2011 Chłopie z całym szacunkiem, ale bredzisz niemiłosiernie. Nie masz absolutnie pojęcia za co jest odpowiedzialne napięcie wstepne i jaki ma wpływ na prowadzenie. Jak nie chcesz sobie zrobić krzywdy to nie ruszaj nastawów. Co to w ogóle jest "łuk zawrotki"? Motocykle są po to budowane by jeździć. I to dynamicznie jeździć. A nie po to by zawracać na jak najmniejszej przestrzeni. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Tomcio 0 Napisano Sierpień 4, 2011 Ja sobie tylko teoretyzuję. Nie trzeba od razu się unosić. Pisząc "łuk zawrotki" miałem na myśli promień skrętu motocykla. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach