wiktorgre 0 Napisano Sierpień 17, 2011 Witam Jestem w trakcie poszukiwania mojego wymarzonego motocykla Ducati 848 . Proszę mi powiedzieć na co według was powinienem zwarać uwagę przy kupnie . Jak narazie miałem tylko do czynienia tylko z Japońcami . Proszę o rade . Pozdrawiam Wiktor Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
klekot999 29 Napisano Sierpień 18, 2011 Przede wszystkim, czy chociaż siedziałeś na 848, lub się przejechałeś? Potraktuj też ten motocykl jako 1-osobowy, ponieważ bułka zwana siedzeniem pasażera, niezbyt nadaje się na dalsze ponad 50 km wypady... Kierowca na tym motocyklu ma wygodę z jazdy na poziomie między 916/748 a 999, czyli lepiej niż 916, ale mniej wygodnie niż 999... Jeśli jeździsz po dość nierównych-dziurawych drogach, to w koszt zakupu wkalkuluj też regulowany amorek skrętu dedykowany 848, przyda się też błotnik nad tylne koło coby ograniczyć chlapanie błotem na tylny amortyzator, oraz zestaw aftermarketowy ducati carrier sprocket, wraz z kombinowanym zestawem zębatek( :lol: ), dla "szybkiej" zmiany przełożeń ( żeby mieć możliwość doboru przełożeń do stylu, sposobu jazdy)... A na co uważać przy zakupie? Standardowo, posprawdzać ogólnie ma: dobrze zapalać, nie dymić na niebiesko, owiewki spasowanie a nie skręcone i złożone na siłę, ma mieć oryginalne śruby, najlepiej żeby nie świeciła się kontrolka od eobd, koła mają trzymać śladowość itp... Jeśli kupujesz znajomy motocykl, od klubowicza, to pewnie będzie serwisowany, jeśli niewiadomo co się z nim działo, proponuję zrobić standardowy "duży" serwis... Pozdr i życzę mądrego wyboru! J-999 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
wiktorgre 0 Napisano Sierpień 19, 2011 Siedziałem jednak nie jechałem . Zdaje sobie sprawę ze motocykl jest średnio wygodny , nie mówiąc juz o miejscu dla pasażera . Jego specyfikacje znam lecz interesują mnie jakie wady ukryte mogą występować w tym motocyklu . W czym zdarzają się głównie usterki po szlifie itp . Jak rozpoznać czy motocykl był malował czy nie ? Czy jak będę miał numer VIN pojazdu będę mógł sprawdzić jego historie bez obecności wlściciela? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
klekot999 29 Napisano Sierpień 20, 2011 Aaaa... to prosta sprawa, 99,5 % motocykli sprowadzonych zza granicy jest po mniejszym, lub większym szlifie... Historię można sprawdzić po Vin-ie, jest gdzieś taka darmowa stronka, ale w tej chwili nie pamiętam.. Tylko po co... jak chcesz motocykl "nieoszlifowany" to kupujesz nowy i po krzyku... Pozdr. J-999 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
wiktorgre 0 Napisano Sierpień 20, 2011 Na nowy mnie nie stać . Chce kupić motocykl kupiony w Polskim salonie abym znal w miarę wiarygodny stan . Jak ktoś by wiedział gdzie można sprawdzić ten VIN będę bardzo wdzięczny . Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
klekot999 29 Napisano Sierpień 21, 2011 Jarro chyba kiedyś sprzedawał, poszukaj w dziale Sprzedam... może jeszcze aktualne... Z drugiej strony nieco się dziwię, w extremalnych motocyklach ryzyko wliczone jest w jazdę i w ...upadki... i co już taki motocykl jest be.... Przypomina mi się sytuacja kiedy pewni koledzy z mej miejscowości przyjechali oglądać motocykle w Jedwabnem( jeden na cbr- salonowej, drugi r6), no i widzieli niektóre połamańce przeznaczone na części, i zaczęli dość chamsko się kłócić i dyskutować, że tylko kupują z salonu itp.... Rysiek się wkurzył i poleciał po przymiar do sprawdzania śladowości i sprawdził cbr-kę, i co się okazało - cbr- przesunięte w prawo przednie koło, w salonowym motocyklu! Drugi zrezygnował z pomiaru, tylko złapali za telefony i zaczęli gdzieś wydzwaniać...w końcy wsiedli na salonowe motocykle i już więcej ich nie widziałem, nawet po Łomży nie jeżdżą, bo ich nie widać... To trochę zły może przykład, ponieważ Superbikowe Ducati mają "pancerne ramy" i taka sytuacja może się zdarzyć jak Ducat wpadnie pod pociąg pancerny lub najedzie na niego czołg..., ale niech to też da do myślenia... Naprawdę chcesz mieć idealny motocykl w stanie salonowym, to kupujesz w salonie, jeśli używany zawsze, podkreślam zawsze ryzykujesz, a nie chcesz ryzykować to rezygnujesz z jazdy motocyklem( to najbardziej extremalne hobby )...ot co...a co jak motocykl nie miał wypadku, ale się podparł bokiem i leżąc wył na wysokich obrotach, kto zagwarantuje, że nie przytarł panewek??? Jeździsz narazie Hornetem, sam jestem ciekaw czy trzyma śladowość , znam ten typ motocykla i i wiem że byle krawężnik potrafi zakłócić trzymanie śladu... Przemyśl, dokładnie sprawę, Ducati kupuje się sercem, a nie jak bułki w sklepie, ma napełnić brzuch i dobrze smakować... Do wszystkiego trzeba podchodzić z dozą sceptycyzmu, ale i jeśli poważnie nosisz się z zamiarem zakupu używanego motocykla, musisz mieć świadomość ryzyka, jeśli się z tym nie godzisz zrezygnuj... nie będziesz miał dylematu...a po co mi to było.... Pozdr. J-999 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
wiktorgre 0 Napisano Sierpień 21, 2011 Witam nie nie oczywiście rozumiem ze motocykl będzie miał jakieś wady . Tylko moje pytanie jest takie ze nie chciał bym kupi motocykla składanego z kilku . Dlatego proszę o rade jak można sprawdzić motocykl . Wytłumacz mi jeszcze jak dokładnie sprawdza się śladowność ? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
klekot999 29 Napisano Sierpień 21, 2011 To zależy czy "oglądający" ma doświadczenie, jeśli nie to sugeruję pomiar na specjalistycznym urządzeniu, jak doświadczony, to wystarczy 2,5 - 3 metrowy przymiar z podziałką i "oko", przykładasz wzdłuż motocykla stojącego na równej powierzchni i równolegle opierając wzdłuż tylnego koła przy przednim kole ma być taka sama odległość z lewej i prawej strony, oraz odległość między osiami ma być jednakowa z lewej i prawej strony...ale jeszcze raz - jeśli oglądający ma doświadczenie z motocyklami tak z 15-30 letnie...jednak i to może okazać się zbyt mało... a co jeśli rama okaże się ok, a dajmy na to uszkodzony jest wahacz, nie widać gołym okiem przełamań strukturalnych , moto trzyma ślad, a nagle na wybojach nie masz tyłu??? Znam też fakt, uszkodzenia lewego czopu wału korbowego, w taki sposób, że na dobrą sprawę pomaga tylko wymiana całego silnika, ponieważ doszło do wygniecenia miejsca osadzenia łożyska wału, inne znane mi nienaprawialne uszkodzenie to wygniecenie od jazdy na 1 kole gniazda łożyska zębatki zdawczej, oraz uszkodzenie gniazd łożyskowania główki ramy...to jest trudne do wykrycia i na dobrą sprawę rozbiróka na czynniki pierwsze może cokolwiek powiedzieć o motocyklu a i to nie zawsze...to jest cena za jaką się płaci kupując używkę... Wiem to są trudne sprawy, ale czym byłoby życie bez jakichkolwiek problemów...szare i nudne... Życzę powodzenia!Pozdr. J-999 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Misiek 0 Napisano Sierpień 21, 2011 Listę usterek masz tu: http://www.faqs.org/car/ducati-848/ - regulator napięcia - potrafił wybuchnąć i albo akumulator był nie naładowany albo przeładowany. - sprężyna mechanizmu zmiany biegów - lubiła pękać to takie znane po części z autopsji. Szlif jak szlif, ale motocykle po salcie bym raczej wykluczył, widziałem zwłoki 1098 po salcie, niestety nie wiele się z niego nadawało do dalszego użycia. Dostała rama i tylne zawieszenie. W zasadzie przed zakupem warto sprawdzić motocykl w serwisie obeznanym z danym modelem. Albo zabrać ze sobą człowieka obeznanego z danym modelem. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
wiktorgre 0 Napisano Sierpień 21, 2011 dzięki za jasna odpowiedz. Z tego co wiem motocykl nad którym myślę miał wymieniany regulator . Z osoba która zna się na danym modelu może być ciężko . Mam jeszcze takie pytanie trochę z innej beczki ale czy ja mam numer VIN to w salonie przedstawia mi jego historie bez obecności właściciela ? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach