Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
sławek

696 + Termignoni = ? HP

Polecane posty

Tak jak w temacie, czy ktoś z szanownych forumowiczów wie ile koni zyskuje 696 po zaopatrzeniu go w wydechy Termignoni z otwartym filtrem i komputerem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ja myślę, że tak ze 20 koni

Oprócz tego Termi Tytan + 10 do lansu, a Termi Carbon + 8 do lansu (bo carbony wszyscy zakładają)

:lol: :lol: :lol: :lol:

 

A tak na poważnie: powiem za siebie - zmieniając układ wydechowy bardziej zwracałbym uwagę na walory dźwiękowe :!: i estetyczne (czyt. pasujące do reszty lub po prostu "podobające MI się"), a nie na jakikolwiek przyrost mocy.

Chcesz koni - kup Japonię. :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Japonie już mam :)

A pytam bo spotkałem się w sieci z informacjami jakoby ten zestaw zwiększał przyrost mocy o około 10%, a jednocześnie użytkownicy twierdzili że spalanie zmalało. Pytam się też dlatego bo zastanawiam się nad kupnem 696, aczkolwiek moją uwagę zwróciło tez 796. Tylko nie wiem czy jest sens dopłacać ok 10 ty (rozważam tylko egzemplarze używane bo jestem nędznym biedakiem) za 7 koni więcej (pomijam monowachacz itp), czy lepiej znaleźć 696 na termisach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może już widziałeś:

http://www.scigacz.pl/Ducati,Monster,geneza,potwora,16299.html

Jest tam kilka przydatnych informacji, może skłonią Cię do zainteresowania S4R - tam chyba nie ma co narzekać na brak mocy. No i klasyczna sylwetka Monstera.

Musisz chyba zdecydować, czy szukasz Mocy, czy rocznika(nowego modelu), czy może kompromisu. ;)

W każdym razie - powodzenia w poszukiwaniach.

 

Japonie już mam :)

A pytam bo spotkałem się w sieci z informacjami jakoby ten zestaw zwiększał przyrost mocy o około 10%, a jednocześnie użytkownicy twierdzili że spalanie zmalało.

Sorry - ale w mity na temat strumiennic (w puszkach) dodających 10%, filtrach K&N + 5% i innych tego typu patentach nie powinieneś już chyba wierzyć.

Są oczywiście konkretne mody/kity, ale to wszystko weryfikuje hamownia (przed, i po modyfikacjach).

Na tzw. "dupohamowni" nawet założenie stożka w aucie podnosi moc ;) :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja daaawno temu zalozylem strumiennice w escorcie i dodalo mi jakeis 45 koni!! W sumie mialem prawie 90 !!

 

Bialy ppowaga!! :lol:

 

 

8-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ja daaawno temu zalozylem strumiennice w escorcie i dodalo mi jakeis 45 koni!! W sumie mialem prawie 90 !!

 

Bialy ppowaga!! :lol:

 

 

8-)

90 ? Trza było jeszcze filtr stożkowy wlepić - oj TomTom - wszystko trzeba jak na talerzu :lol: :lol: :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź znajdziesz w katalogach akcesoriów Ducati (w tym wydechy termignoni). Są tam przebiegi momentu obrotowego i mocy.

 

Szukaj na stronie ducati albo przez google.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O !! I takiej odpowiedzi pewnie kolega oczekiwał.

A nie jakieś "śmichy-chichy" o Escortach i strumienicach. ;) :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mateuss - wielkie dzięki za podpowiedź. Niestety, Wasze szyderstwa się potwierdziły i ten najpopularniejszy zestaw termisów nie dodaje mocy tylko lansu. Dopiero dzięki jakiemuś tam racingowemu carbonowemu kitowi z kolektorami można zyskać 13% powera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Niestety, Wasze szyderstwa się potwierdziły

bo my już takie szydery od urodzenia ;) :lol:

najpopularniejszy zestaw termisów nie dodaje mocy tylko lansu

Jak mawia moja żona: "A nie mówiłam ???" :twisted:

 

Chcesz dzikiego mustanga ? - S4R ;) :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Biały, wcześniej pisałeś czy szukam czegoś świeżego, mocniejszego czy tez kompromisu. No i chyba właśnie o kompromis mi idzie. Moje obecne moto jest z 2004 r. i mam ochotę na jakiegoś młodszego Ducata ale żeby osiągami za bardzo nie odstawał od mojego japońca .

Testowałem 796 i jego osiągi naprawdę mnie satysfakcjonowały, niestety nie mogłem wypróbować 696 bo akurat O DZIWO był ZEPSUTY :P

A może ktoś z Was testował oba te sprzęty i jest w stanie mi pomóc w rozwiązaniu tego strasznego dylematu ?:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sławek - 10kpln więcej za 7KM - tak pisałeś - Ja osobiście nie wydałbym (też jestem "nędznym biedakiem ;) )

Mimo posiadania pierwszego "dorosłego sprzęta" wiem, że rocznik o niczym nie świadczy.

Może lepiej odpuścić rocznik dla motonga pewnego i serwisowanego, który niesie ze sobą banana na twarzy przy każdym połkniętym kilometrze ?

Pewnie, że ten kompromis poprawia samopoczucie, że cofać się w roczniku to nie jest "strategiczne" wyjście. Tyle, że realia jakie są sami widzimy - chcesz trochę mocniejsze moto (+ 7KM) to zapłać więcej. Chcesz moc za konkretne posiadane złotówki - zaniżaj rocznik.

Nie ma złotego środka (jeśli się nie posiada nadmiaru banknotów :cry: ;) )

Myślę, że skoro jesteś z Wawy, to dasz radę odwiedzić Motomaniax-ów - to są miszcze ;) - oni Ci na 100% doradzą.

Wiem, że Darek ma od czasu do czasu jakieś ciekawe, sprawdzone i po serwisie sprzęty z Italii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz racje, złotego środka nie ma gdy jest sie biedakiem robakiem.

Owszem widziałem na alledrogo s4r za ok 20 k, tylko ja sie troche boje tego moto :D Czytałem że jest to bodajże najbardziej szalony Monster w rodzinie i potrafi urwać jajca, a ja jeżdze dopiero 2 lata :P

Do cholery, same problemy z tymi Ducatami. A to się psują, a to zdecydować się nie można na konkretny model a najgorsze że tak sie podobaja :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

696 Ci wystarczy ;-) Fun z jazdy jest zdecydowanie większy niż fazerem.

Miałem horneta to wiem. A teraz mam s2r 800.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Stary - to co ja mam powiedzieć ?

Co prawda moja Bestia to nie S4R, ale po 20 latach przerwy i Jawie 350TS toć to Panie przepaść techniczna i dwie galaktyki szybsze :shock:

A jednak, za słowami Jacka (Frencci): masz swoje lata, łeb na karku(czyt. hamulec w głowie), pierwszy sezon się "wjeździsz" potem będzie już tylko lepiej. ;)

Szukałem 620-tki - a on mi tak: "Zobaczysz, po pierwszym sezonie będziesz płakał na brak mocy, sprzedasz, kupisz np. 750, potem zamiana na 900 i tak do każdego coś dołożysz, serwisy, manetki, bzdetki - PO CO ? Weź od razu maszynę na dłużej."

 

Miałem "pełne gacie" po pierwszym metrach - jak się wysilisz odszukasz moje posty w "Pokaż swojego Monstera" - toż to łapy w łokciach wyrywa - tak pisałem. :mrgreen:

Dziś mam respekt przed Bestią, tylna opona nie zamknięta do tej pory :oops: (chicken strip na 2 cm :cry: ), ale cieszę się, że nie stchórzyłem. Nie potrzebuję mocniejszej maszyny :!: Nie potrzebuję zmieniać !! Wiem, co włożyłem w Monsta, wiem, kto zakładał w nim nowe paski itd.

 

Wnioski, bo się zaczynam rozwijać :? :

Jeśli masz "hamulec w głowie" - to moto Cię nie skrzywdzi - a S4 to "przyszłościowa" maszyna - bez konieczności zmian pt. "więcej mocy" ;) :mrgreen:

Twoje życie, Twoja kasa, Twój wybór.

Jeśli masz w siodle 2 lata - to o 2 więcej niż ja - nie peniaj. ;) :thumbup:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Żeby dodało 13 % mocy w 696, to nie tylko wydechy, filtry+chip, jak się nie mylę ostrzejsze wałki są wymagane...

Prostszym rozwiązaniem, będzie kupno 999 z 2006 i masz moto nowsze, mocniejsze, w miarę wygodne, no i napewno będzie "klasykiem"...a wiem kto ma na sprzedaż 'pewniaka" aha :)

Pozdr. J-999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To racja, Mateuss chcesz szczegółów, to na priva lub szukaj w sprzedam...

Pozdr. J-999

P.S. Oczywiście nie chodzi o mnie....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak sie sklada, ze mam tez FZ6 i jezdzilem zarowno 696 jak i 796 w Liberty.

Podstawowe zalety 796:

- piekny monowahacz ;)

- lepsza kanapa :!:

- szersza opona tylna - 160tka wyglada w 696 smiesznie :mrgreen: - niewiele mniejsze opony maja teraz 250tki

- ladniejszy dzwiek, ale po zmianie wydechow pewnie nie ma roznic

Zalety 696:

- dzieki waskiej tylnej oponie prowadzi sie jak rower

- prawidlowe zestopniowanie zebatek napedu - 796 po rondach albo jezdzisz w pelnym zlozeniu :shock: , albo na polsprzegle :(

Wady obu sprzetow w porownaniu do Faziego:

- bardzo male, mam 185 i czulem sie jak na psie

- zero widocznosci w lusterkach/wrecz przeszkadzaja w miescie - to pewnie mozna poprawic

- duzo gorsza pozycja dla pasazera, o ile jezdzisz...

- bezawaryjnosc - moj Fazer ma 50.000km i nigdy sie w nim nic nie zepsulo, niedawno wymienilem fabryczny lancuch, zawory po 40.000km nie wymagaly regulacji - w Ducacie juz 2 razy zmienialbys paski (jak jezdzisz malo nie ma to znaczenia)

Zalety obu sprzetow w porownaniu do Faziego:

- design i dzwiek (ale po zmianie wydechow, szczegolnie 696 na fabrycznych chodzi jak wiertarka)

- szersza kiera - pewniejsze manewrowanie w miescie

- bardziej agresywne hamulce - dozowac mozna 1 palcem

- lepszy ciag od dolu - ale moze byc to wirtualne - wszelkie testy podaja dla 696 czas elastycznosci na 6 biegu 60-140km/h ok 11.5 sekundy, FZ6 robi to w 10.5s (czyli na poziomie 796)- wg mnie FZ6 ma najlepszy silnik R4600

Jezeli nie oczekujesz spadku mocy/osiagow nie kupilbym zadnego z tych sprzetow. Jezeli juz to S4R albo 1100 (tu kwestia budzetu)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Żeby dodało 13 % mocy w 696, to nie tylko wydechy, filtry+chip, jak się nie mylę ostrzejsze wałki są wymagane...

 

Pozdr. J-999

 

Najprościej zmienić stosunek masy do mocy przechodząc na diete. Zdrowo i skutecznie :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś z Was pomoże...

Do dwuletniego Monstera 696 z ABS dołączyłem oryginalny zestaw Termignoni ( ECU, filtr i wydechy x2)

Wszystko się udało, pięknie chodzi i mam super dźwięk ale zastanawia mnie jeden fakt...

Jak się ogląda filmiki na youtube to wszystkie motocykle wyrzucają po takich zmianach nazwę moto i na końcu słowo RACING….

W tym motocyklu też jest zmiana, zamiast RACING pojawia się wyraz "DP", Kojarzy mi się z "Ducati Performance" ale cały czas widzę-kojarzę u wszystkich napis RACING….

Czy ktoś z Was umie to wytłumaczyć? Czy ktoś ma podobne doświadczenia? Czy skoro jest zamieniony ECU na Termignoni to zawsze wyświetla napis RACING? Czy trzeba dodatkowo coś ustawiać w serwisie..?

Będę wdzięczny za konstruktywne odpowiedzi...

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Alicja   
Gość Alicja

U mnie też wyświetla się Racing.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nowsze zestawy mają już DP zamiast Racing w powitaniu na zegarach. Btw da się zrobić tak by wyświetlał "siema zenek" jak by ktoś bardzo chciał :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.