krl 0 Napisano Styczeń 15, 2012 Podczas kolejnej odsłony WROOOM 2012 dowiedzieliśmy się nie co o nowym Ducati GP12 jak powiedział Filippo Preziosi motocykl będzie nowy w 90%. GP12 będzie posiadać (konwencjonalną) ramę aluminiową i karbonowy wahacz co ciekawe FP stwierdził że nowe motocykle będą znacząco różniły się wielkością i masą od poprzednich. Zmiany są skierowane w stronę większych możliwości przystosowania motocykli do potrzeb konkretnego zawodnika, tak więc możliwość regulacji i wprowadzania zmian istotnych i wpływających na prowadzenie i zachowanie motocykla ma się zwiększyć o ok 30% - ( to naprawdę wielka zmiana i mam nadzieję że nie wpłynie na zwiększenie problemów z odszukaniem odpowiedniego setup-u (wrogiem dobrego jest bardzo dobre)). Jedną z większych ciekawostek było stwierdzenie FP że GP12 będzie budowany w dwóch wersjach ponieważ początkowe oczekiwania obu zawodników są odmienne. Tak wiec dopiero kolejne testy wskażą konkretny kierunek ( strasznie późno ). FP nie chciał się też odnieść do spekulacji które pojawiły się w Brytyjskich mediach dotyczących zmiany w konstrukcji silnika i zaniechaniu prac nad konstrukcją o cylindrach rozwartych pod kątem 90°. Filippo powiedział że silnik był zawsze najmocniejszą stroną motocykla. Osobiście zastanawia mnie fakt czy aby na pewno tak daleko idące zmiany nie wpłyną negatywnie na wyniki na początku sezonu, oby okazało się że moje zastanawianie jest jedynie teoretyczne i nie znajdzie odzwierciedlenia w wynikach. Jak myślicie, jak oceniacie zmiany które wymógł na Ducati VR. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
luzak666 0 Napisano Styczeń 15, 2012 To naturalne, że masa się zwiększy. Wcześniej cała rama była carbonowa. Jeśli chodzi o gabaryty to pewnie zwiększą nieco rozstaw osi. Trochę mnie zastanawia budowanie dwóch różnych wersji bazowych bo z tego co napisałeś wynika, że różnice w budowie będą wykraczały poza sam setup standardowo robiony pod inny styl jazdy zawodników. Czy Ducati nie strzela sobie z tym w stopę? To masa pracy, testów, a czasu coraz mniej. Poza tym taka maszyna szyta na miarę będzie "bezużyteczna" w rękach innego zawodnika, a przystosowanie jej to znowu CZAS. W sezonie dużo może się zdarzyć. A chłopaki ostatnio łamią kości na potęgę. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
lkrencik 0 Napisano Styczeń 15, 2012 Moim zdaniem Ducati chciało aby naqjwieksza gwiazda motogp wygrywała i zakonczyła karierę w motogp na motocyklu ducati i dalej są tym zainteresowani. To że wprowadzają takie zmiany tylko mnie w tym utwierdza. Kangur pokazał że można wygrywac na ducati - VR na obecnym moto nie potrafi także coś jest nie tak... kompletna przebudowa ma stworzyc moto pod VR i tyle Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Kurak 1 Napisano Styczeń 15, 2012 Zmiany robione typowo pod Rossiego, dwa razy dowiódł, że wie co robi - bądźmy dobrej myśli. Duża możliwość regulacji powinna pozwolić uniknąć zmiany całej ramy czy wahacza w środku sezonu. Kluczowe będą pierwsze wyścigi jak nie trafią na początek z ustawieniami to pewnie połowa sezonu już będzie zmarnowana. Ja osobiście byłem fanem duetu Stoner + Ducati :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
luzak666 0 Napisano Styczeń 15, 2012 Wszystko super tylko na Valentino świat się nie kończy... Trzeba patrzeć w przyszłość. Honda ma bardzo równe maszyny, mistrza i generalnie jej riderzy robią punkty, Yamaha trzyma poziom. To potęgi jeśli chodzi o badania, rozwój. Kiedyś słyszałem, że ponoć Honda ma około 200 inżynierów zaangażowanych w motoGP, Yamaha stu kilku, a Ducati czterech! Jeśli to prawda to Ducati nie stać na błędy. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
krl 0 Napisano Styczeń 15, 2012 Ja osobiście jestem zdania że ewentualne prace nad dwiema koncepcjami motocykla są wynikiem pewnych tarć między FP i VR i ich wizji. Obaj Panowie uchodzą za geniuszy (nie mam tu wątpliwości że tak jest) i co też nie jest tajemnica obaj maja różne wizje. FP chce by Ducati pozostało wyjątkowe i było kontynuacja wyjątkowej historii Ducati i jego osobistej wizji natomiast VR chce by zbudować mu motocykl do wygrywania, ktoś powiedział że VR chce by Ducati zbudowało kopię Yamahy byleby prowadziło to do wygrywania wyścigów. Tak czy siak obie koncepcje na pewno nie odbiegają radykalnie od siebie więc nie należy ich traktować jako dwóch różnych maszyn i testy pokażą w która stronę należy rozwijać projekt. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
makaron 0 Napisano Styczeń 17, 2012 Się okaże co tam zmajstrowali..: http://www.gpone.com/index.php/en/20120 ... ucati.html Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
makaron 0 Napisano Styczeń 29, 2012 http://www.twowheelsblog.com/post/8905/ ... 12-phoenix Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach