Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
SCHNNAZZI

Jaki olej i filtr oleju do mojego Ducata

Polecane posty

Dla starych wyjadaczy to pewnie banalne pytania, ALE chce się upewnić jaki zestawik wy kupujecie? I jaki ja mam zamówić?? I czy dam radę odkręcić filtr rękami czy muszę kupić TEN specjalny klucz z allegro do filtra.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

NIE JESTEM STARYM WYJADACZEM, ale:

Olej taki, jaki zaleca producent - nie wydziwiaj. ;)

W samochodzie masz filtr oleju ?

A potrzebny jest Ci klucz do odkręcenia go ?

No !

:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aha :D czyli Shell Advance Ultra 4 - 3,3litra.

OK nic nie będę kombinował masz rację :)

Tylko który lepiej wziąć: 10W40 czy 15W50 ?? Bo widzę są dwa rodzaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na moj rozum lepiej 15w50. Silnik chlodzony powietrzem sie bardziej grzeje, wiec i gestsiejszy olej nie zaszkodzi.

 

I tak btw. przegladalem ostatnio wszystkie te oleje, i shell wydaje sie byc naprawde najlepsza alternatywa... Klasa jakosci API SL i w miare przystepna cena.

 

http://www.olejesmary.eu/shell-dla-moto ... MOCJA.html

 

Tutaj jest 3+1 gratis, jednak tylko z przedplata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wlałem 3 litry oleju i poziom wskazuje mi na max. Czyli tą górną kreskę. Czy mam wlać jeszcze te 300ml oleju tak jak jest w instrukcji obsługi? Wymieniony także filtr. Proszę o poradę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zapaliłeś silnik po wlaniu oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ;] Chodzi ci o to żeby po zapaleniu wlał się olej do filtra :)

Czekam jeszcze na akumulator bo stary już padł na amen ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie ;] Chodzi ci o to żeby po zapaleniu wlał się olej do filtra :)

 

 

 

tak, o to chodzi :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja robię tak.

Spuszczam stary olej.

Wlewam nowego do poziomu max.

Zdejmuje fajki ze świec i kręcę rozrusznikiem tak jak przy odpalaniu ok 30 sek.

Dolewam oleju.

Otwieram Żywca.

pozdo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Filtr oleju można wypełnić świeżym olejem przed montażem. Wtedy czas wypełnienia układu będzie mniejszy. Natomiast nie wiem czy każdy silnik Ducati ma filtr montowany w pionie od spodu. To jest podstawowy warunek możliwości napełnienia go zawczasu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jesli na okienku jest maxymalny stan po wlaniu 3l oleju i zapaleniu to juz nie dolewaj wiecej. Ja tak zrobilem ze wlalem jak pisze w serwisowce.. 3,3 a potem sie musialem bawic przerosnieta strzykawka, bo tez mialem po 3 litrach max stan.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie każdy model Ducati, gwoli ścisłości....

Pragnę zwrócić uwagę na system stosowany w starszych modelach, tzw bocznikowy, tam wymiany co najmniej 1500 km...a co druga z filtrem...

Oczywiście chodzi o "prePantahy" :mrgreen:

Heheheheh...

Pozdr.

J-999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wlałem 3 litry oleju i poziom wskazuje mi na max. Czyli tą górną kreskę. Czy mam wlać jeszcze te 300ml oleju tak jak jest w instrukcji obsługi? Wymieniony także filtr. Proszę o poradę.

 

Jeśli jest już przy górnej kresce nie dolewaj, widocznie stary olej nie dokładnie zlałeś. Najbezpieczniej zalać na 3/4 wziernika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Jeśli jest już przy górnej kresce nie dolewaj, widocznie stary olej nie dokładnie zlałeś. Najbezpieczniej zalać na 3/4 wziernika.

Na pewno złałem wszystko. Przechylałem moto i ok. 15minut spuszczałem olej.

Na razie nie będę dolewał. Poczekam aż zapalę silnik i wtedy zobaczymy czy należy coś dolać.

Dzięki za odzew :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.