Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Jerrry

Spadek mocy na piątym biegu

Polecane posty

Witam świątecznie!

 

Po zimowym śnie mojego Monstera zauważyłem dziwną rzecz, jak jadę i zmieniam bieg na 5ty, dodaję gaz to jest taka dziwna przerwa, a po chwili dopiero moto łapie moc. Dziwne bo tylko na 5tym biegu takie rzeczy się dzieją. Również jak puszczę gaz i znowu dodaje to występuje to zjawisko.

Czy ktoś wie czym to może być spowodowane? Może regulacja gaźników by pomogła? Albo ;( sprzęgło? Parę wątków wcześniej kolega podobne obiawy ma ale na trzecim biegu chyba...

 

Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kurcze a myślałem, ze to wina gaźników...

W opinii fachowców, ile mogę przejechać zanim stanie się coś poważniejszego?

 

Dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czemu miało by być drożej? Czy wymieni sprzęgło zużyte w 95% czy w 97% to i tak koszt taki sam.

 

A tak w ogóle to jeżeli to zużyte sprzęgło to czy nie powinno się to objawiać już na niższych biegach? Dlaczego tylko na piątym? Przecież na niższych biegach ma ono większe obciążenie.

 

A Jerry powiedz jeszcze czy po tym dodaniu gazu silnik wchodzi na wyższe obroty ale motocykl nie przyspiesza czy po prostu silnik ma chwilę zastanowienia a dopiero potem łapie ciąg? Wydaje mi się że dopiero po udzieleniu odpowiedzi na to pytanie można wyrokować czy to wina sprzęgła czy nie.

 

Generalnie to nie wymądrzam się bo specjalistą nie jestem ale takie po prostu nasuwają mi się wątpliwości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło, jak i cały układ przeniesienia napędu jest bardziej obciążony na wysokich biegach.

Przecież dlatego ruszamy z jedynki a nie z szóstki. :!:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czemu miało by być drożej? Czy wymieni sprzęgło zużyte w 95% czy w 97% to i tak koszt taki sam.

 

A tak w ogóle to jeżeli to zużyte sprzęgło to czy nie powinno się to objawiać już na niższych biegach? Dlaczego tylko na piątym? Przecież na niższych biegach ma ono większe obciążenie.

 

A Jerry powiedz jeszcze czy po tym dodaniu gazu silnik wchodzi na wyższe obroty ale motocykl nie przyspiesza czy po prostu silnik ma chwilę zastanowienia a dopiero potem łapie ciąg? Wydaje mi się że dopiero po udzieleniu odpowiedzi na to pytanie można wyrokować czy to wina sprzęgła czy nie.

 

Generalnie to nie wymądrzam się bo specjalistą nie jestem ale takie po prostu nasuwają mi się wątpliwości.

 

trafne spostrzeżenie... przepraszam ale nie pamiętam, jutro wsiądę i się przejadę kawałek to napiszę. Jak dodaję gazu to silnik chyba nie wkręca się na obroty, dopiero po chwili i objawia się to właśnie lekkim szarpnięciem, dlatego w pierwszej chwili myślałem, że to wina gaźników.

 

Dzięki za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czemu miało by być drożej? Czy wymieni sprzęgło zużyte w 95% czy w 97% to i tak koszt taki sam.

 

A tak w ogóle to jeżeli to zużyte sprzęgło to czy nie powinno się to objawiać już na niższych biegach? Dlaczego tylko na piątym? Przecież na niższych biegach ma ono większe obciążenie.

 

A Jerry powiedz jeszcze czy po tym dodaniu gazu silnik wchodzi na wyższe obroty ale motocykl nie przyspiesza czy po prostu silnik ma chwilę zastanowienia a dopiero potem łapie ciąg? Wydaje mi się że dopiero po udzieleniu odpowiedzi na to pytanie można wyrokować czy to wina sprzęgła czy nie.

 

Generalnie to nie wymądrzam się bo specjalistą nie jestem ale takie po prostu nasuwają mi się wątpliwości.

 

trafne spostrzeżenie... przepraszam ale nie pamiętam, jutro wsiądę i się przejadę kawałek to napiszę. Jak dodaję gazu to silnik chyba nie wkręca się na obroty, dopiero po chwili i objawia się to właśnie lekkim szarpnięciem, dlatego w pierwszej chwili myślałem, że to wina gaźników.

 

Dzięki za odpowiedzi.

Dlatego diagnozowanie przez forum to czysta zgadywanka w 99% przypadków

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czemu miało by być drożej? Czy wymieni sprzęgło zużyte w 95% czy w 97% to i tak koszt taki sam.

 

A tak w ogóle to jeżeli to zużyte sprzęgło to czy nie powinno się to objawiać już na niższych biegach? Dlaczego tylko na piątym? Przecież na niższych biegach ma ono większe obciążenie.

 

A Jerry powiedz jeszcze czy po tym dodaniu gazu silnik wchodzi na wyższe obroty ale motocykl nie przyspiesza czy po prostu silnik ma chwilę zastanowienia a dopiero potem łapie ciąg? Wydaje mi się że dopiero po udzieleniu odpowiedzi na to pytanie można wyrokować czy to wina sprzęgła czy nie.

 

Generalnie to nie wymądrzam się bo specjalistą nie jestem ale takie po prostu nasuwają mi się wątpliwości.

 

Nie zrozumiałem tego przykładu procentowego. Myślałem dotychczas, że sprzęgło jest dobre jak trzyma pod pełnym obciążeniem a uszkodzone jak zaczyna puszczać lub co gorsza szarpać i wtedy bez względu na procenty jest już do <font color='red'>[desmo]</font>.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dlatego diagnozowanie przez forum to czysta zgadywanka w 99% przypadków

 

Tak, ale wasze sugestie pozwolą mi inaczej spojrzeć na to co się dzieje. Wiadomo, że jakbym mieszkał bliżej Poznania czy Warszawy to bym podjechał do chłopaków i od razu dowiedział co się dzieje, ale niestety w Łodzi większości sam muszę się serwisować, albo mówić konkretnie mechanikom co robić ;) może nie wszystkim ale w większości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A ja uważam , że to "throttle".

 

a co ma wspólnego przepustnica w gaznikowym silniku i 5 bieg? Może przerasta to mojąwiedzę techniczną ale chyba nie są połączone ze sobą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Qrczak, wszystkim ostatnio sprzegla padaja xD u mnie dzis tez cos qrde jak mu na 2jce odkrecam do oporu to tak przy 4-5 tys ewidentnie sprzeglo slizga :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie udało mi się dzisiaj odpalić moto ze względu na rozładowany aku i nie miałem jak sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem identyczne objawy po jak to napisałeś "śnie zimowym" tylko że na każdym biegu.... Odkręcałem manetkę i nic a po sekundzie pełen ogień... Nie pisałem o tym na forum bo receptą na to było banalne czyszczenie świec. Spróbuj tego zabiegu, powinno pomóc. a pomysł ze sprzęgłem to :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Miałem identyczne objawy po jak to napisałeś "śnie zimowym" tylko że na każdym biegu.... Odkręcałem manetkę i nic a po sekundzie pełen ogień... Nie pisałem o tym na forum bo receptą na to było banalne czyszczenie świec. Spróbuj tego zabiegu, powinno pomóc. a pomysł ze sprzęgłem to :lol:

 

 

Dzięki za pomysł! :) Zaraz zamówię nowe świece! I tak miałem wymienić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.