Jerrry 0 Napisano Kwiecień 8, 2012 Witam świątecznie! Po zimowym śnie mojego Monstera zauważyłem dziwną rzecz, jak jadę i zmieniam bieg na 5ty, dodaję gaz to jest taka dziwna przerwa, a po chwili dopiero moto łapie moc. Dziwne bo tylko na 5tym biegu takie rzeczy się dzieją. Również jak puszczę gaz i znowu dodaje to występuje to zjawisko. Czy ktoś wie czym to może być spowodowane? Może regulacja gaźników by pomogła? Albo ;( sprzęgło? Parę wątków wcześniej kolega podobne obiawy ma ale na trzecim biegu chyba... Pozdrawiam! Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
lkrencik 0 Napisano Kwiecień 8, 2012 Prawdopodobnie sprzeglo mówi baj baj Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Jerrry 0 Napisano Kwiecień 8, 2012 znaczy... będzie drogo ;( Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
desmo77 0 Napisano Kwiecień 9, 2012 tak jak mówi Łukasz - sprzęgło bye bye Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Jerrry 0 Napisano Kwiecień 9, 2012 Kurcze a myślałem, ze to wina gaźników... W opinii fachowców, ile mogę przejechać zanim stanie się coś poważniejszego? Dzięki. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Piotr Dudek 0 Napisano Kwiecień 9, 2012 Im więcej tym będzie drożej Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Włodi 0 Napisano Kwiecień 9, 2012 Czemu miało by być drożej? Czy wymieni sprzęgło zużyte w 95% czy w 97% to i tak koszt taki sam. A tak w ogóle to jeżeli to zużyte sprzęgło to czy nie powinno się to objawiać już na niższych biegach? Dlaczego tylko na piątym? Przecież na niższych biegach ma ono większe obciążenie. A Jerry powiedz jeszcze czy po tym dodaniu gazu silnik wchodzi na wyższe obroty ale motocykl nie przyspiesza czy po prostu silnik ma chwilę zastanowienia a dopiero potem łapie ciąg? Wydaje mi się że dopiero po udzieleniu odpowiedzi na to pytanie można wyrokować czy to wina sprzęgła czy nie. Generalnie to nie wymądrzam się bo specjalistą nie jestem ale takie po prostu nasuwają mi się wątpliwości. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Kwiecień 9, 2012 Sprzęgło, jak i cały układ przeniesienia napędu jest bardziej obciążony na wysokich biegach. Przecież dlatego ruszamy z jedynki a nie z szóstki. :!: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Jerrry 0 Napisano Kwiecień 9, 2012 Czemu miało by być drożej? Czy wymieni sprzęgło zużyte w 95% czy w 97% to i tak koszt taki sam. A tak w ogóle to jeżeli to zużyte sprzęgło to czy nie powinno się to objawiać już na niższych biegach? Dlaczego tylko na piątym? Przecież na niższych biegach ma ono większe obciążenie. A Jerry powiedz jeszcze czy po tym dodaniu gazu silnik wchodzi na wyższe obroty ale motocykl nie przyspiesza czy po prostu silnik ma chwilę zastanowienia a dopiero potem łapie ciąg? Wydaje mi się że dopiero po udzieleniu odpowiedzi na to pytanie można wyrokować czy to wina sprzęgła czy nie. Generalnie to nie wymądrzam się bo specjalistą nie jestem ale takie po prostu nasuwają mi się wątpliwości. trafne spostrzeżenie... przepraszam ale nie pamiętam, jutro wsiądę i się przejadę kawałek to napiszę. Jak dodaję gazu to silnik chyba nie wkręca się na obroty, dopiero po chwili i objawia się to właśnie lekkim szarpnięciem, dlatego w pierwszej chwili myślałem, że to wina gaźników. Dzięki za odpowiedzi. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Kasper 0 Napisano Kwiecień 9, 2012 A ja uważam , że to "throttle". Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Kwiecień 9, 2012 Czemu miało by być drożej? Czy wymieni sprzęgło zużyte w 95% czy w 97% to i tak koszt taki sam. A tak w ogóle to jeżeli to zużyte sprzęgło to czy nie powinno się to objawiać już na niższych biegach? Dlaczego tylko na piątym? Przecież na niższych biegach ma ono większe obciążenie. A Jerry powiedz jeszcze czy po tym dodaniu gazu silnik wchodzi na wyższe obroty ale motocykl nie przyspiesza czy po prostu silnik ma chwilę zastanowienia a dopiero potem łapie ciąg? Wydaje mi się że dopiero po udzieleniu odpowiedzi na to pytanie można wyrokować czy to wina sprzęgła czy nie. Generalnie to nie wymądrzam się bo specjalistą nie jestem ale takie po prostu nasuwają mi się wątpliwości. trafne spostrzeżenie... przepraszam ale nie pamiętam, jutro wsiądę i się przejadę kawałek to napiszę. Jak dodaję gazu to silnik chyba nie wkręca się na obroty, dopiero po chwili i objawia się to właśnie lekkim szarpnięciem, dlatego w pierwszej chwili myślałem, że to wina gaźników. Dzięki za odpowiedzi. Dlatego diagnozowanie przez forum to czysta zgadywanka w 99% przypadków Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Piotr Dudek 0 Napisano Kwiecień 9, 2012 Czemu miało by być drożej? Czy wymieni sprzęgło zużyte w 95% czy w 97% to i tak koszt taki sam. A tak w ogóle to jeżeli to zużyte sprzęgło to czy nie powinno się to objawiać już na niższych biegach? Dlaczego tylko na piątym? Przecież na niższych biegach ma ono większe obciążenie. A Jerry powiedz jeszcze czy po tym dodaniu gazu silnik wchodzi na wyższe obroty ale motocykl nie przyspiesza czy po prostu silnik ma chwilę zastanowienia a dopiero potem łapie ciąg? Wydaje mi się że dopiero po udzieleniu odpowiedzi na to pytanie można wyrokować czy to wina sprzęgła czy nie. Generalnie to nie wymądrzam się bo specjalistą nie jestem ale takie po prostu nasuwają mi się wątpliwości. Nie zrozumiałem tego przykładu procentowego. Myślałem dotychczas, że sprzęgło jest dobre jak trzyma pod pełnym obciążeniem a uszkodzone jak zaczyna puszczać lub co gorsza szarpać i wtedy bez względu na procenty jest już do <font color='red'>[desmo]</font>. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Jerrry 0 Napisano Kwiecień 9, 2012 Dlatego diagnozowanie przez forum to czysta zgadywanka w 99% przypadków Tak, ale wasze sugestie pozwolą mi inaczej spojrzeć na to co się dzieje. Wiadomo, że jakbym mieszkał bliżej Poznania czy Warszawy to bym podjechał do chłopaków i od razu dowiedział co się dzieje, ale niestety w Łodzi większości sam muszę się serwisować, albo mówić konkretnie mechanikom co robić ;) może nie wszystkim ale w większości. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
lkrencik 0 Napisano Kwiecień 9, 2012 A ja uważam , że to "throttle". a co ma wspólnego przepustnica w gaznikowym silniku i 5 bieg? Może przerasta to mojąwiedzę techniczną ale chyba nie są połączone ze sobą Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Alcapone 0 Napisano Kwiecień 9, 2012 Qrczak, wszystkim ostatnio sprzegla padaja xD u mnie dzis tez cos qrde jak mu na 2jce odkrecam do oporu to tak przy 4-5 tys ewidentnie sprzeglo slizga :( Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Jerrry 0 Napisano Kwiecień 10, 2012 Niestety nie udało mi się dzisiaj odpalić moto ze względu na rozładowany aku i nie miałem jak sprawdzić. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kombajnista 0 Napisano Kwiecień 10, 2012 Miałem identyczne objawy po jak to napisałeś "śnie zimowym" tylko że na każdym biegu.... Odkręcałem manetkę i nic a po sekundzie pełen ogień... Nie pisałem o tym na forum bo receptą na to było banalne czyszczenie świec. Spróbuj tego zabiegu, powinno pomóc. a pomysł ze sprzęgłem to :lol: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Jerrry 0 Napisano Kwiecień 10, 2012 Miałem identyczne objawy po jak to napisałeś "śnie zimowym" tylko że na każdym biegu.... Odkręcałem manetkę i nic a po sekundzie pełen ogień... Nie pisałem o tym na forum bo receptą na to było banalne czyszczenie świec. Spróbuj tego zabiegu, powinno pomóc. a pomysł ze sprzęgłem to :lol: Dzięki za pomysł! :) Zaraz zamówię nowe świece! I tak miałem wymienić... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Jerrry 0 Napisano Czerwiec 30, 2012 Wymiana świec pomogła! Przynajmniej na razie Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach