Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
tomaszenko

problem z hamulcem

Polecane posty

Witajcie koledzy i koleżanki :)

Piszę dziś w związku z problemem, który ostatnio pojawił się w naszym monstrum (miałem nadzieję że zrobi to Atomówka – jako że jej posty wzbudzają ogólne zainteresowanie na forum). Otóż wracając do domu z miłej przejażdżki wkoło komina stała się rzecz nieoczekiwana – desmo przestało jechać :) . Dzięki szybkiej interwencji Białego i napotkanego kierowcy bandita (wielkie dzięki Was obu) udało się maszynę przenieść w bezpieczne miejsce i samemu uniknąć mknących samochodów.

Diagnoza przyczyny zatrzymania okazała się bardzo prosta – zaciśnięte szczęki hamulcowe na tylnej tarczy (ojj było gorąco!!). Po chwili jednak tłoczki puściły (co w tej sytuacji trzeba uznać za pozytyw :P ) jednak hamulec przestał działać – dźwignia schodziła do samego dołu, ale pompa nie wytwarzała żadnego ciśnienia.

Dodam, że po powrocie do domu wszystko znów działa jak powinno :)

Niestety sprawy techniczne nie są moją najmocniejszą stroną, dlatego proszę Was o pomoc. Co mogło spowodować taką awarię? Jak wyleczyć potwora, ponieważ nie chciałbym, żeby sytuacja się powtórzyła (szczególnie gdy Atomówka będzie go dosiadać)?

 

POZDRO!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przeplukaj przewod hamulcowy i wymien plyn hamulcowy na nowy, od zacisnietego hamulca pewnie sie zagotowal i powstalo powietrze przez co wciskajac dzwignie hamulca nie bylo oporu.

 

Dalej bym sciagnal zacisk i rozebral na czesci pierwsze przemyl i upewnil czy nie powstaly szkody na powierzchni tloczkow bo jesli tak, moze byc to niebezpieczne w dalszym uzytkowaniu, moze doprowadzic do rozszczelnienia zacisku ( lejacy sie plyn po tarczy hamulcowej) albo do ponownego zablokowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety tłoszki nie mają osłonek gumowych i przez to się zapiekają.Jak będziesz składał to kup sobie w motoryzacyjnym smar do tłoczków 5zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzięki za radę :) dziś i jutro niestety brak czasu na zajęcie się tematem, ale w niedzielę spróbuję coś zdziałać :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Siemano, mam taki problem:

Jeżdżąc dłuższy czas po mieście z częstym używaniem tylnego hamulca, lub po jednym mocnym hamowaniu dźwignia robi się całkowicie luźna, a hamulec pozostaje zaciśnięty ale nie na tyle by motocykl się zatrzymał. Po chwili hamulec odpuszcza, ale dźwignia wciąż jest luźna i nie da się hamować, potem z czasem zaczyna łapać coraz wyżej.

 

Macie może pomysł jak to naprawić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie do końca, wszystkie tematy które znalazłem dot. zapowietrzenia, a u mnie wszystko niby śmiga, ale jakby się nagrzewalo :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylni zacisk do czyszczenia.Niestety nie ma zabezpieczenia na tłoczkach i mogą się zapiekać.Po operacji czyszczenia tłoczków i zacisku przesmaruj owe części smarem do tłoczków.Smar w motoryzacyjnym 5zł.

 

wątki połączone i posprzątane

 

magda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem tu nowy i nie chcę się wymądrzać, ale jeśli dobrze pamiętam to przedostatni post był z cenną informacją dotyczącą już istniejącego wątku, ale wyjaśniał problem...

 

jeśli się mylę to również proszę usunąć ten wpis (i tak jest do usunięcia)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.