Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
jankes12

Ducati 748-wersje,historia i nie tylko

Polecane posty

Ducati 748 Biposto-zadebiutował w 1995r.Oprócz silnika nie różnił się praktycznie niczym od 916-tki.748 nie posiadał chłodnicy oleju,jak się wkrótce okazało odbiło się to bardzo niekorzystnie na trwałości silnika.Zbyt duże wahania termiczne jednostki napędowej spowodowały piekielnie szybkie zużywanie panewek,krzywek zaworowych a te uszkodzone z kolei niszczyły bardzo szybko wałki rozrządu.Dlatego z praktyki zaleca się kontrole stanu głowicy częściej niż podaje to producent(nic dodać nic ująć włoska ignorancja).Kolejnym słabym punktem były korbowody przejęte z modelu 851 w egzemplarzach często odwiedzających tor wyścigowy nie wytrzymywały i potrafiły"wyjść" przez kartery po oglądać sobie świat.W tym wypadku Ducati było zmuszone do akcji serwisowej i wymiany korbowodów na bardziej trwałe.Ponieważ sprzedaż 748 zaczęła spadać producent w 2000r. postanowił obniżyć cenę z 25 tyś DM do 22,5 DM,jednak coś kosztem czegoś zamiast fantastycznego amortyzatora Showa pojawił się tylko Sachs.W 2001r. nastąpiło kolejne cięcie kosztów i 748 został pozbawiony regulowanego konta główki ramy oraz szybkozłączek do owiewek.Model ten został wyposażony w pięcioramienne felgi.W 2002r. 748 jako bazowy model był dostępny w wersji JEDNO i DWUOSOBOWEJ,otrzymał owiewki od modelu 998 jednak bez szybkozłączek,powróciły do modelu z tego roku trzyramienne felgi.

 

Lata produkcji:1995-2002

Kolory:czerwony w 1995,96,98

czerwony albo żółty w 1997,99,00,01,02

Wyprodukowano około 18tyś.sztuk wersji biposto

 

Ducati 748s(strada)-wersja ta zadebiutowała w 1997r.Od bazowej wersji biposto różnił się tylko tym,że była to wersja jednoosobowa z amortyzatorem Ohlins.W 2001r.s-ka otrzymała pięcioramienne felgi(tak jak biposto),żeliwne tarcze oraz przedni widelec z powłoką TIN,zamiast tylnego amortyzatora Ohlins pojawił się tylko amor Showa.W 2002r.i w tym modelu zrezygnowano z regulowanego konta główki ramy na rzecz kosztów produkcji, tak jak wersja bazowa s-ka otrzymała owiewki od modelu 998, w tej wersji pozostawiono jednak pięcioramienne felgi oraz polakierowano lusterka w kolorze nadwozia.W tym roku tak jak wersja biposto s-ka była dostępna jako wersja jedno i dwuosobowa(wyjątek).

 

Lata produkcji:1997,00,01,02

Kolory:czerwony albo żółty w 1997,00,01

czerwony,żółty albo tytanowy z czerwonymi felgami(poprzez kolorystyczne nawiązanie do słynnego modelu 916 Senna producent liczył na leprze wyniki sprzedaży) w 2002

Wyprodukowano około 4,5tyś.sztuk wersji S.

 

Ducati 748sp(sport production)-zadebiutował w 1995r. Od wersji S różnił się tym,że posiadał chłodnice oleju oraz aluminiową tylną ramę dzięki temu wersja ta była lżejsza od s-ki o +/- 2kg.W 1996r.zamontowano wałki rozrządu o trochę większym skoku zaworowym dzięki temu moc SP wzrosła do 105KM.

 

Lata produkcji-ilość sztuk

1995-601

1996-400

1997-305

Kolory:czerwony albo żółty w 1995,96

żółty w 1997

 

Ducati 748sps(sport production special)-zadebiutował w 1998r.zastępując SP.Wersja ta w porównaniu do swojego poprzednika dysponowała lżejszą o +/- 4kg ramą chromo-molibdenową,tytanowymi korbowodami,prowadnicami oraz gniazdami zaworowymi z lepszych materiałów,wałkami rozrządu o większym skoku oraz dłuższej fazie otwarcia zaworów.Co prawda moc wzrosła tylko o 1KM natomiast moment obrotowy wzrósł z 74Nm do 80Nm.

 

Lata produkcji-ilość sztuk

1998-570

1999-201

Kolory:czerwony albo żółty

 

Ducati 748r(racing)-zadebiutował w 2000r.zastępując SPS.W odróżnieniu do 996r w którym zadebiutował silnik Testasttreta w 748r pracował jeszcze silnik starej generacji czyli Desmoquattro.Nawet ta wersja nie posiadała żadnych owiewek z włókna węglowego.748r posiadał jeszcze bardziej ekstremalne wałki rozrządu niż SPS oraz większe zawory.Pomimo że fabryka oficjalnie podawała moc 106KM to testy na hamowni pokazywały iż moc rzeczywista jest dużo wyższa bo aż 113KM.W 2000r.wersja ta posiadała "tylko" zawieszenie Showa.W 2001r.r-ka otrzymała kompletne zawieszenie Ohlins karbonowy airbox oraz nowy układ hamulcowy z najwyższej półki.Kupując 748r otrzymywało się dodatkowo wyścigowy stojak ,karbonowe tłumiki z przeznaczeniem tylko na tor wyścigowy,pasujący do nich eprom oraz pokrowiec na motocykl.

 

Lata produkcji-ilość sztuk

2000-996

2001-1012

2002-brak danych

Kolory:żółty w 2000,01

żółty albo czerwony w 2002

 

Ducati 748rs(ready superbike)- ta wersja była przeznaczona dla prywatnych zespołów wyścigowych,bez prawa rejestracji.RS nie posiadał homologacji na drogi publiczne,był wyposażony tylko i wyłącznie w owiewki wyścigowe oraz bardzo małą prądnice.Waga tego motocykla bez paliwa wynosiła 170kg dla porównania waga wersji R to 192kg.W pierwszych dwóch latach produkcji silnik, zawieszenie, hamulce w RS były zbliżone do wersji SPS cena tych dwóch wersji była również na tym samym poziomie około 30tyś DM.W 2000r.wzrosła w RS diametralnie moc ze 108KM do 124KM jak i cena z 30tyś DM do 60tyś DM.W tym roku wersja ta otrzymała zawieszenie Ohlins zamiast Showa, bardzo lekkie (mimo że aluminiowe) pięcioramienne felgi oraz nowy układ hamulcowy.

 

Lata produkcji-ilość sztuk

1998-20

1999-18

2000-52

2001-42

Kolory:żółty albo niepolakierowany

 

 

ps.mam nadzieję że dzięki temu opracowaniu na forum nie będzie już więcej takich kwiatków na temat 748 jak dyskusja na temat koloru 748 Senna skoro nie wyprodukowano ani jednej sztuki takiej wersji ani nawet pół.

 

 

Pozdrawiam Jankes!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się nie wydaje zeby to była cała prawda i tylko prawda.

Moje 748 rok produkcji 2001. Trojramienne felgi i showa przód i tyl.

Tak wyszedł z fabryki, kupiony w polskim salonie jako nowy. Moto znam od urodzenia więc wiem ze nie było nic kombinowane.

 

A gdzie limitowana wersja bodajże L wyprodukowana w krótkiej serii dla najsłynniejszego włoskiego domu dla różowych chłopców?

Jak znajdę chwile to odkopie zdjęcia i biografia tamtej serii.

 

Kolejna sprawa - ortografia. Co to jest konto główki ramy? Chyba a raczej na pewno kąt główki ramy. Fajne opracowanie ale niekompletne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam

 

The Ducati 748L, also known as the Neiman Marcus edition, is a limited edition model produced by Ducati Motors. One hundred were produced in 1998 and sold exclusively through the Neiman Marcus catalog. The 748L features Mercury metallic paint, carbon fiber front fender and chain guard.

 

Niby 100 sztuk ale jednak zabrakło w zestawieniu. A w zeszłym roku jedna Lka była na Allegro i się sprzedała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Ikrencik za uzupełnienie tematu.Nie miałem pojęcia o istnieniu 748L.Wersje 748 wszystkie opisałem ,748L jest najprawdopodobniej limitowaną edycją(różniącą się jedynie kolorem lakieru no i przednim błotnikiem z karbonu) wersji bazowej.W internecie jest jak na lekarstwo wiadomości o tej edycji.Wiesz coś więcej Ikrencik?

Jak by ktoś wiedział o istnieniu jeszcze innej limitowanej edycji 748 proszę napisać warto aby temat był kompletny!

Odnośnie twojego 748.Dlaczego twój egzemplarz ma trójramienne felgi i zawieszenie Showa należało by spytać importera,bo specyfikacja tej wersji na rok 2001 jest taka a nie inna.

Bardzo przepraszam wszystkich czytających to opracowanie za błędy ortograficzne!Następnym razem popracuje ze słowniczkiem ortograficznym, albo lepiej dam tekst do sprawdzenia żonie!HIHI

 

Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Boa    0
Dzięki Ikrencik za uzupełnienie tematu.Nie miałem pojęcia o istnieniu 748L.Wersje 748 wszystkie opisałem ,748L jest najprawdopodobniej limitowaną edycją(różniącą się jedynie kolorem lakieru no i przednim błotnikiem z karbonu) wersji bazowej.W internecie jest jak na lekarstwo wiadomości o tej edycji.Wiesz coś więcej Ikrencik?

http://motorcyclespecs.co.za/model/duca ... L%2098.htm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Odnośnie twojego 748.Dlaczego twój egzemplarz ma trójramienne felgi i zawieszenie Showa należało by spytać importera,bo specyfikacja tej wersji na rok 2001 jest taka a nie inna.

2001 były na bank na kołach brembo, a nie marchesini. 748 Krencika było wcześniej moje i wiem jak wyjechało z salonu ;) Poza moim znałem jeszcze 2 inne Bip i jedno S które w tym roku zostały zakupione w Boldorze i tylko eska miała 5 spoke.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej porównać modele wchodząc na stronę producenta:

http://www.ducati.com,

wejść w maintence wybrać parts catalog i porównać dyskusyjne części...

a wtedy okaże się co i jak.

748 S w 2002 r miały regulowany kąt główki ramy,

748 R z ciekawostek:- po raz pierwszy zastosowano w nim sprzęgło antyhoppingowe oraz wtryski typu "prysznicowego"

 

W zasadzie historia 748 zaczęła się od 1 prototypowego Desmoquattro wystawionego do wyścigów Bol, Dor w 1986 roku.

Oto zdjątko :D

 

 

Reszta opisu mniej więcej OK.

Pozdr.J-999

pierwszy 748.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. 916 i 748.

Co prawda nie wychodziły tak z fabryki ale o takiej wersji należy tez wspomnieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem jeszcze o wersji specjalnej dla jednego z szejków arabskich.

 

Owiewki złote, parę gadżetów z czystego złota i plakietka na półce po arabsku...

Pozdr. J-999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podpytam korzystając z tematu - jaknes12 postraszył zurzywającymi się panewkami, krzywakimi i wałkami rozrządu. W atakim razie szukając 748 kierować się rocznikiem ? Czy w czasie producki (model bez chłodnicy oleju) dokonano modyfikacji ograniczając występowoawanie opisanych usterek ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podpytam korzystając z tematu - jaknes12 postraszył zurzywającymi się panewkami, krzywakimi i wałkami rozrządu. W atakim razie szukając 748 kierować się rocznikiem ? Czy w czasie producki (model bez chłodnicy oleju) dokonano modyfikacji ograniczając występowoawanie opisanych usterek ?

Chłodnica akurat nie pomagała w zmniejszeniu zużycia krzywek - ten akurat problem dosyć mocno nasilił się w 2000-2001 r . Jeśli chodzi o chłodnicę nie mam pewności kiedy weszła do 748 ale na pewno po 98 r . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.