Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Franz

27

Polecane posty

.....Jednocześnie Barbera pochylił głowę przed kończącym w tym roku karierę Caseyem Stonerem: „Każdy, kto dosiadał Ducati, mógł obejrzeć telemetrię Stonera i pomyśleć ‚pojadę tak jak on’, ale to niemożliwe – przyznał Hiszpan. – Używał bardzo mało kontroli trakcji, ale to, co robił z hamulcami, dla mnie jest niemożliwe do powtórzenia. Hamował tyłem w środku zakrętu, jednocześnie mocno dodając gazu. Potem puszczał hamulec, wykorzystując dodatkową trakcję na wyjściu.”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

Jako ciekawostkę mogę napisać, że jest bardzo fajny artykuł dotyczący rancza Valentino gdzie ćwiczy techniki dirt tracku.

 

Poniżej link do filmiku z rancza, wersja świąteczna:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
.....Jednocześnie Barbera pochylił głowę przed kończącym w tym roku karierę Caseyem Stonerem: „Każdy, kto dosiadał Ducati, mógł obejrzeć telemetrię Stonera i pomyśleć ‚pojadę tak jak on’, ale to niemożliwe – przyznał Hiszpan. – Używał bardzo mało kontroli trakcji, ale to, co robił z hamulcami, dla mnie jest niemożliwe do powtórzenia. Hamował tyłem w środku zakrętu, jednocześnie mocno dodając gazu. Potem puszczał hamulec, wykorzystując dodatkową trakcję na wyjściu.”

 

 

Tzw. ''backing it in'', lepiej Franz zostaw to na pozniej lub kolesiom z GP lub jezdzacym na supermoto ;) :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
.....Jednocześnie Barbera pochylił głowę przed kończącym w tym roku karierę Caseyem Stonerem: „Każdy, kto dosiadał Ducati, mógł obejrzeć telemetrię Stonera i pomyśleć ‚pojadę tak jak on’, ale to niemożliwe – przyznał Hiszpan. – Używał bardzo mało kontroli trakcji, ale to, co robił z hamulcami, dla mnie jest niemożliwe do powtórzenia. Hamował tyłem w środku zakrętu, jednocześnie mocno dodając gazu. Potem puszczał hamulec, wykorzystując dodatkową trakcję na wyjściu.”

 

 

Tzw. ''backing it in'', lepiej Franz zostaw to na pozniej lub kolesiom z GP lub jezdzacym na supermoto ;) :D

ha ha ha też będę w 848 używał mało kontroli trakcji :lol:

Dla Krl-a; i tu jest mała różnica miedzy Caseyem a Vale, że ten drugi dopiero to ćwiczy na rancho! :twisted:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

STONER „Używam tylnego hamulca w różnych sytuacjach. Zazwyczaj chodzi o to, aby niwelować wpływ hamowania silnikiem albo niestabilność motocykla. Oczywiście na wejściu w zakręt potrzebujesz jak największej siły hamowania, więc używasz także tyłu, ale jeśli tylne koło jest odciążone, możesz je łatwo zablokować, więc musisz uważać. W środku zakrętu tył przydaje się aby pomóc w skręcaniu. Nie możesz użyć przedniego hamulca, bo bardzo łatwo jest się wywrócić, więc możesz skorzystać z tyłu aby zacieśnić linię i dojechać do wewnętrznej bez ryzyka uślizgu przodu. Jeśli chodzi o wyjście, kiedy dodajesz gazu możesz kontrolować zachowanie motocykla prawą dłonią, ale tylko do określonego stopnia – w zależności od ustawień mapowania silnika czy przyczepności. Używasz więc tylnego hamulca jako dodatkowej formy kontroli pracy silnika. Jeśli wcisnę tylny hamulec, a potem zacznę go puszczać wychodząc z zakrętu, mogę lepiej kontrolować zachowanie motocykla niż tylko przy pomocy gazu. To wszystko złożone razem sprawia, że możesz idealnie wyjść z zakrętu. Oczywiście nie zawsze jest to łatwe, ale w idealnych okolicznościach tak właśnie robię.”

 

Jak na ironię, na początku jego kariery, hamowanie nie było mocną stroną Stonera, o czym powiedział nam jego szef mechaników, zarówno w Ducati, Repsol Hondzie, jak i LCR w mniejszych klasach, Włoch Cristian Gabarrini:

 

 

„To, co zmieniło się najbardziej, od kiedy zaczęliśmy razem pracować w 2003 roku, to hamowanie. W klasach 125 i 250 nie był pod tym względem zbyt mocny, ale potem krok po kroku pracowaliśmy nad tym, a on zaczął słuchać własnych instynktów. Mocno od tego czasu poprawił hamowania, ale także jazdę na mokrym torze oraz sposób w jaki pracuje nad ustawieniami motocykla. Robił postępy krok po kroku. Praca z nim to coś fajnego, ponieważ możesz nauczyć się wielu rzeczy, także z punktu mojego zawodu. Jest bardzo mocnym zawodnikiem i zazwyczaj, kiedy jest na torze, daje z siebie 105 procent. Pracując z nim nie marnujesz czasu. Moim zdaniem to największy talent w MotoGP, a praca z nim to wielka satysfakcja.”

Dobre, a tyle sie nasłuchałem, ze tylni hamulec jest beeeeeee. teraz zapewne usłysze, ze na tym poziomie to jednak tak he he he ......

Zastanawia mnie jak oni sie zapierają tylko na samych nogach przy tak makabrycznych przeciazeniach i jeszcze przy tym wykonuja tyle czynnosci obiema stopami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie jest bee tylko niektorzy uzywaja tylu inni nie. Popatrz jakie roznice sa w wielkosci tylnych tarcz hamulcowych roznych racerow. Od razu widac kto uzywa czesto. Np. Hyden, ktory technike uzywania tylnego hamulca opanowal na off road kontra np. Pedrosa, ktory jezdzac na GP125 i 250 nie uzywal go z wiadomych powodow i dalej go tak czesto nie uzywa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie jest bee tylko niektorzy uzywaja tylu inni nie. Popatrz jakie roznice sa w wielkosci tylnych tarcz hamulcowych roznych racerow. Od razu widac kto uzywa czesto. Np. Hyden, ktory technike uzywania tylnego hamulca opanowal na off road kontra np. Pedrosa, ktory jezdzac na GP125 i 250 nie uzywal go z wiadomych powodow i dalej go tak czesto nie uzywa.

Ok, to kto nie uzywa? Kto nawet go nie montuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie popadaj w skrajnosc. Bedzie montowany zawsze. Ja tu nie chce udowadniac jaka technika jest lepsza tylko pisze, ze sa rozne i jedni uzywaja inni nie.

Pierwszy przyklad z brzegu kto nie uzywal: John Hopkins i nawet powiedzial, ze dla niego dzwignia noznego hamulca powinna byc pomalowana na czerwono z napisem ''tylko awaryjnie''.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie popadaj w skrajnosc. Bedzie montowany zawsze. Ja tu nie chce udowadniac jaka technika jest lepsza tylko pisze, ze sa rozne i jedni uzywaja inni nie.

Pierwszy przyklad z brzegu kto nie uzywal: John Hopkins i nawet powiedzial, ze dla niego dzwignia noznego hamulca powinna byc pomalowana na czerwono z napisem ''tylko awaryjnie''.

He he he he mówie tylko, ze raczej jest potrzebny.

Zastanawia jak da sie to zrobić ( mówie o Ducati i hamulcu) i jezdzic nim szybko to, ze nikt inny nie potrafił :shock: a kilku dobrych raiderów było ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

W zasadzie do dziś dnia znacznie większa część zawodników nie korzysta z tylnego hamulca lub korzysta sporadycznie. Większość zawodników tzw. szkoły Włoskiej lub Hiszpańskiej a więc ci którzy zaczynali w klasach 125cc i 250cc nie używają tylnego hamulca. I jak zapewne zauważyliście nie przeszkadza im to w zdobywaniu tytułów.

 

Była nawet bardzo głośna sprawa w sezonie 2005 gdy złożono protest na Jorge Lorenza w klasie 250cc, że ten posiada w motocyklu tylny hamulec, który nie może być używany podczas normalnej jazdy wyścigowej. Regulamin mówi, że motocykl musi posiadać sprawny hamulec tylnego koła – jednak jego działanie sprawdza się podczas kontroli technicznej na stojakach i w takich warunkach hamulec Lorenzo działał choć nikt nie miał wątpliwości, że w warunkach jazdy wyścigowej nie będzie działał gdyż tarcza była wykonana z aluminium. Protest został odrzucony – hamulec podczas kontroli działał.

 

Należy też pamiętać, że większość zawodników korzystających z hamulca tylnego robi to za pomocą nie dźwigni nożnej a klamki umieszczonej na lewej połówce kierownicy lub dźwigni dublowanej a więc mamy hamulec nożny plus dźwignia na kierownicy taki zestaw robi miedzy innymi firma AP Racing, dźwignia standardowa lub pod kciuk – daje to znacznie lepsze czucie a co za tym idzie kontrolę.

Myślę też, że zapewne umiejętność posługiwania się tylnym hamulcem lub jak kto woli korzystanie z tylnego hamulca nie jest zapewne tym czynnikiem który ma wpływ na bycie najlepszym.

 

Będąc kiedyś w szkole jazdy Regisa Laconi miałem okazję spróbować jazdy z takim hamulcem i dla mnie nie przynosi to pozytywnych skutków skupianie się na prawidłowym wykorzystaniu hamulca tylnego powodowało tak dużą stratę czasu, że mijało się to z celem. Dla mnie tylny hamulec mógłby być zdemontowany, ewentualnie mógłbym pójść drogą Lorenzo i założyć wersje light z aluminium jest taka dostępna do 999 i cały hamulec a więc tarcza, zacisk i jarzmo waży 394gr. Niestety kosztuje dwa razy tyle w dodatku kwota w eur.

 

Kilka zdjęć motocykli z zamontowanym takim zestawem.

post-968-1366039050,1759_thumb.jpg

post-968-1366039050,5554_thumb.jpg

 

Pompa Brembo Thumb

post-968-1366039050,6605_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.