Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
krl

Desmosedici GP13

Polecane posty

krl    0

Podczas prezentacji GP 13 w Madonna di Campiglio dowiedzieliśmy się kilku szczegółów dotyczących nowego modelu na sezon 2013 i różnic jakie występują między modelem GP12 i GP13.

 

Na konferencji padło słowo które wywołało zdziwienie – mianowicie rozwój GP13 jest podyktowany ostatnimi testami jakie odbył Valentino Rossi i jego sugestiami.

Jednak trzeba pamiętać, że panowie z Ducati postanowili na spokojnie zacząć od nowa bez szału jaki panował w sezonie 2012.

Nowe części zostały wyprodukowane przy współpracy z Suterem zmieniono przede wszystkim sztywność ramy. Suter przygotował także ramę w wariancie GP13 – na pierwszy rzut oka niczym się ona nie różni od ramy z ostatniej rundy MotoGP w Walencji a ta była już testowana wcześniej w Misano.

Jednak rama posiada zupełnie inną geometrię przedniej części, jest krótsza i znacznie sztywniejsza.

Rama z GP Walencji nie została przetestowana w optymalnych warunkach – wiemy jaka była pogoda w czasie ostatnich testów w Walencji. Jednak mimo wszystko Nicky stwierdził, że widzi znaczący postęp w czuciu przodu motocykla.

 

Na sezon 2013 – Pod wodzą Niemieckiego inżyniera poczyniono dalsze zmiany i tak rama została skrócona o 22mm a wahacz wydłużono o 10mm. Ta zmiana pociągnęła za sobą także konieczność innego ułożenia silnika który teraz jest bardziej pochylony i pozwala rozłożyć masę w lepszym stosunku przód-tył.

 

Sama jednostka także została zmodyfikowana otrzymała nową pochyloną miskę olejową która była już stosowana w 2012 roku od rundy w Sepang. Na nowo obliczono bilans wszystkich elementów wirujących, zabieg ten ma spowodować mniejsze drgania a co za tym idzie – znacznie mniejszy wpływ jednostki na elementy podwozia.

 

Zapowiedziano także, że pierwsze tegoroczne testy będą odbywać zawodnicy Ducati na modelu GP12 z ostatniej rundy a modyfikacje będą wprowadzane stopniowo aż do momentu gdy będą tworzyć schemat identyczny z modelem GP13.

 

Ducati zdaje sobie sprawę z faktu, że aktualnie zespół fabryczny tworzy czterech zawodników o różnych stylach jazdy i należy stworzyć jedną bazę ale tak by każdy z zawodników mógł indywidualnie dopasować ją do swojego stylu jazdy.

 

Reasumując – Ducati postawiło na ewolucję a nie rewolucję mnie osobiście ten kierunek przekonuje.

Mam nadzieję, że dają sobie też czas na dopasowanie wszystkich części i nie popełnią błędu jaki był notorycznie popełniany za sprawą Valentino.

 

Jak wiemy wyścigi wygrywają zawodnicy na motocyklach, które stanowią kompletny pakiet – oznacza to, że idealny motocykl to idealnie zbalansowane podwozie, jednostka napędowa, nadwozie itd. W tym tkwi odpowiedź i tajemnica YAMAHY – mimo, że Lorenzo narzekał na słabą jednostkę okazało się, że YAMAHA jako całość stanowiła bardzo dobry pakiet i idealny kompromis między wszystkimi składowymi motocykla.

 

 

Tak będzie wyglądać miska olejowa w GP13

post-968-1366039080,171_thumb.jpg

 

Model GP12

post-968-1366039080,4449_thumb.jpg

 

Model GP13post-968-1366039080,5254_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.