krl 0 Napisano Styczeń 17, 2013 Podczas prezentacji GP 13 w Madonna di Campiglio dowiedzieliśmy się kilku szczegółów dotyczących nowego modelu na sezon 2013 i różnic jakie występują między modelem GP12 i GP13. Na konferencji padło słowo które wywołało zdziwienie – mianowicie rozwój GP13 jest podyktowany ostatnimi testami jakie odbył Valentino Rossi i jego sugestiami. Jednak trzeba pamiętać, że panowie z Ducati postanowili na spokojnie zacząć od nowa bez szału jaki panował w sezonie 2012. Nowe części zostały wyprodukowane przy współpracy z Suterem zmieniono przede wszystkim sztywność ramy. Suter przygotował także ramę w wariancie GP13 – na pierwszy rzut oka niczym się ona nie różni od ramy z ostatniej rundy MotoGP w Walencji a ta była już testowana wcześniej w Misano. Jednak rama posiada zupełnie inną geometrię przedniej części, jest krótsza i znacznie sztywniejsza. Rama z GP Walencji nie została przetestowana w optymalnych warunkach – wiemy jaka była pogoda w czasie ostatnich testów w Walencji. Jednak mimo wszystko Nicky stwierdził, że widzi znaczący postęp w czuciu przodu motocykla. Na sezon 2013 – Pod wodzą Niemieckiego inżyniera poczyniono dalsze zmiany i tak rama została skrócona o 22mm a wahacz wydłużono o 10mm. Ta zmiana pociągnęła za sobą także konieczność innego ułożenia silnika który teraz jest bardziej pochylony i pozwala rozłożyć masę w lepszym stosunku przód-tył. Sama jednostka także została zmodyfikowana otrzymała nową pochyloną miskę olejową która była już stosowana w 2012 roku od rundy w Sepang. Na nowo obliczono bilans wszystkich elementów wirujących, zabieg ten ma spowodować mniejsze drgania a co za tym idzie – znacznie mniejszy wpływ jednostki na elementy podwozia. Zapowiedziano także, że pierwsze tegoroczne testy będą odbywać zawodnicy Ducati na modelu GP12 z ostatniej rundy a modyfikacje będą wprowadzane stopniowo aż do momentu gdy będą tworzyć schemat identyczny z modelem GP13. Ducati zdaje sobie sprawę z faktu, że aktualnie zespół fabryczny tworzy czterech zawodników o różnych stylach jazdy i należy stworzyć jedną bazę ale tak by każdy z zawodników mógł indywidualnie dopasować ją do swojego stylu jazdy. Reasumując – Ducati postawiło na ewolucję a nie rewolucję mnie osobiście ten kierunek przekonuje. Mam nadzieję, że dają sobie też czas na dopasowanie wszystkich części i nie popełnią błędu jaki był notorycznie popełniany za sprawą Valentino. Jak wiemy wyścigi wygrywają zawodnicy na motocyklach, które stanowią kompletny pakiet – oznacza to, że idealny motocykl to idealnie zbalansowane podwozie, jednostka napędowa, nadwozie itd. W tym tkwi odpowiedź i tajemnica YAMAHY – mimo, że Lorenzo narzekał na słabą jednostkę okazało się, że YAMAHA jako całość stanowiła bardzo dobry pakiet i idealny kompromis między wszystkimi składowymi motocykla. Tak będzie wyglądać miska olejowa w GP13 Model GP12 Model GP13 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach