Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
krl

Ciabati o Rossim i planach na sezon 2013.

Polecane posty

krl    0

Paolo Ciabatti, były szef projektu WSBK Ducati, wrócił do Borgo Panigale w celu ożywienia programu MotoGP.

 

Jak już wiadomo za sprawą prezentacji i słów Gobmeier, GP13 nie będzie rewolucyjnym motocykl a ewolucją.

 

Niejasne jednak jest dlaczego Ducati decydują się rozpocząć sezon na motocyklu, który jest w zasadzie identyczny z motocyklem z sezonu 2012. Wiemy że wyniki w sezonie 2012 nie były zadowalające?

 

Tu otrzymujemy odpowiedzi od Paolo Ciabatti:

"W ubiegłym roku zostało wyprodukowane sporo nowych części, ale nie wszystko zostało przetestowane prawidłowo i w odpowiednim czasie mówi - Ciabatti. - Mówimy o rozwiązaniach, które są już przygotowane, uważam więc, że jest to warte wysiłku, aby ponownie przetestować bardzo dokładnie w Jerez wszystkie części, tak by otrzymać odpowiedź czy i co zostało przeoczone. Pomysł jest prosty aktualnie posiadamy kierowcę testowego, który jest w stanie jeździć w tempie podobnym do naszych zawodników wyścigowych– mowa o Pirro. Będzie on także startował w tym roku z dziką kartą w kilku rundach MotoGP co da mu szanse trzymania odpowiedniego tempa a nam pozwoli testować różne rozwiązania w warunkach wyścigowych. "

 

Niektórzy mogą pomyśleć, że to podejście to niedostatek zaufania i brak wiary w zdolności Valentino Rossi jako testera, ale według Ciabatti: "to nie jest to, że nie mamy zaufania do Rossiego. Problem polegał na warunkach w jakich pracował Valentino Rossi. Ciśnienie i brak wyników powodował, że powstało błędne koło. , w którym Rossi nie był zrelaksowany i nie miał czasu na całkowite sprawdzenie materiału przygotowany dla niego. Musimy po prostu uwierzyć, że istnieje możliwość, że nie zostało to całkowicie zbadane w zeszłym roku. "

 

Niestety, proces testowania komplikuje sytuację i wymusza na naszych kierowcach wzmożoną pracę w dodatku w bardzo krótkim czasie. "Wśród naszych czterech zawodników, dwóch z nich nie miało okazji przetestować motocykla a Dovizioso jechał bardzo mało w Walencji, warunki, które były nie były idealne. Spies został zatrzymany w domu z powodu kontuzji, więc motocykl jest zupełnie mu nieznany. Więc wprowadzania zmian nie jest możliwe bo nie ma punktu odniesienia. Iannone musi dostosować się do MotoGP, zwłaszcza w zakresie opon Bridgestone i hamulców węglowych które są zupełnie inne niż standardowe. Jechał w obiecujący sposób na Jerez, nawet jeśli warunki nie były idealne. Hayden jest jedynym, który zna motocykl bardzo dobrze i widzi w nim potencjał."

Jednak czas ucieka, a Ducati wciąż nie jest przekonane z jakim motocyklem rozpocznie sezon, decyzja wciąż nie zostały podjęte.

 

 

"Naszym punktem wyjścia będzie ostatni motocykl z sezonu 2012. Mamy już pewne rozwiązania gotowe do testów w Sepang. Gobmeier omawia również kilka pomysłów z inżynierami, ale nie będzie gotowy na ich wdrożenie przed testami. Wiemy, że nasz motocykl jest ewolucja GP12, ale w Malezji mamy nadzieję znaleźć odpowiedni kierunek do dalszych prac w przyszłości, nawet jeśli Dovizioso i Hayden będą wykonywać różne postępy. Andrea musi najpierw zyskać większe zaufanie do motocykla Ducati ale jeśli warunki będą korzystne może również przetestować kilka nowych rozwiązań. "

"Jeśli zmiany dadzą nam wyniki, mamy nadzieję, że staną się podstawą do ostatecznych testów w Jerez przed rozpoczęciem mistrzostw. Istnieje kilka rozwiązań podwozia, które będą badane pod względem sztywności i geometrii. Spodziewamy się znaleźć właściwy kierunek jak najszybciej i rozpocząć stopniowe zmniejszanie różnic na podium. Nie mamy żadnej presji, aby wygrać w tym roku, ponieważ jesteśmy w sytuacji, która nie jest szczególnie dobra. Jednak daje nam to możliwość spokojnej pracy krok po kroku"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.