Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
krl

Pierwsze testy MotoGP w sezonie Sepang 2013

Polecane posty

krl    0

Od wtorku ruszają pierwsze testy zawodników MotoGP w sezonie 2013 na torze Sepang. Zawodnicy CRT rozpoczęli już dziś sprawdzając nową elektronikę Magneti Marelli, jutro będą jeździć jednak na ECU poszczególnych producentów.

 

We wtorek dołączą zawodnicy MotoGP - wygląda na to, że na testach nie zabraknie nikogo - już czekam na efekty przesiadki VR na YAMAHĘ.

 

Dziś najszybszy był D. Petrucci ale czas jaki osiągnął był o ponad 2 sek gorszy od czasu z kwalifikacji w sezonie 2012 w pażdzierniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

Zaczeło się :D :D :D

 

Na godzinę 14:00 czasy wyglądają następująco:

 

1. Marc Marquez ESP Repsol Honda (RC213V) 2m 1.357s (Lap 41/42)

2. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory (YZR-M1) 2m 1.584s (30/31)

3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda (RC213V) 2m 1.658s (26/32)

4. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory (YZR-M1) 2m 1.742s (29/30)

5. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 2m 2.075s (19/39)

6. Alvaro Bautista ESP Honda Gresini (RC213V) 2m 2.237s (31/33)

7. Cal Crutchlow GBR Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 2m 2.283s (23/29)

8. Kosuke Akiyoshi JPN Honda Test Rider (RC213V) 2m 3.184s (33/43)

9. Katsuyuki Nakasuga JPN Yamaha Test Rider (YZR-M1) 2m 3.288s (11/30)

10. Nicky Hayden USA Ducati Team (GP13) 2m 3.336s (22/35)

11. Wataru Yoshikawa JPN Yamaha Test Rider (YZR-M1) 2m 3.456s (14/29)

12. Bradley Smith GBR Yamaha Factory (YZR-M1) 2m 3.736s (31/32)

13. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP13) 2m 3.937s (19/26)

14. Aleix Espargaro ESP Aspar (ART CRT) 2m 4.168s (28/38)

15. Randy De Puniet FRA Aspar (ART CRT) 2m 4.725s (36/37)

16. Ben Spies USA Pramac Racing (GP13) 2m 5.086s (19/21)

17. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (GP13) 2m 5.094s (18/29)

18. Takumi Takahashi JPN Honda Test Rider (RC213V) 2m 5.188s (31/34)

19. Karel Abraham CZE Cardion AB (ART CRT) 2m 5.956s (24/25)

20. Yonny Hernandez COL Paul Bird Motorsport (ART CRT) 2m 5.957s (21/27)

21. Hiroshi Aoyama JPN Avintia (FTR-Kawasaki CRT)* 2m 6.378s (21/23)

22. Bryan Staring AUS Honda Gresini (FTR-Honda CRT)* 2m 7.044s (33/34)

23. Hector Barbera ESP Avintia (FTR-Kawasaki CRT)* 2m 7.760s (12/24)

24. Lukas Pesek CZE IodaRacing (Suter-BMW CRT)* 2m 8.413s (18/18)

25. Claudio Corti ITA Forward (FTR-Kawasaki CRT)* 2m 8.655s (12/15)

26. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (ART CRT) 2m 8.912s (19/21)

27. Colin Edwards USA Forward (FTR-Kawasaki CRT)* 2m 9.512s (12/13)

 

Dla jasności trochę cyferek informacyjnych:

 

Oficjal rekordy torune Sepang w MotoGP:

Najlepsze czasy:

Pole Position

Jorge Lorenzo ESP Yamaha 2m 0.334s (2012)

Najlepszy czas w wyścigu:

Casey Stoner AUS Ducati 2m 2.108s (2007)

 

Najlepsze okrązenie w czasie testów przed sezonowych:

Casey Stoner AUS Honda 1m 59.607s (luty 2012)

 

Najszybsze okrazenie w czasie testów po sezonie:

Marc Marquez ESP Repsol Honda 2m 1.355s (Listopad 2012)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wygląda imponująco. Jak dla mnie to tak by mogła wyglądać tabela wyników na koniec sezonu....

Widać ze Marqez będzie walczył od samego początku. Liczę na to ze zadziwi wszystkich i juz w pierwszym wyścigu wskoczy na podium. Rossi widać odnalazł sie na yamasze i mam nadzieje wróci na szczyt nenkany przez Marqeza.

Zaczeło sie super!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

.....po czasach wstepnych widać , ze nam odpłyneli wszyscy. Rossiemu chyba TOP tez odjeżdza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

Muszę przyznać, że kompletnie nie widzę by Rossiemu odpływała czołówka – wręcz przeciwnie. Biorąc pod uwagę zmiany, które zaszły w motocyklach MotoGP na przełomie ostatnich dwóch lat – jazda Rossiego wskazuje nam jedno.

 

Rossi był, jest i będzie wielkim zawodnikiem nawet jeżeli nie sięgnie po tytuł – po dwóch latach stresu, walki z motocyklem i teamem wsiada na nowy dla siebie motocykl i już pierwszego dnia testów okazuje się być na czele stawki.

Do czołówki brakuje mu nie dwie sekundy jak rok wcześniej a 0,4sek. Pamiętajmy, że Rossi musi znaleźć na początek bazowe ustawienia – więc jego strata w tej sytuacji jest w mojej opinii zaskakująco mała.

 

Niestety też ten pierwszy dzień pokazuje, że Ducati nie tylko stoi w miejscu ale reszta poczyniła znaczny krok w przód – mam nadzieję, że jutro zgodnie z zapowiedzią Ducati zacznie stosować nowe rozwiązania przygotowane na sezon 2013.

 

W tym sezonie może też okazać się, że nie tylko dwa fabryczne zespoły są poza zasięgiem Ducati ale także te satelickie zwróćcie uwagę na Bradla, Crutchlowa czy Bautiste są naprawdę blisko.

Dalsza część testów powie nam znacznie więcej i mam nadzieję, że Ducati będzie bliżej. To wersja optymistyczna o realnej nie będę pisał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się że Vale szczytuje ;) bo dużo było gadania . Trza by chyba jednak Jamachę na czerwono przemalować bo nasze Ducati raczej w ciemnej <font color='red'>[desmo]</font> :cry: Znowu wszystko od nowa - testy , wjeżdżanie się i może drobnymi kroczkami w stronę podium .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Marquez przed Rossim :shock: ciekawy pierwszy dzień, ciekawe jak będzie dalej. Ducati niestety na poziomie zeszłorocznym :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sesja pierwsza zakończona o 18.00 . Martwi mnie Colin Edwrds - czym oni mu karzą się ścigać :roll:

 

Sepang MotoGP™ Official Test

MotoGP Sepang Test 2013

Session 1 as of 18:10 - 05/02/2013 - Local Time Analysis

Pos Rider Team Fastest lap Prev. Gap Lead. Gap Laps

1 PEDROSA, Dani Repsol Honda Team 2:01.157 48 / 49

2 LORENZO, Jorge Yamaha Factory Racing 2:01.165 0.008 57 / 58

3 MARQUEZ, Marc Repsol Honda Team 2:01.201 0.044 60 / 62

4 ROSSI, Valentino Yamaha Factory Racing 2:01.584 0.427 30 / 56

5 BRADL, Stefan LCR Honda MotoGP 2:01.789 0.632 43 / 59

6 CRUTCHLOW, Cal Monster Yamaha Tech 3 2:01.881 0.724 46 / 64

7 BAUTISTA, Alvaro Go & Fun Honda Gresini 2:01.981 0.824 52 / 59

8 NAKASUGA, Katsayuki Yamaha Factory 2:02.968 1.811 50 / 58

9 AKIYOSHI, Kosuke HRC Test Team 2:02.972 1.815 46 / 69

10 HAYDEN, Nicky Ducati Team 2:03.336 2.179 22 / 62

11 YOSHIKAWA, Wataru Yamaha Factory 2:03.456 2.299 14 / 46

12 SMITH, Bradley Monster Yamaha Tech 3 2:03.460 2.303 53 / 56

13 DOVIZIOSO, Andrea Ducati Team 2:03.535 2.378 35 / 48

14 ESPARGARO, Aleix Power Electronics Aspar 2:03.782 2.625 54 / 58

15 DE PUNIET, Randy Power Electronics Aspar 2:04.283 3.126 42 / 56

16 IANNONE, Andrea Energy T.I. Pramac Racing Team 2:04.500 3.343 53 / 57

17 SPIES, Ben Ignite Pramac Racing Team 2:05.086 3.929 19 / 21

18 TAKAHASHI, Takumi HRC Test Team 2:05.154 3.997 68 / 70

19 BARBERA, Hector Avintia Blusen 2:05.469 4.312 37 / 41

20 HERNANDEZ, Yonny Paul Bird Motorsport 2:05.656 4.499 39 / 50

21 ABRAHAM, Karel Cardion AB Motoracing 2:05.694 4.537 30 / 54

22 PETRUCCI, Danilo Came IodaRacing Project 2:05.753 4.596 27 / 29

23 AOYAMA, Hiroshi Avintia Blusens 2:05.919 4.762 47 / 48

24 CORTI, Claudio NGM Mobile Forward Racing 2:06.426 5.269 29 / 38

25 LAVERTY, Michael Paul Bird Motorsport 2:06.507 5.350 42 / 43

26 PESEK, Lukas Came IodaRacing Project 2:07.015 5.858 40 / 46

27 STARING, Bryan Go & Fun Honda Gresini 2:07.044 5.887 33 / 41

28 EDWARDS, Colin NGM Mobile Forward Racing Team 2:08.206 7.049 24 / 25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mnie to zastanawia

"Najlepszy czas w wyścigu:

Casey Stoner AUS Ducati 2m 2.108s (2007)"

kope lat mineło, wszyscy sie rozwijaja. Mówia, ze przy takiej technice rok to wiecznośc to jak nazwać 5 lat????????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0
Mnie to zastanawia

"Najlepszy czas w wyścigu:

Casey Stoner AUS Ducati 2m 2.108s (2007)"

kope lat mineło, wszyscy sie rozwijaja. Mówia, ze przy takiej technice rok to wiecznośc to jak nazwać 5 lat????????

 

 

Musisz pamiętać, że w między czasie zmieniła się pojemność motocykli a poza tym w Sepang z racji klimatu wyscigi często odbywają się podczas ulewnego deszczu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo cieszy mnie postawa Marca i Vale.

Krl masz moze gdzieś pod ręka czasy z testów 2012 i wyniki Haydena? Cos sie zmieniło?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0
Bardzo cieszy mnie postawa Marca i Vale.

Krl masz moze gdzieś pod ręka czasy z testów 2012 i wyniki Haydena? Cos sie zmieniło?

 

 

Oczywiście, że mam:

 

pierwszy dzień 28/02/12

 

N. Hayden - 2.03.132

 

dzień drugi 29/02/12

 

N.Hayden - 2.01.748

 

dzień trzeci 01/03/12

 

N.Hayden - 2.01.609

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

Pozwoliłem sobie na małe porównanie czasów z pierwszego dna testów w Sepang w roku 2012 i 2013, wyszło z tego całkiem ciekawe porównanie.

 

Największy postęp zrobił zawodnik testowy Hondy:

-

1-Kousuke Akiyoshi - poprawił swój czas o 4.191sek.

2-Stefan Bradl - poprawił swój czas o 1.879sek.

3-Alvaro Bautista - 0.888sek.

4-Dani Pedrosa - 0.846sek.

5-Valentino Rossi - 0.808sek.

Swoje czasy względem pierwszego dnia testów w sezonie 2012 poprawili także Jorge Lorenzo, Cal Crutchlow i Colin Edwords. Reszta stawki niestety wypada słabiej niż rok wcześniej a zawodnicy Ducati pogorszyli tempo o N.Hayden - 0.185sek. A.Dovizioso -0.784 a najgorzej w tym zestawieniu wypada Ben Spies, który jest wolniejszy o 2.852sek.

 

Zobaczymy co będzie się działo jutro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lepszego podsumowania testów w kwesti Ducati chyba nie ma na to co przedstawia ten obrazek......

post-320-1366039123,3209_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

Dovi w krótkim wywiadzie dla Motorismo powiedział, że Ducati to zupełnie inny motocykl niz Yamaha i na razie kompletnie nie rozumie co ten motocykl mówi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekawy co teraz bedą mówić wszyscy Ci ktorzy uważali ze Dovi zrewolucjonizuje Ducati. Kolejny raz miałem racje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Krencik zauważ ze sezon sie jeszcze nie zaczął więc jak Dovi miał cos poprawić w Duce skoro dopiero ma zamiar ja poznać.

Tak czy siak cała nadzieja w Audi bo jak widać po czasach Vale to motocykl jest problemem a nie driver.

A stoner był wyjątkiem potwierdzającym regułę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

Aktualnie czasy wyglądają następująco:

Zestawienie z Sepang ok godz. 14 dzień II

 

1 PEDROSA D.Repsol Honda Team2:00.549

2 LORENZO J.Yamaha Factory Racing+0.019

3 MARQUEZ M.Repsol Honda Team+0.254

4 ROSSI V.Yamaha Factory Racing+0.489

5 CRUTCHLOW C.Monster Yamaha Tech 3+0.762

6 BRADL S.LCR Honda MotoGP+0.820

7 BAUTISTA A.Go & Fun Honda Gresini+1.180

8 SMITH B.Monster Yamaha Tech 3+1.382

9 HAYDEN N.Ducati Team+1.561

10 DOVIZIOSO A.Ducati Team+1.830

11 AKIYOSHI K.HRC Test Team+1.977

12 NAKASUGA K.Yamaha Factory+2.152

13 SPIES B.Ignite Pramac Racing Team+2.453

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodzi na to ze Rossi jednak pamięta jak sie jeździ (w co nie watpilem) a Ducati ma tak mega zaawansowany technologicznie motocykl ze aż nie jeździ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

....no to do pracy. Jakby lepiej? Choc wiemy, ze czym dalej w las tym trudniej sie poprawia czasy :idea:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czasy się juz raczej nie poprawią bo zaczyna padać... Marqez rules !!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czasy się juz raczej nie poprawią bo zaczyna padać... Marqez rules !!!!

Mówie o naszych porównując wczoraj............

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

Testy w Sepang zakończone i jasno można powiedzieć, że pozycja Ducati u progu sezonu jest zła a nawet bardzo zła.

Z wypowiedzi zawodników wynika, że motocykl dręczą dokładnie te same przypadłości o których mówiono już od dwóch sezonów, Andrea powiedział, że motocykl zachowuje sie na tyle nie obliczalnie, że nie wie w którą stronę mają iść zmiany.

 

Ducati postanowiło w zeszłym roku pójść w stronę ewolucji jednak jak na razie droga ta okazuje się prowadzić donikąd.

A co gorsza widać, że ekipa z Bolonii jest kompletnie zdezorientowana – mogą świadczyć o tym wypowiedzi zarówno menadżerów odpowiedzialnych za projekt jak i samych zawodników.

Pierwszy raz zdarzyło się, że sam szef zespołu powiedział: „Aktualnie jesteśmy w czarnej dziurze i musimy szybko zastanowić się dokąd mamy zmierzać” – słowa te jasno świadczą o pełnej dezorientacji.

Faktycznie wyniki z Sepang nie napawają optymistycznie a wręcz przeciwnie ukazują pogłębiająca się przepaść o ile rok wcześniej zespół Ducati tracił do czołówki ok 1,5 sek. tak w tym roku strata powiększyła się do ponad 2 sek.

W dodatku Ducati jest już w zasięgu czołówki CRT a to można nazwać tylko i wyłącznie WELKĄ WPADKĄ.

 

Trudno w tej sytuacji coś wyrokować, trudno nawet coś analizować – jak widać problem z analizą mają nawet Panowie z Borgo Panigale.

 

W mojej opinii – ewolucja istniejącego projektu nie ma sensu. Motocykl został zaprojektowany jako zupełnie inna konstrukcja, bez ramy i próba diametralnej zmiany koncepcji nie wychodzi mu na dobre i to już od kilku lat.

 

Czas na radykalne zmiany, czas na radykalne decyzje, czas postawić nowy fundament i rozpocząć nowy projekt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.