Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
krl

Testy WSBK Philip Island 2013

Polecane posty

Kaz    0

Moja wersja jest troche pesymistyczna 1199 ma maly problem z frontend w porownaniu do 1098R .To szydlo wylazlo z wora juz podczas testow TB u nas bylo to samo w narodowych mistszostwach sezon 2012 ja sam odczulem to testujac Oba modele back to back . Musimy tez pamietac ze PI to tor preferowany dla Ducati ale rownierz to tor z dluga prosta wiec jesli 1199 nie nadrobi w zakretach to na prostej zostanie zjedzony -RSV,ZX,BMW itp .Wyglada ze Carlos bedzie mial pelne rence roboty a szczegolnie przedramiona.Czas pokaze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
...no ta jak Badovini nie zaskoczy to wzorem motoGp zostaje nam jeden zawodnik w stawce liczący sie. Liczacy sie to zobaczymy, jeszcze Sykes musi wrócić.....1'30"882 do czasów z przed dwóch lat tez mamy kawałek.

 

 

Należy pamiętać, że tor Phillip Island mieści się w bardzo specyficznym miejscu nad samym brzegiem oceanu co powoduje, że bardzo często wieje tam wiatr o prędkości powyżej 60km/h.

Ma to bardzo duży wpływ na uzyskiwane czasy i to jest właśnie przyczyna i powód dla którego nie co roku poprawiane są rekordy toru zarówno w MotoGP jak i WSBK.

 

Tak więc nie sugerowałbym się bardzo czasem uzyskanym przez Carlosa w sezonie 2011 - były wtedy wyjątkowo sprzyjające warunki.

Oczywiście może się zdarzyć w tym roku także sprzyjająca pogoda a wtedy rekord będzie pobity. Jak na razie jest wyjątkowo ciepło i wiatr o prędkości jedynie 28km/h

Rekord jest wazny, ale Carlos na te chwile jest mocno poza podium, co na 1198 sie nie zdarzało na tym torze. i czy to byl pierwszy czy przedpierwszy dzien testów. No, ale jak mówisz: nowy motocykl, nowe wszystko. Ścigałes sie i wiesz co mówisz, reszta gdacze....

Więc trzymam cie za slowo Krl!!!

 

Każdy ma prawo wypowiadać się w dowolnym wątku i nie powinien być za to obrażany przez innych...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

Pierwsze oficjalne testy już za nami i można jasno napisać, że pierwszej rundy WSBK która rozpoczyna się w piątek możemy oczekiwać ze spokojem - Ducati jest w czołówce.

 

Czasy z drugiego dnia testów (wtorek)

 

1. Carlos Checa ESP Alstare Ducati 1199 R 1m 31.059s

2. Marco Melandri ITA BMW GoldBet S1000RR HP4 1m 31.237s

3. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R 1m 31.261s

4. Michel Fabrizio ITA Red Devils Roma Aprilia RSV4 1m 31.350s

5. Jonathan Rea GBR Pata Honda CBR1000RR 1m 31.356s

6. Leon Haslam GBR Pata Honda CBR1000RR 1m 31.549s

7. Davide Giugliano ITA Althea Aprilia RSV4 1m 31.640s

8. Sylvain Guintoli FRA Aprilia Racing RSV4 1m 31.658s

8. Eugene Laverty IRL Aprilia Racing RSV4 1m 31.712s

9. Leon Camier GBR Fixi Crescent Suzuki GSX-R1000 1m 31.814s

10. Jules Cluzel FRA Fixi Crescent Suzuki GSX-R1000 1m 32.044s

11. Chaz Davies GBR BMW GoldBet S1000RR HP4 1m 32.102s

12. Glenn Allerton AUS Next Gen BMW S1000RR 1m 32.159s

13. Jamie Stauffer AUS Honda Racing CBR1000RR 1m 32.255s

14. Loris Baz FRA Kawasaki Racing ZX-10R 1m 32.625s

15. Vittorio Iannuzzo ITA Grillini Dentalmatic BMW S1000RR 1m 32.880s

16. Federico Sandi ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R 1m 32.964s

17. Ivan Clementi ITA HTM Racing BMW S1000RR 1m 33.293s

18. Alexander Lundh SWE Pedercini Kawasaki ZX-10R 1m 53.447s

19. Ayrton Badovini ITA Alstare Ducati 1199 R 1m 33.686s

 

 

Czasy łączone:

 

1. Carlos Checa ESP Alstare Ducati 1199 R 1m 31.059s

2. Marco Melandri ITA BMW GoldBet S1000RR HP4 1m 31.237s

3. Leon Camier GBR Fixi Crescent Suzuki GSX-R1000 1m 31.243s

4. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R 1m 31.261s

5. Michel Fabrizio ITA Red Devils Roma Aprilia RSV4 1m 31.350s

6. Jonathan Rea GBR Pata Honda CBR1000RR 1m 31.356s

7. Leon Haslam GBR Pata Honda CBR1000RR 1m 31.396s

8. Eugene Laverty IRL Aprilia Racing RSV4 1m 31.452s

9. Davide Giugliano ITA Althea Aprilia RSV4 1m 31.640s

10. Sylvain Guintoli FRA Aprilia Racing RSV4 1m 31.658s

11. Jules Cluzel FRA Fixi Crescent Suzuki GSX-R1000 1m 32.044s

12. Chaz Davies GBR BMW GoldBet S1000RR HP4 1m 32.077s

13. Glenn Allerton AUS Next Gen BMW S1000RR 1m 32.159s

14. Jamie Stauffer AUS Honda Racing CBR1000RR 1m 32.231s

15. Loris Baz FRA Kawasaki Racing ZX-10R 1m 32.625s

16. Ivan Clementi ITA HTM Racing BMW S1000RR 1m 32.789s

17. Vittorio Iannuzzo ITA Grillini Dentalmatic BMW S1000RR 1m 32.880s

18. Federico Sandi ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R 1m 32.964s

19. Alexander Lundh SWE Pedercini Kawasaki ZX-10R 1m 33.447s

20. Max Neukirchner GER MR Ducati 1199 R 1m 33.541s

21. Ayrton Badovini ITA Alstare Ducati 1199 R 1m 33.686s

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ależ miło się na to patrzy :) Lider się po chorobie budzi . Ciekawe , Ayrton 2,5 sek. straty do lidera a jechał już lepiej . Może jakaś blokada jakaś po wypadku w testach :roll:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pierwsze oficjalne testy już za nami i można jasno napisać, że pierwszej rundy WSBK która rozpoczyna się w piątek możemy oczekiwać ze spokojem - Ducati jest w czołówce.

 

Czasy z drugiego dnia testów (wtorek)

 

1. Carlos Checa ESP Alstare Ducati 1199 R 1m 31.059s

2. Marco Melandri ITA BMW GoldBet S1000RR HP4 1m 31.237s

3. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R 1m 31.261s

4. Michel Fabrizio ITA Red Devils Roma Aprilia RSV4 1m 31.350s

5. Jonathan Rea GBR Pata Honda CBR1000RR 1m 31.356s

6. Leon Haslam GBR Pata Honda CBR1000RR 1m 31.549s

7. Davide Giugliano ITA Althea Aprilia RSV4 1m 31.640s

8. Sylvain Guintoli FRA Aprilia Racing RSV4 1m 31.658s

8. Eugene Laverty IRL Aprilia Racing RSV4 1m 31.712s

9. Leon Camier GBR Fixi Crescent Suzuki GSX-R1000 1m 31.814s

10. Jules Cluzel FRA Fixi Crescent Suzuki GSX-R1000 1m 32.044s

11. Chaz Davies GBR BMW GoldBet S1000RR HP4 1m 32.102s

12. Glenn Allerton AUS Next Gen BMW S1000RR 1m 32.159s

13. Jamie Stauffer AUS Honda Racing CBR1000RR 1m 32.255s

14. Loris Baz FRA Kawasaki Racing ZX-10R 1m 32.625s

15. Vittorio Iannuzzo ITA Grillini Dentalmatic BMW S1000RR 1m 32.880s

16. Federico Sandi ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R 1m 32.964s

17. Ivan Clementi ITA HTM Racing BMW S1000RR 1m 33.293s

18. Alexander Lundh SWE Pedercini Kawasaki ZX-10R 1m 53.447s

19. Ayrton Badovini ITA Alstare Ducati 1199 R 1m 33.686s

 

 

Czasy łączone:

 

1. Carlos Checa ESP Alstare Ducati 1199 R 1m 31.059s

2. Marco Melandri ITA BMW GoldBet S1000RR HP4 1m 31.237s

3. Leon Camier GBR Fixi Crescent Suzuki GSX-R1000 1m 31.243s

4. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R 1m 31.261s

5. Michel Fabrizio ITA Red Devils Roma Aprilia RSV4 1m 31.350s

6. Jonathan Rea GBR Pata Honda CBR1000RR 1m 31.356s

7. Leon Haslam GBR Pata Honda CBR1000RR 1m 31.396s

8. Eugene Laverty IRL Aprilia Racing RSV4 1m 31.452s

9. Davide Giugliano ITA Althea Aprilia RSV4 1m 31.640s

10. Sylvain Guintoli FRA Aprilia Racing RSV4 1m 31.658s

11. Jules Cluzel FRA Fixi Crescent Suzuki GSX-R1000 1m 32.044s

12. Chaz Davies GBR BMW GoldBet S1000RR HP4 1m 32.077s

13. Glenn Allerton AUS Next Gen BMW S1000RR 1m 32.159s

14. Jamie Stauffer AUS Honda Racing CBR1000RR 1m 32.231s

15. Loris Baz FRA Kawasaki Racing ZX-10R 1m 32.625s

16. Ivan Clementi ITA HTM Racing BMW S1000RR 1m 32.789s

17. Vittorio Iannuzzo ITA Grillini Dentalmatic BMW S1000RR 1m 32.880s

18. Federico Sandi ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R 1m 32.964s

19. Alexander Lundh SWE Pedercini Kawasaki ZX-10R 1m 33.447s

20. Max Neukirchner GER MR Ducati 1199 R 1m 33.541s

21. Ayrton Badovini ITA Alstare Ducati 1199 R 1m 33.686s

 

Super, wiara czyni cuda ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kaz mógłbys w prktyce opisać co siedzialo z motocyklem mówiąc " frontend"? Czy 11 tego wogóle nie miała?

No to Krl kamień z serca , co?

To dobry prognostyk. Jest Carlos w tym samym miejscu co 11 na tym torze. Krl mówił mi, ze były problemy z V max w porównaniu do innych, ale sie poprawiło..... oby sie okazało, ze jest to konstrukcja znowu przełomowa na długie lata w czasie tego sezonu i nabywania doswidczeń i danych!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niedzielne wyścigi na żywo pokaże Eurosport. Start pierwszego wyścigu World Superbike o godzinie 2:00. Wyścig Supersportów o 3:30, a drugi wyścig Superbike’ów o 5:30.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

Jak widzę motocykl z numerem 21 to mocniej bije mi serce. Choć zybko zaraz dochodzi do mnie, że to nie ten motocykl i nie ten zawodnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Carlos jest znowu na czele stawki ponieważ pozbył się problemu niedogrzanych opon ;) . Robi się gorąco , już nie mogę się wyścigu doczekać -to taki pierwszy syndrom wiosny .

post-392-1366039146,737_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kaz    0
Kaz mógłbys w prktyce opisać co siedzialo z motocyklem mówiąc " frontend"? Czy 11 tego wogóle nie miała?

No to Krl kamień z serca , co?

To dobry prognostyk. Jest Carlos w tym samym miejscu co 11 na tym torze. Krl mówił mi, ze były problemy z V max w porównaniu do innych, ale sie poprawiło..... oby sie okazało, ze jest to konstrukcja znowu przełomowa na długie lata w czasie tego sezonu i nabywania doswidczeń i danych!!!!

Franz,frontend tutaj chodzi o pszednie zawieszenie tz.mocowanie widelca do ramy.Problem jest ze 1199 nie ma ramy ten nowy concept jest na desmosedici GP ale jesli spytasz Vale o jego opinje to nie jest ona pozytywna . Jak wiesz motor steruje tylnym kolem ale pszednie kolo uzywane jest jako podporka(powiecmy)tzn jesli podpora nie jest stabilna to motor upada w srtone skretu w zakrecie prawym na prawa strone itd.Mocowanie widelca w 1199 jest pszez airbox zrobiony ze stopu aluminum do silnika tzn. Mamy tutaj dodatkowe zlacze( cos jak autobus pszegubowy) w zwiazku z tym nie jest tak stabilna jak concepcja ramy .TB & VR odczuli to blyskawicznie powiecmy ze nie jest to tragedja ale odbiera confidencje zauwaz 90% wylozen Vale to byly frontend slaidy.Jako inny exp.Ramiona czlowieka nie sa mocowane do zeber lecz do kregoslupa.Z czasem bezramowy concept napewno wypsze ramowy I Ducati moze bedzie najlepszy ale Vale powiedzial ze krolikiem doswiadczalnym nie bedzie.Good luck Carlos viva Ducati .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kaz    0
Jak widzę motocykl z numerem 21 to mocniej bije mi serce. Choć zybko zaraz dochodzi do mnie, że to nie ten motocykl i nie ten zawodnik.

Hej,krl cos na wspomnienia ten picks. z ostatniej imprezy z Troyem u nas, zabawa byla nie do zapomnienia w faktory do dzisiaj wspominaja.

post-2130-1366039149,3975_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kaz    0
Pozytywnie zazdroszczę

Hej,man 748 na tym spszecie zaczolem sie scigac na ducati cieszko bylo z japsami 600cc ale moto nadal ikon i zawsze bedzie,poszukam picks to ci wysle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Super dzięki. Niestety z bólem serca bede musiał sie z nim rozstać.

 

Co do testów to cieszy mnie ze CC odnalazł z mechanikami właściwe nastawy w tak krótkim czasie. Przecież to zupełnie nowa konstrukcja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

Co prawda nie jest to do końca miejsce na taki tekst ale pytanie padło przy okazji testów i odpowiedzi co to jest frontend - więc umieszczam to tutaj - w końcu to mój wątem więc chyba mogę ;) :lol:

 

Z technicznego punktu widzenia nie ma większego znaczenia czy mamy do czynienia z ramą skorupową czy klasyczną. Nikt nie udowodnił, że bezpośrednią przyczyną braku czucia przodu motocykla, który zgłaszali i zgłaszają zawodnicy dosiadający w MotoGP- Desmosedici to wynik braku klasycznej ramy.

 

Dowodem na to może być fakt, iż zastosowanie klasycznej ramy w Desmosedici nie zmieniło tej sytuacji a wręcz ją pogorszyło i wciąż zawodnicy narzekają na brak czucia przodu motocykla a rama jest w klasycznej formie.

 

W dodatku problem został zauważony przez speców z firmy Ohlins, którzy twierdzą, że po badaniach przeprowadzonych w laboratorium na motocyklu z klasyczną ramą i takim bez ramy w klasycznej formie. Zauważono znacznie większe drgania w tym który ramy nie posiada. Oznacza to, że rama przejmuje część napięć i mikro drgań a motocykl bez ramy jest sztywniejszy ( to pozytytywny efekt ) niestety ma to też negatywne skutki. Wszystkie nie pożądane efekty są przenoszone dalej.

Ohlins zapowiedział, że rozpoczyna pracę nad specjalnym zawieszeniem dedykowanym do motocykli bez ramy w klasycznym rozumieniu.

 

Ciekawą teorię ma w tej sprawie Pan Furosawa - (człowiek który zaprojektował i rozwinął koncept Yamaha M1).

Otóż ten Pan twierdzi, że większość problemów z czymś co jest opisywane jako frontend wynika z coraz sztywniejszych ram i pozostałych podzespołów zawieszenia oraz opon które także od czasu wprowadzenia Bridgestonów są znacznie sztywniejsze dając efekt mniejszego czucia. Jest to wynik postępu technologicznego materiały są coraz lepsze i pozwalają na tworzenie coraz sztywniejszych podzespołów dzięki temu niwelowany jest wpływ pewnych sił na zachowanie motocykla podczas fazy hamowania i wchodzenia w łuk oraz jego przyspieszania.

 

Tu pojawiają się podstawowe zagadnienia, które niestety wzajemnie się wykluczają - przy wychodzenie z łuku i przyspieszaniu motocykl powinien być możliwie sztywny jako całość by się nie wyginał i nie poddawał siłą skręcającym dając możliwość pracy tylnemu amortyzatorowi. Natomiast przy wchodzeniu w łuk i wytracaniu szybkości aż taka sztywność (zaznaczam słowo "aż") nie jest potrzebna a wręcz nie wskazana - właśnie ze względu na utratę czucia podłoża. Jeżeli zrobilibyśmy eksperyment polegający na położeniu na asfalt elementu powiedzmy o wysokości 1 metra i wadze 50 kg to jak będzie on wykonany z bardzo sztywnego materiału będzie łatwiejszy do przesunięcia niż coś co poddaje się naciskowi i zaczyna wyginać, odkształcać się przejmując siłę pchającą. Właśnie tak jest z hamowaniem zbyt duża sztywność powoduje uślizgi a te w czasie hamowania nie są pożądane. Podobno wprowadzenie tylnego hamulca lubwystawianie nogi niweluje te niepożadane efekty w jakimś stopniu.

 

Furosawa - twierdzi, że na przełomie pięciu lat radykalnie zmieniło się podejście projektantów dotyczące aspektu sztywności ram i innych podzespołów motocykla.

 

Podobno na początku MotoGP a więc motocykli o poj. 1000cc wszyscy skupiali się na podnoszeniu sztywności ramy i elementów podwozia, ostatnimi czasy jest inaczej. Wszyscy starają się osiągnąć pewien kompromis miedzy sztywnością a elastycznością, która także powinna mieć miejsce ponieważ im motocykl sztywniejszy tym trudniejszy do kontroli w fazie granicznej.

 

Tu, Furosawa odnosi się do konstrukcji Ducati - które jak twierdzi są przyszłością i zapewne będą miały zastosowanie w większości motocykli za jakiś czas.

Problemem jednak tych konstrukcji jest jeszcze większa sztywność, wynikająca z eliminowania z nich kolejnych elementów stanowiących punkty mocowań a te są zawsze narażone na siły skręcające itd,itp. Należy więc wprowadzać do tych konstrukcji takie podzespoły by kompensować nie pożądane siły a to raz podnosi koszty a dwa wymaga jeszcze wiele nauki i czasu. Jednak krok został już poczyniony i według Furosawy jest to krok w dobrą stronę.

 

Podstawowym problemem takiej konstrukcja jest sztywność która powoduje, że w skrajnych warunkach kierowca otrzymuje mniej informacji dotyczących tego co się dzieje na styku opona – asfalt a w dodatku na cała konstrukcje są przenoszone inne nie pożądane efekty – jak choćby wibracje.

Ale jak twierdzi Furosawa to nie jest kwestia samego motocykla a raczej kierowcy, który musi nauczyć się odbierać inne sygnały od motocykla.

Tyle w teorii i wyczytanych artykułach. Teraz wróćmy do konkretów i faktów.

 

Wiem, że jest to wracanie do jednostki ale Casey Stoner nigdy nie narzekał na brak czucia przodu lub jak kto woli nie było to dla niego takim problemem jak dla innych zawodników. Trzeba jasno też powiedzieć, że znacznie większy problem z tym zjawiskiem miał w Hondzie gdzie sam Livio Suppo powiedział, że wieczne narzekanie Stonera na frontend wywołało skutek w którym pozostali zawodnicy dosiadający Hondy nagle zaczęli mieć z tym problem (czyżby siła sugestii?). W Desmosedici przeciwnie Stoner narzekał na tył motocykla przy wyjściach z zakrętu. Twierdził, że motocykl kompletnie nie daje informacji co się z nim dzieje (może nawet i dobrze bo patrzenie jak wychodzi z łuków bokami było fantastyczne).

W wyniku tych narzekań wprowadzono wahacz z carbonu - jak wszystkim wiadomo jest to materiał o znacznie większej wytrzymałości niż metale a przy tym pozwala na wielokrotnie większą elastyczność i co ważne niweluje drgania zachowuje się jak amortyzator.

 

Stoner twierdzi, że cały problem Ducati rozpoczął się w momencie pojawienia się nowej opony Bridgestona, która absolutnie nie idzie w parze z konstrukcją Desmosedici.

 

Moim zdaniem problemem jest "nowe" coś czego nie znamy i nie rozumiemy, będzie to wymagało nauki i zrozumienia a człowiek lubi się przyzwyczajać i wszystko co nie odpowiada zakodowanym w głowie parametrom jest traktowane jako wrogie, nie chciane, inne etc.

Carlos, na Twitterze napisał, że sam jest zaskoczony zachowaniem Panigale i czasami jaki uzyskał.

Dodał, że jest przekonany o znacznie większych możliwościach tego motocykla, które jednak wymagają zrozumienia i nauczenia się tej konstrukcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kaz    0

No I mamy nastepne pogiete Panigale,lepsza pszyczepnosc toru PI zmusza do wiekszych predkosci jazdy w zakretach i chlopaki sie wysypuja Tommy,Carlos.itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.