krl 0 Napisano Luty 22, 2013 Czas na kilka informacji z paddocku WSBK. Podczas konferencji rozpoczynającej tegoroczny cykl zmagań, można było dowiedzieć się wielu ciekawych informacji. Dotyczących nie tylko sezonu 2013 ale także przyszłości WSBK – to jednak pozwolę sobie odłożyć na później. Skupię się na tym co okazało się być naprawdę ciekawe a dodatkowo dotyczy zespołu Alstar Ducati F. Batta, opowiedział o planach i samym motocyklu i tu pojawiły się wyjątkowo ciekawe stwierdzenia ze strony szefa zespołu. Batta, stwierdził, że pierwszy raz w historii pracy z różnymi fabrykami w czasie kierowania przez niego zespołami startującymi w WSBK i SSP ma do czynienia z motocyklem i tu uwaga „który jest tak blisko motocykla seryjnego”. Oczywiście potwierdza, że wiele jego elementów jest innych od tych montowanych w motocyklu fabrycznym ale jest to wynik nie tyle konieczności co przystosowania go do walki na poziomie pozostałych marek na torze. Jako ciekawostkę Batta podaje, że w zasadzie pod względem mechanicznym silnik jest identyczny z silnikiem seryjnym Panigale R!!!, kolejnym punktem jest szkielet motocykla a więc część ramy i wahacz, który także bezpośrednio pochodzi z modelu seryjnego. Oczywiście zmieniono zawieszenie ale to rzecz oczywista w tej klasie, zmieniono także układ chłodzenia co także jest oczywiste przy tak radykalnym wykorzystaniu motocykla, zmieniono elektronikę sterującą i hamulce. Koła a nawet tylna rama pozostały oryginalne!!!. Faktycznie pozwala to na stwierdzenie, że w stawce motocykli startujących w WSBK – Ducati 1199 Panigale RS jest najbardziej zbliżonym motocyklem do seryjnie produkowanej maszyny. Dziennikarze natychmiast zadali pytanie – dlaczego Ducati w takiej sytuacji karze sobie płacić za model Ducati 1199RS 80000 funtów lub jak kto woli ok 135 000 euro. Jak powiedział Batta to koszt pakietu w skład którego wchodzi wiele części zapasowych i wyjątkowe rozwiązania techniczne. Podczas konferencji padło także pytanie dotyczące trwałości nowej konstrukcji? F.Batta w ramach odpowiedzi zacytował słowa Mistrza Świata z sezonu 2012 Maxa Biaggi, który podczas testów z początku tygodnia powiedział: „ podobno Panigale miało rozpaść się przy pierwszym kontakcie z asfaltem a Badovini próbuje je zniszczyć przy każdym wyjedzie i wciąż ten motocykl nadaje się do jazdy”. Tyle ciekawostek z okolic toru, teraz kilka zdjęć Ducati 1199RS Carlosa: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach