Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Juan

Stopień zużycia pasków rozrządu

Polecane posty

Witam,

 

Zastanawiam się czy na podstawie wyglądu paska rozrządu można określić jego zużycie i ewentualną konieczność wymiany?

 

Kupiłem M620 i.e. z przebiegiem prawie 40 tysięcy km i nie wiem kiedy i czy w ogóle były wymieniane. Po numerach wydają się być oryginalne.

 

Co myślicie?

 

post-88355-0-00606000-1375732217_thumb.jpg

post-88355-0-47408000-1375732283_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie znam ale do swojego zamówiłem nowe, koszt "zjadliwy" a pewny jestem ze mi nie strzeli gdzieś po drodze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niemożliwe jest ocenienie stanu pasków po wyglądzie. Niewiedza na temat historii serwisowej powinna się równać wymianie na nowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie "strzelenia" paska - zdarzają się takie przypadki przy rozrządzie Desmo? Pasek jest mniej obciążony bo nie musi pokonywać siły sprężyny przy otwieraniu zaworów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Paski wymienia się co 20 tys km lub co 2 lata.

Nie wiesz - wymień.

Tak, jak pisze Czapek - koszt zakupu znacznie niższy niż kapitalny remont lub wymiana silnika. ;)

Do M620 ile kosztuje jeden pasek ? 100-150 zł ?

Do mojego 260-270/szt. Ale to i tak taniej niż ewentualny strzał w rozrząd.

 

Edit:

Theo zdążył przede mną ;)

Widzę, że "znasz się lepiej" w temacie obciążeń paska - po co więc pytania ?

Znasz się = rób "po swojemu", a nie wg zaleceń Ducati. 

U nas nie słyszałem, żeby komuś pasek strzelił. Może dlatego, że robimy wymiany, jak fabryka kazała. ;)

Edytowano przez bialy114

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pęknięcie paska jest rzadkie, najczęstrzą usterką jest wyrwanie zębów paska, co wiąże się oczywiście z poważną usterką silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pytam, bo liczyłem na odpowiedź typu: "super stan paska, ma pewnie z 5 tysięcy dopiero, nie wymieniaj" ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 "super stan paska, ma pewnie z 5 tysięcy dopiero, nie wymieniaj" ;)

 

OK - super stan paska, przebieg góra 5 tys. Założony w 2003 roku.  :mrgreen:

 

Co 20 tys. km lub CO 2 LATA !!!

 

Nie bądź Pan rura i nie pękaj Pan.

Trza robić, żeby potem się cieszyć bezawaryjną jazdą. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Paski już zamówiłem na aukcji i zdaje się że właśnie u forumowicza plpt :)

 

A jak jest z dostępnością napinaczy, tylko w serwisie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.