Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
plpt

LPT 001-3/4

Polecane posty

Narodził się pomysł zrobienia jakiegoś lekkiego motocykla sportowo-klasycznego. 

O ile zabrzmiało to na początku cukierkowo, 748 lekkie niestety nie jest ;)

 

Tak więc zanabyłem drogą kupna 748, które już zostało bezczelnie pozbawione swojej silnej strony wizualnej kosztem mojej koncepcji rodem z najciemniejszych stron umysłu Bartona czytającego dzieciom bajkę na dobranoc.

 

Jako że koncepcja "bezwagowego klasycznego zapier*alacza" jest znana już z Hiszpanii ( na dzień dzisiejszy Francji?), pociągnę ten rytm i zagram w nim na swoich instrumentach warsztatowych - a tekstem tej piosenki jest RADICALIZACJA  :)

 

Na razie zacząłem skutecznie dekompletować sprzęta, żeby potem się zastanawiać "gdzie ja to dałem" - bez tej gry każdy projekt by upadł  :D

 

Tak więc cel jest super prosty - ma mi się /ciach/ podobać !   :)

 

TL;DR: kupiłem se motocykl i wywale z niego co się da, wstawie jakieś dziwne elementy z innych motocykli i będzie fajny.

 

Sezon na 


 

- "jak w radicalu/cafe/lodówce/" 

- "no ładnie żeś to drutem związał"

- "nie muszę Ci mówić że chyba skopiowałeś to z xyz"

- "dobrze że wiesz, że wygląda to jak w..."

- "a tutaj na tym zdjęciu też..."

- "a wsadź se w [desmo]* tą Twoją kosiarkę" 

 

uważam za otwarty !! :D

 

e99c39fe945daed5gen.jpg

Edytowano przez Moderator-4
30b

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie no, leży obok z lagami. 

Gorzej się felgi maluje z kołem na moto ( o ramie nie wspominając ;) )

Edytowano przez plpt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest piękny -  ic bjutyful  :razz:  :mrgreen:

Gdzieś pan trzymał ten stojak - ja ja go nie widział ostatnio ?  :roll: Dobra rzecz .

Przyjadę czasami coś podpatrzeć  - powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

SVła na stojaku mieszkała - zmieniłem mocowanie i tera ducat mieszka, ale nie kombinowałem z toczeniem specjalnych wkładek do ramy blokowanych bolcem przed przewróceniem więc zabezpieczyłem pasem. Wiesz, taka podórba Bursiga, tylko że żaden burig nie umiał dźwigać sv, a mój potrafi i to i to ;) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba było kupić to a swego zostawić w oryginale...ciach......

oferty umieszczamy w garażu

 

 

 

Moto nie moje, proszę nie pytać o szczegóły hahahhaha...... :mrgreen:

Pozdr. J-999

Edytowano przez Moderator004
realizacja zgłoszenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powoli się dzieje - połau a sztyjc do przodku ! 

Leci do mnie całkiem fajny bak z pompą paliwa ( jeszcze nie wiem po co mi ona, no ale może jakąś hybrydę poskładam ! ):

f5ff7848a7d115db.jpg

 

Na dodatek sprowadziłem z Australi specjalne filtry powietrza do 748, na razie tylko przymiarka bez przepustnic, ale będzie ogień: 

7f2ccf81653efb8c.jpg

 

 

...no dobra, to są pokrowce na piwo w butelce ALE Z AUSTRALIIIII!11!!! służą jako zabezpieczenie, żeby mi tam jakiegoś kota nie wciągnęło.

 

Z bliskiego zachodu przyjdzie mi jeszcze pewien jajcowaty reflektor znany z tego że jest w 96% streetfighterów ducati, czyli "V-ROD bad madafaka headlight"

 

Ze stojaka z wiadomych względów musiałem sprzęt przewiesić na czas ściągania wahacza:

6f7c868951a0e47d.jpg

 

Aktualnie wszystko jest już w maku.

Projektuję sobie jakiś Spin Doctor dla silnika, ponieważ nie ma lipy ! (moje nazwisko może świadczyć inaczej ;P). Wycinany plazmą, szmery bajery...uchwyt będzie wkładany do mojego aktualnego stojaka i będzie sobie można kręcić silnikiem i gonić się z nim po garażu... 

 

Cytując klasyka - "krążownik z masła znów nabiera kształtów".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No , no ,no . Ogólny projekt w główce już jest?  Złota kratownica . Bak  w  fajnych kolorach. ,,Anstralijskie " pokrowce zajefajne. Dalej ,dalej Pawełku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

A gdzie Ty wsadzisz ten komputer, to chyba P8, ma to wielkość peceta, miałem kiedyś podobnych rozmiarów pentium 200mmx :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No jest kawałek wieprza ( chyba 16M mie sie zdo). Stelaż pod zadupek będzie m nowy i dostosowany aby go schować - za kierowcą, pod zadupkiem. Kusi mnie żeby zrobić amelinowy :D

 

To jest taka kolba, że jak przekręcisz kluczyk to się delektujesz dźwiękiem: 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pytanie mom szybkie co do tej pompy paliwa... 

 

Z regulatorem ciśnienia paliwa - wejdzie mi pompa którą dostałem z bakiem 999 ?

 

Jakoś te baki z 999 do innych sprzętów ludzie montują, tylko zastanawiam się jak obchodzą tą kwestie.

 

Doszukałem że ciśnienie w 748 to 42-45, a w 999 43-49. Może nie regulować takiej różnicy dodatkowym urządzeniem, tylko od razu bić do ECU z dostrajaniem ( i tak trzeba, bo układ wydechowy się troszkę zmieni...) ? Tutaj chciałbym uniknąć dłubania w baku/pompach... ;)

Edytowano przez plpt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

po co ty chcesz wogóle pompe ruszać??? :wtf: ona jest dobrana z zapasem już przez producenta. Co z tego że dolejesz paliwa , jak i tak silnik nie bedzie w stanie tego przeplaić???

Robiłem juz mocna dłubniete motocykle i nigdy nie było problemu z pompami... Takie rzeczy robi sie w moto w których dokładasz turbo...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja nie chce pompy właśnie ruszać ! :) 

 

W baku z 748 znajduje się "duża" pompa.

W 999 jest ona "mała".

Wyglądają inaczej, wtyczki te same, ciśnienia podobne - chce uniknąć kombinowania z wsadzaniem pompy z 748 do baku 999, i teraz już wiem, że nie mam się czego obawiać, tylko używać tej pompy z 999 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A takie mom flizy w piewnicy: 

 

4b0fac9689bc4.jpg

f801951495ff7.jpg

 

:)

 

Z baku zabawa ze srywaniem lakieru niestety przednia - mimo mocnych środków (scansol to nie mocny środek ;) ) i tak idzie opornie, ale już mięso widać !

 

Zastanawiam się nad mocowaniem reflektora - czy korzystać z org. "daszka" czy jednak coś wymyślić... daszek mi się nie chce komponować z zegarem :/

 

Trochę tajlów sprzedałem, masa części jeszcze do kupienia - wiecie, musze wygrzebać kataloga z bonprixu i biżuterię pozamawiać, bo mimo tego że nie wiem czy kiedykolwiek sprzęta złożę, to musza się poasić jakie to mom gryfne!

 

Następny krok - zaprojektowanie "spin doctora" ! :D potem plazma, spawacz i "PANIE, WIĘCEJ PAN TU Z TAKIMI PIERDOŁAMI NIE PRZYCHODŹ"... ;)

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak to oryginalny lakier to tak to juz jest, pamietam jak sciagalem ze swojej ramy  - ło matko jedyno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A takie mom flizy w piewnicy: 

 

4b0fac9689bc4.jpg

f801951495ff7.jpg

 

:)

 

Z baku zabawa ze srywaniem lakieru niestety przednia - mimo mocnych środków (scansol to nie mocny środek ;) ) i tak idzie opornie, ale już mięso widać !

 

Zastanawiam się nad mocowaniem reflektora - czy korzystać z org. "daszka" czy jednak coś wymyślić... daszek mi się nie chce komponować z zegarem :/

 

Trochę tajlów sprzedałem, masa części jeszcze do kupienia - wiecie, musze wygrzebać kataloga z bonprixu i biżuterię pozamawiać, bo mimo tego że nie wiem czy kiedykolwiek sprzęta złożę, to musza się poasić jakie to mom gryfne!

 

Następny krok - zaprojektowanie "spin doctora" ! :D potem plazma, spawacz i "PANIE, WIĘCEJ PAN TU Z TAKIMI PIERDOŁAMI NIE PRZYCHODŹ"... ;)

Kurka rurka, normalnie moim idolem jesteś :D

I jeszcze plazmę będziesz miał zamontowaną, nie za duze opory wiatru będą przy 42 calach :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i kolejny krok do przodu. 

Obrotny lekarz na silnik wycięty i pospawany - pomalować jeszcze trza, ale to drugorzędna kwestia. 

f4be15638acf5.jpg

 

...i hulanoga się jeszcze na zdjęcie złapała... :D

 

9tkowy bak też już powoli sklepany na koncu (pod zicem), aby nie przyjść za wysoko z siedzeniem. Jedynie co pozostanie, to trochę bardziej wyprostowana pozycja ze względu na krótszy bak niż z 748 - coś jak różnica pomiędzy stf a 10tką czy 8ką. Przesunie się przez to nieznacznie środek ciężkości do przodu, ale to w przypadku kiedy będę jeździć z jajcami w baku - i tak jest jeszcze kwestia zmiany środka ciężkości w momencie wywalenia tłumików, dupnego akumulatora, stelaża i całej reszty drobiazgów. 

 

... no dobra: tak na prawdę nie będzie mi to przeszkadzać. Chciałem żebyście pomyśleli że niby tak dobrze jeżdżę że każdy milimentr na baku poczuję :D

 

Niemniej jednak obstaję przy tezie, że krążownik z masła znów nabiera kształtów :D

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ściąganie lakieru część dalsza. e7b799c0c4591.jpg

 

Malowanie raczej bardziej tradycyjne niż proszkowe. 

 

Do tego ciekawe porównanie karterów 748 (1996) z 620 (2004):

51c75c0d91467.jpg

 

Tak więc cały silnik został poddany również inspekcji. 

Jakieś dźwigienki zaworowe raczej do regeneracji, zawory już dotarte, uszczelniacze zaworowe do wymiany, 3 łożyska, 2 uszczelniacze i jakieś pierdoły i uszczelki. 

 

No ale za to mogę, jak prawdziwy janusz, dać starą uszczelkę pod głowicą - oczywiście wczesniej namazać ją silikonem sanitarnym ! :D  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.