Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
carbonpr

Mała modyfikacja- prośba o pomoc

Polecane posty

Witam,

Przymierzam się, a właściwie już zacząłem modyfikować tył mojego 848.

 

post-88234-0-46266100-1413039915_thumb.jpg

 

Chiałbym zaadoptował zadupek od Panigale z wkomponowaną końcówką tłumika post-88234-0-80395500-1413040033_thumb.jpgpost-88234-0-90540400-1413040054_thumb.jpgpost-88234-0-49917800-1413040080_thumb.jpg

 

Stąd moje pytanie dotyczące układu wydechowego. Czy sa jakieś zasady dotyczące średnicy kolektora jakieś wzory czy coś w tym stylu. Dodam, że chcę usunąć zawór i od tego miejsca poprowadzić pojedynczy kolektor. W tym rzecz, że nie wiem jakiej średnicy ma być ten kolektor.

Tłumik ma być na wzór Austin Racing

post-88234-0-47116700-1413040915_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeśli dobrze zrozumiałem/odebrałem Twój post , to robisz moto na pełnym przelocie ( wypatroszony wydech) - będziesz musiał zadbać o właściwy skład mieszanki AFR - przy takiej modyfikacji bardzo się to "rozjedzie" , tym samym parametry silnika poleca na pysk...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kaz    0

Exhaust port=Kolektor-razy dwa=Tlumnik-to tak jak kabel i faza albo lejek i woda nie moze sie przelewac czyli tyle gazow co wychdzi z wydechu przez kolektor nie moze byc ograniczona przez tlumnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Exhaust port=Kolektor-razy dwa=Tlumnik-to tak jak kabel i faza albo lejek i woda nie moze sie przelewac czyli tyle gazow co wychdzi z wydechu przez kolektor nie moze byc ograniczona przez tlumnik.

Tutaj sprawa jest dla mnie niby oczywista ale...

Kolektory w 848 jak wiadomo to 2-1-2. Średnica zewnętrzna rur gdzie biegnie jeden wspólny odcinek ( ten przy zaworze) ma średnicę 57mm i dalej przed tłumikami rozwiodła sie na dwie rury po 55 mm

W moim zamyśle chciałem zrobić jeden kolektor o średnicy 57mm który biegnie do pojedynczej końcówki tłumika tez o tej samej średnicy przelotu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeśli dobrze zrozumiałem/odebrałem Twój post , to robisz moto na pełnym przelocie ( wypatroszony wydech) - będziesz musiał zadbać o właściwy skład mieszanki AFR - przy takiej modyfikacji bardzo się to "rozjedzie" , tym samym parametry silnika poleca na pysk...

Za skład mieszanki będzie odpowiadał Rapid Bike Evo z szerokopasmową sondą.

Założenie jest takie w planie minimum, że ma być utrzymana moc silnika.

Edytowano przez carbonpr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KGr    1

Gaz to jednak nie plyn i nie przeleje sie go tyle, co przez najwezszy punkt. Wazna jest z grubsza calosc ukladu - szersza ale dluzsza rura moze miec wiekszy opor niz wezsza a krotka. Takze moze i kolektor wspolny ma 57 mm, ale to nie znaczy ze jezeli pociagneisz do kona rure 57 to bedzie identyczne cisnienie zwrotne, bo pewnie bedzie wieksze (ale to juz zalezy od tego jaki opor stawiaja oryginalne koncowki wydechu - przelotowy tlumik na koncu moze odwrocic sytuacje). Tak czy siak, bez regulacji na koniec sie nie obejdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W końcu zrobiłem zadupek do Panigale i dzisiaj zrobiłem wstępną przymiarkę. Zostało dorobienie końcówki i krótki odcinek kolektora i na koniec strojenie 

 

 

 

 

 

 

post-88234-0-32201000-1434314711_thumb.jpg

 

post-88234-0-00309400-1434314792_thumb.jpg

 

post-88234-0-49640500-1434314836_thumb.jpg

 

post-88234-0-13500500-1434314888_thumb.jpg

 

post-88234-0-01800500-1434315086_thumb.jpg

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.