Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
arkadiusz

S4RS widelec ohlins

Polecane posty

Witam

Dziś rozebrałem swojego ohlinsa i mam problem bo kolejność elementów w goleniach jest różna.

Pierwsze pytanie -  Czy tak jak na poniższym zdjęciu licząc od dołu idzie 1 sprężynka 2 cylinderek, 3 drążek?

 

2edbc90b656a4094m.jpg

 

 

Drugie pytanie -  Czy plastikowy "prowadnik" sprężyny jest mocowany do tłumika pierścieniem osadczym czy sprężynką?

 

d1014017e5560934m.jpg

 

a079dc8453089e9em.jpg

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1, licząc od dołu, czyli kolejność montażu: 2,1,3

2, jeśli dobrze rozumiem pytanie to pierścieniem, ale nie jestem pewien czy się zrozumielismy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W jednej ladze miałem mocowanie blaszką, w drugiej sprężynką, taką miniaturką sprężynki która trzyma uszczelkę w ladze. C-cklip spring.

Edytowano przez arkadiusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Panowie za pomoc.

W powyższym manualu wypatrzyłem, że powinien byc pierścień sprężynujący z okrągłego drutu. Na poniższym zdjęciu zaznaczyłem  jako A.  NIe wiem czy mam to dorabiane czy oryginalne, ale słabo się trzyma.  Powinien byc tak rozwarty?

 

A kolejność elementów regulacji tłumienia powinna być chyba taka, że najpierw sprężynka? Inaczej cylinderek nie będzie wracał?

 

 

777d1bb7ea75e715m.jpg

 

5c2ed6fd9a4a165fm.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak powinien się zachowywać tłumik jeżeli nie będzie w środku sprężynki i cylinderka?

 

Jedną lage zrobiłem i wszystko gra. Zabrałem się za drugą i jest problem. Przy pompowaniu tłumikiem (odpowietrzanie) okazuje się że bardzo ciężko "idzie" do góry. Tak jak gdyby tłumienie było podkręcone. Może to być spowodowane tym, że z tej goleni po wyciągnięciu drążka nie wyleciała ani sprężynka ani cylinerek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mialem taki przypadek z ohlinsem, ktos wczesniej obslugujacy ten widelec nie pilnowal procedury dystansowania regulatora tlumika odbicia i wbil w efekcie iglice regulatora w gniazdo tlumika. Nie dzialala regulacja, tlumik byl stale zamkniety, a wyjecie uszkodzonych elementow sprawilo sporo problemow.

 

Musisz sprawdzic czy ten "cylinderek" nie.jest tam zakleszczony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wykręciłem cartridga z jażma i rozebrałem tłumik. Zaworek wymagał wymiany, stożek iglicy byl uszkodzony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dorobiłem klucz i wykręciłem tłumik pytanie czy teraz wypchne ten zablokowany "cylinderek" od spodu po wyjęciu zaworu kompresji?

Czy trzeba całkowicie rozkręcić tłumik?

 

511d9d13134564b3m.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak wyjmiesz tlumik kopresji z kartridza to ten zablokowany zaworek bedziesz.mial na wierzchu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zrobione. Po wyjęciu zaworka kompresji szprychą rowerową bez problemów wypchnąłem cylinderek.  Zaklinował się w zdeformowanej sprężynce. Dałem nową. Kosztuje aż 27zł plus kurier.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zapobiegawczo jeszcze te cylinderki spolerowałem papierem wodnym żeby płynniej odpuszczały i wszystko dobrze działa.  Jutro się jeszcze pomęcze żeby przednie koło równiutko osadzić i wreszcie pojeżdżę.

Edytowano przez arkadiusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Raczej oczekiwałem chociaż zdawkowego "dziękuję za pomoc".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Już jedno podziękowanie powyżej się pojawiło ale jeśli chodzi o Ciebie theodor to nie pierwszy raz mi pomagasz więc wielkie DZIĘKUJĘ i jestem Twoim dłużnikiem : )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

;)

 

Swoją drogą jetem pod wrażeniem dorobienia narzędzia do demontazu kartridża, kultura techniczna w naszym kraju (pewnie nie tylko) to towar deficytowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gumą do żucia używając długiej pensety zrobiłem odcisk jednego z 4 otworków pod nóżkę klucza i mając wymiar zostaje tylko szlifowanie. Rurę zaślepiłem z drugiej strony przyspawaną podstawą nasadki 1/2" i jest bez żadnych dodatków do użycia z kluczem dynamometrycznym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z kulturą techniczną rzeczywiście jest cienko w naszym pięknym kraju.

Przykro się robi jak człowiek otworzy taki "rasowy" widelec który niby był pod opieką wykwalifikowanego mechanika a tu w jednej ladze olej czerwony w drugiej żółty, różna kolejność elementów itp...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Inna sprawa ze ludzie olej w zawieszeniu zmieniają dopiero wtedy gdy uszczelniacz pocieknie, zreszta jak zauważyłeś często tylko w tej rurze która pociekła. O zastosowaniu przypadkowego oleju nie wspominając. To samo dotyczy uszczelniaczy, montaż jakiś przemysłowych ze sklepu z traktorami w miejsce oryginalnych produktów, które tylko z wyglądu sa podobne itp.

 

 

O serwisie tylnego amortyzatora nawet nie ma co wspominać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.